In het avond zonnetje trainen voor wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:18

Jodi, dit zadel is veel te krap, bontje voor of achter maakt niet uit want het bontje blijft het te krap maken.
ts, op deze manier dit zadel is vragen om problemen. dan liever een ander zadel of zelfs zonder.
beugels langer of korter gaat ook niet helpen: met een zadel dat zo slecht ligt kan jij niet in balans zitten.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 05:52

smurffie schreef:
Jodi, dit zadel is veel te krap, bontje voor of achter maakt niet uit want het bontje blijft het te krap maken.
ts, op deze manier dit zadel is vragen om problemen. dan liever een ander zadel of zelfs zonder.
beugels langer of korter gaat ook niet helpen: met een zadel dat zo slecht ligt kan jij niet in balans zitten.

Ik kan niet zomaar een nieuw zadel kopen. het is niet mijn paard. en rijden zonder zadel kan, maar alleen in stap. denk dat draven zonder zadel net zo slecht is voor haar rug (stuiterd vreselijk op haar rog) zou graag een nieuw zadel kopen maar ik vind (mijn mening) dat dat niet mijn taak is al verzorgster

smurffie

Re: In het avond zonnetje trainen voor wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:13

Nee zonder zadel draven is minder slecht voor haar rug dan dit zadel.
Nee een nieuw zadel is niet de verantwoordelijkheid van een verzorgster maar een verzorgster moet wel de verantwoordelijkheid nemen om niet te rijden met een slecht passend zadel.

Op deze manier overbelast je de spieren en rij je ze vroeg of laat kapot.

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:41

Leuk paardje! :)
Als ik jou was zou ik inderdaad de beugels 1-2 gaatjes langer doen.
Verder, probeer het zweepje te laten rusten op joun bovenbeen, op een van de foto´s steekt het zweepje zelfs naar voren.
Probeer met het doorzitten ook je hakken wat meer uit te drukken, maar wel je tenen naar binnen te houden.
Ik vind doorzitten ook lastig, maar ik probeer met mijn heupen dan mee te gaan in de beweging.
Ook zou je kunnen proberen om je beugels eens uit te doen en dan gaan doorzitten, als je je beugels uit hebt dan heb je niks om op de gaan staan en dan hangen je benen naar beneden en dan lukt het al beter om te blijven zitten.
Op sommige foto´s laat de de teugels ook in een boogje vallen, probeer wat meer contact te houden met de mond van het paard.
Bij de draf foto´s kieper je een beetje voor over, dit komt dus door het zadel.
Denk er ook aan dat je je schouders wat naar achter houd.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Veel succes met de wedstrijd, jullie komen er wel!! :)

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:58

hoi je zadel is idd te krap mar zo niet zien is het een wintec kan de boom niet verwisseld worden ? dan ben je voor 30 euro klaar en je pony ook blij

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 16:47

breggel1982 schreef:
hoi je zadel is idd te krap mar zo niet zien is het een wintec kan de boom niet verwisseld worden ? dan ben je voor 30 euro klaar en je pony ook blij

Het is een merkloos zadel. helaas

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:05

Ik vind dat je ook erg ver omhoog komt bij het lichtrijden. Het is de bedoeling dat je je een beetje laat opwippen maar je moet niet echt gaan staan in de beugels. Het kan ook komen omdat je paardje zo hoog opgooit maar het viel me een beetje op aan de foto's.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:08

Als je paard meer verzameld loopt zou het doorzitten ook makkelijker moeten gaan denk ik :j
Ik zie nu vaak de achterhand er niet onder en hij loopt veel op de voorhand.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:11

branka16 schreef:
Als je paard meer verzameld loopt zou het doorzitten ook makkelijker moeten gaan denk ik :j

Hoi,
Wij bijden hebben geen echte ervaring met de dressuur.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:27

korbakimmy8 schreef:
branka16 schreef:

Hoi,
Wij bijden hebben geen echte ervaring met de dressuur.

Krijg je wel les?
Dan zou je eens kunnen vragen hoe het werkt om een paard verzameld te laten lopen :j

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:59

Ik vind je zadel niet echt lekker liggen, je zadel ligt vrij ver naar voren. Je beugels zouden een aantal gaatjes langer mogen dat komt je houding net wat mooier uit.
Je paard lijkt erg gespannen. Heb je les? Misschien is dat een goede optie om eens te proberen.

Vanwaar eigenlijk het rijden zonder neusriem?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:53

_YVN_ schreef:
Ik vind je zadel niet echt lekker liggen, je zadel ligt vrij ver naar voren. Je beugels zouden een aantal gaatjes langer mogen dat komt je houding net wat mooier uit.
Je paard lijkt erg gespannen. Heb je les? Misschien is dat een goede optie om eens te proberen.

Vanwaar eigenlijk het rijden zonder neusriem?

Ja ik heb les, Maar laatste paar keer niet door gegaan door of slecht weer (is gevaarlijk in het land) of door geen tijd van mijn kant of van haar kant.

Aan de beugels word gewerkt.

Omdat voor de foto's was. (de neusriem) Hoofdstel past namelijk bij haar set (bruin dekje en bandages) We rijden normaal met gewoon neusriem enzovoorts.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 16:59

Reina loopt weer met een blesure door de andere verzorgsters. zijn we weer blij mee! nu stopt het trainen voorlopig.

dollyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:31

Je hebt een mooie rug/handhouding, maar aan het lichtrijden moet nog flink gewerkt worden met behulp van een goede instructrice. Het zit hem namelijk in veel dingen die je op een forum niet opgekost krijgt :P . Het paard moet door het opgooien in draf jou een beetje uit het zadel liften met lichtrijden. Maar dit kan alleen als je paard van achter naar voor gaat lopen, maar door dat actiever laten lopen krijg je meer snelheid en die moet opgevangen worden...Als je hier met een instructrice aan gaat werken kom je er wel, want je hebt van nature een mooie houding :o succes

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:17

korbakimmy8 schreef:
Reina loopt weer met een blesure door de andere verzorgsters. zijn we weer blij mee! nu stopt het trainen voorlopig.

Wat vervelend voor je ;(
Hopelijk is ze snel weer fit :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:51

korbakimmy8 schreef:

Nu vraag ik me toch af alsik dit lees wat voor een blessure als je zo zeker weet dat het door een andere verzorgster komt?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:28

Moderatoropmerking:
Een discussie over een eventuele blessure en wat de oorzaak zou kunnen zijn is niet toegestaan op HAW. Hier kun je elders op het forum je vragen over stellen. HAW is immers uitsluitend bedoeld voor het geven van opbouwend rijtechnisch commentaar.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:48

smurffie schreef:
korbakimmy8 schreef:

Nu vraag ik me toch af alsik dit lees wat voor een blessure als je zo zeker weet dat het door een andere verzorgster komt?

Omdat zr me zelf verteld hebbn.
Is doot een ongeluk buoten gebeurt.
Daar ga ik nog een topic over schrijven.
Du dat ga ik nu niet hier doen

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:40

je beugels mogen veel langer het is op het begin wennen maar omdat jij korte beugels hebt kantel je automatisch naar voren veder mogen je teugels een stuk korter en denk om de knik in je ellenbogen ;)