tjady schreef:Het lijkt erop dat je teveel aan de binnenteugel zit. Je paard gaat tegenhangen en valt over de buitenschouder weg. Als je teveel aan de binnenteugel komt, dan kan ze niet doorgalopperen, je blokkeert het binnenvoorbeen. Dan vallen ze in draf of bij aanspringen springen ze verkeerd aan.
Veel meer begrenzen met de buitenteugel en met buitenteugel en buitenbeen de bocht in sturen, binnenhand geeft ruitmte.
Kijk maar eens of je de binnenhand even naar voren kan steken en of je paard dan dezelfde ontspanning houdt.
Succes ermee en als het niet lukt, dan gewoon even andere dingen oefenen. Beter niet geleerd dan verkeerd geleerd.
Bedankt! Ik vraag sowieso wel altijd buitenstelling in de wending maar die kan ik niet de hele wending aanhouden, dat lukt niet, ik weet niet waarom... en dan krijg ik dus: (zie bovenstaand). Ik werkte vroeger ( was niet meer met dit paard) wel te vaak met de hand. Deze is heel gevoelig in d'r mond en daarom heb ik d'r nu bijna helemaal op de zit gereden omdat ik zo veel schrik heb om dat fijne te verpesten