Ruiter at work (zitlesje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveMickey

Re: Ruiter at work (zitlesje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:21

Het enige wat ik nog toe kan voegen is dat je (ook zonder beugels!!!!) je hakken uit moet drukken! Het helpt echt om je zit te verbeteren, omdat je dan een stuk steviger zit! :)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:22

Maar teveel je hakken uitdrukken zonder beugels is ook niet heel handig want dan ga je vaak je bovenbenen meer klemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:24

Kantelt jouw zadel nou naar achteren, is je zadel nou te klein of zit je gewoon niet goed? Verder fijn dat je zo goed hulp krijgt van je bijrijdster!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 16:30

Mijn zadel zou goed moeten zijn, is nog geen half jaar geleden aangeschaft met behulp van zadelmaker (mijn vorige was namelijk wel te klein en heb bewust groter zadel gekozen nu...). Dus ja ik ga voor de slechte zit (hoop ik, want weer een ander zadel zou nummer 5 worden in nog geen 3 jaar tijd :')).

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:32

Ziet er gezellig uit, commentaar is al gegeven en heb hier geen verstand van dus.. Maar ik zie wel al verschil. Misschien kun je eens op dit topic kijken het heeft mij goed geholpen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1509310 (als je daar nog niet gekeken hebt natuurlijk :Y) ) er staan erg handige tips op.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:11

Wat goed dat je zo probeert je houding te verbeteren. Draf lijkt inderdaad het moeilijkst en pony zijn gang werkt misschien ook niet echt mee. Heb je eigenlijk ook last van spanning als je op een paard rijdt waarop je echt heel lekker kunt doorzitten? Dan hoef je wellicht niet zo je balans te zoeken...

Keep up the good work! :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:34

Goed dat je dit doet hoor ! het verbeterd zeker je zit ! wat me wel erg stoort en opvalt is dat je bij het stappen in het begin van het filmpje heel erg met je benen aan het drijven bent terwijl je paardje er niet op reageert hij blijft gewoon hetzelfde tempo lopen, dus probeer of minder te drijven met je benen of dat hij reageert op je been dus als jij been geeft dat hij ook harder gaat en niet dat hij in hetzelfde tempo door blijft lopen. maar voor de rest heb je een erg leuk paardje en vind ik het erg goed dat je dit soort lessen doet !

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:06

Wel heel leerzaam Esther om zo jezelf terug te zien, vind dat je goed bezig bent met het naar jezelf kijken en daar weer vanuit leren. Toppie! +:)+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:36

Als je zonder zadel durft te rijden moet je dat ook eens meepakken.
Dan moet je nl echt zitten omdat je dan ook geen steun hebt aan het zadel en het is echt enorm goed voor je buikspieren.

Ik als rug patient kan amper nog knap op een zadel zitten (ik rij dan ook al een aantal jaar niet meer) maar zonder zadel op mijn haflinger gaat eigenlijk best goed. leg hele stukken af in draf, bij noodstoppen blijf ik ook gewoon zitten.

Verder kan trainen in een sportschool ook goed helpen. Sterkere benen maakt het lichtrijden een stuk makkelijker, oefeningen op de bal voor je evenwicht en fietsen/cross trainer voor je conditie en dat maakt het rijden ook makkelijker.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 17:17

Ik ben er ooit keihard afgevallen zonder zadel in de manegelessen nog vroeger, en daarna heb ik dat eigenlijk nooit meer gedaan. Met mn eigen paardje nog wel is een poging gedaan om zonder zadel uit te stappen, was er netjes vanaf de bakrand opgekomen maar vond het toch wel spannend en dat voelde hij dus hij ging draven en tja toen stuiterde ik er dus zo vanaf, heb het toen ook maar niet mee geprobeerd...

Nog wel een keer gedaan op het brave paard van een centered riding instructrice, was blij dat ze m toen vast had want die ging ook gelijk aandraven door de spanning die ik er van krijg... Uiteindelijk hebben we wel rondjes kunnen stappen zo, maar blijf het spannend vinden...

Ik fiets tegenwoordig al elke dag naar mn werk (2x 8 kilometer) en ik zit op yoga om soepeler te worden. En heb maandag mn eerste les staan bij een centered riding instructeur. Ben benieuwd, was al een heel leuk telefoongesprek!