Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nathachou schreef:Wat een onzin weer. Waarom moet er zo veel aan paarden gefrummeld worden zodat het mooier lijkt voor de ruiter. Ik snap dat echt niet. Net als dat in de krul trekken. Voor het oog van de amateur ziet het er mooi uit, maar een kenner ziet gelijk dat het paard niet ontspannen loopt en zijn rug dus niet loslaat.
Mijn pony schuimt helaas heel erg en ik vind dat jammer. In mijn ogen is dat namelijk niet perse een teken van nagevelijkheid.
In een editie van Hoefslag stond een keer een artikel over schuimen, waarin stond dat het niet goed is als paarden te veel schuimen.
Nathachou schreef:Wat een onzin weer. Waarom moet er zo veel aan paarden gefrummeld worden zodat het mooier lijkt voor de ruiter. Ik snap dat echt niet. Net als dat in de krul trekken. Voor het oog van de amateur ziet het er mooi uit, maar een kenner ziet gelijk dat het paard niet ontspannen loopt en zijn rug dus niet loslaat.
Cyruss_ schreef:Na mijn weten is schuimen een teken van ontspanning..? Dus graag wat uitleg over niet goed kunnen slikken/irri/vervelend.
Het paard gaat kauwen/sabbelen op het bit, waardoor er schuim ontstaat. Soms ligt het ook aan het materiaal van het bit. Zo heb je bij koper of aurigan (hoog koper waarde in metaal) dat je paard sneller gaat schuimen.
Ken ook paarden die bitloos ook gaan schuimen... Dit lijkt me vrij onlogisch dat ze dan niet goed zouden kunnen slikken.
, bedankt voor je reactie. _Apple_ schreef:Ik rij nu met dit bit:
[ Afbeelding ]
En ik heb ook nog deze:
[ Afbeelding ]
Welke is het best te gebruiken?
juliedo24 schreef:Nathachou schreef:Wat een onzin weer. Waarom moet er zo veel aan paarden gefrummeld worden zodat het mooier lijkt voor de ruiter. Ik snap dat echt niet. Net als dat in de krul trekken. Voor het oog van de amateur ziet het er mooi uit, maar een kenner ziet gelijk dat het paard niet ontspannen loopt en zijn rug dus niet loslaat.
helemaal mee eens!!! schuimen hoeft idd niet. waarom wil je dat je paard schuimt?
niet zo'n hele witte toet.