Pieteritus1 schreef:Thanx!
Idd is Olivius ook 'al' 16 jaar en in de week training, ondanks la-ding-en voer toch minstens 50 kilo afgevallen. En hij is al niet de dikste.
Aan het einde van de week merk je echt wel aan je paard dat ze het zwaar krijgen (daar hadden meer paarden wel last van).
Volgens mij heb ik allang gezegd waaraan ik moet werken, Babootje?
Ik zit veel te gespannen, teugels vaak veel te lang (zowel op trens als S&T) waardoor het lijkt alsof ik vreselijk in de teugels hang en de routine moet erin komen.
De reden dat ik niet op alle negatieve dingen reageer, is dat ik na 2 opmerkingen best wel snap dat ik meer routine moet krijgen en dat het allemaal niet vanzelf aan komt waaien, maar ik ga niet 100x zeggen dat óók als ik op trens rijd hij achter de teugel kruipt. En als ik hem er door stress of wat dan ook niet uit krijg, moet ik dat nog leren. Klopt!
Maar deze proef was gefilmd met de bedoeling dat de jury commentaar zou geven bij elk onderdeel en dat ook zou punten. Wat ze dus niet gedaan heeft en waardoor ik niets met het filmpje kan, behalve kijken en het geluid uitzetten en zeggen wat jullie zeggen: spanning eruit, afvloeien, meer been en ophouding geven als hij duikt.
De weg naar Rome is nu eenmaal ook niet in één dag gemaakt...
Ik heb dat wel gelezen. Maar juist doordat ie op S&T en op gewone trens achter de LL komt kun je wel zeggen dat de aanleuning niet in orde is. Dus heeft het op S&T rijden al helemaal geen zin. Dus waarom rijd je dan in vredesnaam op S&T? Wat heeft voor jou de S&T dan voor meerwaarde? Ik zie er alleen maar - zeker voor het paard - nadelen in.
Natuurlijk moet je meer routine krijgen, maar dat komt vanzelf wel. Maar als je er niet eerst zorgt voor een goede basis, dan zal meer routine je ook niet verder helpen. Dan blijf je "hangen". En heus het is goed bedoelde kritiek.