Je zegt dat hij alleen zo is in de rijbak? Misschien last van zijn schouders/spieren? Omdat je hem in de bak echt aan het werk zet. Dit klinkt voor mij heel erg als werkweigering, misschien is de pony onzeker of geef je hem onbewust te veel signalen. Of een nare ervaring gehad bij een vorige eigenaar? DA, osteopaat erbij, en even laten onderzoeken dan moet het wel goed komen denk ik;)
Ik ken een pony die in de bak totaal crazy wordt. Met die pony zijn ze er dan ook maar mee gestopt om in de bak te rijden. Ze rijden nu gewoon met hem in het weiland en in het bos, waar het dier zich veel minder opgesloten voelt.
Heb je al geprobeert om het ergens anders dan in de bak te rijden?
MonteKarlo
Geplaatst: 09-06-12 11:00
Maareuhm, achter een plaat blijven hangen ? Hoe dan ? Bij ons staan er geen platen in de rijbak, is alles gewoon glad zegmaar.
Misschien is er wel iets in de bak waar de pony bang van is. Heb dit zelf al super veel gezien, ze lopen er voorbij en dan plots schieten ze weg omdat ze iets gezien hebben waar ze bang van zijn... Dan lopen ze er terug tientallen keren langs zonder probleem, en dan terug het zelfde liedje. Dit hebben ze weg gewerkt door vertrouwen te creëren, babystapjes te ondernemen om er langs te gaan, niet alles in 1 keer willen doen...
Loes1996
Geplaatst: 09-03-13 18:29
hoe is het ondertussen met de pony en met jou? en met het rijden? ben wel benieuwd hoe het is opgelost namelijk...