pony loopt achteruit met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Re: pony loopt achteruit met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 17:33

het is zeker niks medich want hij heeft ook al laten zien dat die het wel kan
het gaat ook stukje voor stukje beter doe het nu zo als hij stopt geef ik been gaat die achteruit dan moet die ook achteruit van mij en dan vindt die het niet meer leuk en dan gaat die weer vooruit
maar toch stopt die dan nog af en toe maar toch stopt die nog wel maar tis zeker al minder geworden

ik longeer hem meestal 15,,20 min voor het rijden en dan laat ik hem stappen draven galoperen aan alebij de kanten

op maandag en vrijdag doe ik er wat mee
het zit zo namelijk hij staat op school
en de andere die doen er niks mee of ze zijn bang of ze kunnen het neit aan
dus doe ik het
dus de rest van de dagen gebeurt er eigelijk niks mee moet eigelijk wel is beter maarja kan niet

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:39

Hoe weet je zeker dat het niets medisch is. Hij kan best last van z'n rug hebben door het zadel.....

Ik denk dat je in die 2 dagen dat je hem longeert en rijdt net ff teveel van hem vraagt. Mede omdat hij verder niets doet.
Ik denk dat je met rijden een paar stappen terug moet gaan en eerder stoppen.
En roep hulp in van een goede lesgeefster/lesgever

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:54

OPG-->RT-P

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:09

As hij achteruit begint te lopen, moet je hem omdraaien en weer door laten lopen. Loopt hij achteruit omdat hij niet vooruit wíl of hou jij hem tegen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:39

Heb dit ook een tijdje gehad met mijn ex-verzorgpaard, van toen 4.
Die stopte steeds opeens op precies dezelfde plek vlak voor de hoefslag(waar toen net een nieuwe kantine was, met weerspiegelend raam: nog nooit een spiegel gezien= :? ) en ging dan ook in de achteruit. Eerst geprobeerd blijven aansporen, stem wat strenger maken, en als hij écht vervelend doet tikje, maar dan loop je het risico dat hij omhoog komt dus dat doe je beter niet :n

Wat bij ons uiteindelijk hielp was haar net naar de binnenhoefslag zetten. Ze wilde niet vooruit, dus iets zijwaarts sturen en dan als je eenmaal evenwijdig met de hoefslag loopt voor je been naar buiten sturen , de hoefslag op. En dan steeds iets scherper draaien zodat je uiteindelijk gewoon voorwaarts stapt.

Maargoed, bij ons was het dus meer een beetje onzekerheid dan echt kloten. Is medisch alles uitgesloten?

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:10

Tessaaaah schreef:
As hij achteruit begint te lopen, moet je hem omdraaien en weer door laten lopen. Loopt hij achteruit omdat hij niet vooruit wíl of hou jij hem tegen?

Of overvraag je hem mss waardoor hij probeert onder zijn werk uit te komen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:35

Je moet echt hulp gaan zoeken als dat niet kan kun je er beter mee stoppen, ik vindt het heel sneu voor je maar denk niet dat je hier zelf uit gaat komen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:29

hij doet het als ik hem iets vraag bijv naar links dan stopt die bijv het acheteruit gaan is wel een stukie minder geworden gelukkig
het gaat steeds beter

hij is laatst nog gekeurd dus het is niets medichs
hij kloot echt tis een echte puber:p