Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolindaa schreef:Morgen doe ik mijn trekker op en zal ik even "zelf" gaan rijden. Plaats ik wat fotos hier en dan verder de discussie voeren, goed?
Ik schrik namelijk erg van de reacties. Ik ben inderdaad maar een leek en wil alleen het beste voor Daya. Lang leve bokt, want zonder dit zou je nooit andermans mening kunnen aanhoren
Jolindaa schreef:Zoals ik al zei: als ik zelf ga rijden, want zo begint mijn les, dan krijg ik al snel commentaar: teugels ietsje korter. Ik volg tijdens de les altijd de raad van mijn instructrice op, maar zodra ik niemand heb die mij erop wijst dat mijn teugels korter moeten, rijd ik zoals in het derde topic. Die teugellengte.
Ik doe simpelweg wat mijn instructrice zegt, omdat ik er vanuit ga dat zij weet wat ze doet
CalvinenGino schreef:veel mensen vinden hem te diep en achter de loodlijn lopen..
tuurlijk voor een proef klopt het..
Maar ik vind het fijn uit zien, rond en diep zodat je goed die bovenlijn/rug gebruikt. Als je voelt dat hij fijn in die aanleuning is,mag je hem wat hoger brengen, maar toch steeds ook naar onder kunnen gaan..
Dus dat hij steeds op de juiste manier die bovenlijn aanspant om zijn hoofdhalshouding in de juiste posities te brengen.
Ik zie dit liever met het juiste gebruik van zijn bovenhals en rug, en dat hij zijn onderhals los laat.
Dan paarden die "op de loodlijn" lopen, met een onderhals en weggedrukt rug
Als je hem met een ophouding en been wat hoger brengt, probeer daar ook toe te staan, zodat hij zijn hoofd zelf draagt.
ook mbt op het op de voorhand lopen, als je een paard zo diep rijdt loopt die altijd voor het grotendeels op de voorhand, hou hem wel actief,en als je hem hoger brengt moet dat idd vanuit een actief achter been zijn..
Let er wel op dat je recht opblijft zitten.
ga zo door
CalvinenGino schreef:veel mensen vinden hem te diep en achter de loodlijn lopen..
tuurlijk voor een proef klopt het..
Maar ik vind het fijn uit zien, rond en diep zodat je goed die bovenlijn/rug gebruikt. Als je voelt dat hij fijn in die aanleuning is,
mag je hem wat hoger brengen, maar toch steeds ook naar onder kunnen gaan..
Dus dat hij steeds op de juiste manier die bovenlijn aanspant om zijn hoofdhalshouding in de juiste posities te brengen.
Ik zie dit liever met het juiste gebruik van zijn bovenhals en rug, en dat hij zijn onderhals los laat.
Dan paarden die "op de loodlijn" lopen, met een onderhals en weggedrukt rug
Als je hem met een ophouding en been wat hoger brengt, probeer daar ook toe te staan, zodat hij zijn hoofd zelf draagt.
ook mbt op het op de voorhand lopen, als je een paard zo diep rijdt loopt die altijd voor het grotendeels op de voorhand, hou hem wel actief,
en als je hem hoger brengt moet dat idd vanuit een actief achter been zijn..
Let er wel op dat je recht opblijft zitten.
ga zo door