Double Dutch Z eerste parcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:39

Dankjewel voor alle reactie's!

Dit was de eerste keer dat ik met dit paard een ander terrein opging dus het was erg wennen voor hem.
Het parcours ging voor mijn gevoel ook erg gehaast, waardoor we dus soms niet helemaal lekker uitkwamen.

Op mijn houding heb ik van (verschillende) instructeurs nooit commentaar gehad.
Ook de reactie meer meegeven heb ik nooit iets over gehoord, terwijl ik bij veel verschillende mensen heb gesprongen.
Zoals je misschien kunt zien op de foto's krijgt het paard genoeg ruimte om zijn alles te gebruiken en te basculeren.
Wat op foto's erg moeilijk te zien is, belemmer ik hem nergens in zijn mond maar heb ik een contact teugel licht en los.

Over grondbalken had ik weinig te vertellen aangezien dit bij het oefenspringen was.

Verder ben ik thuis alleen maar bezig om het dressuurmatig te rijden en springen we hele lage kruisjes om de rust en kalmte goed erin te krijgen en ook in bepaalde situatie's te kunnen behouden.

Bon_charmeur

Re: Double Dutch Z eerste parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:07

pijn in mn enkels herken ik ook!! als ik netjes mijn voet naar binnen draai heb ik ook binnen 20 min pijn in mijn enkels!.. vaag.. vind mooi paard, en ziet er erg netjes uit! en miss voor en na de hindernis meer bij je houden, en boven wat meer laten gaan(A).. al ben ik geen springruiter(A) maar zo zou ik het gedaan hebben

Debbie_N

Re: Double Dutch Z eerste parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 20:28

Dankjewel voor je reactie.

De pijn in mijn voeten komt bij mij door een (zware) oude breuk. Helaas niets meer aan te doen en blijf er ook voor altijd mee belemmerd.

Zoals al gezegd heeft hij boven de hindernis genoeg ruimte.
Laat ik hem helemaal los heb ik niets meer te vertellen.
Al zit de rust er ondertussen stukken beter in, ook voor en na de sprong.