paard reageert niet? op bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beau229

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:33

Doe teugels aan het halster. Ben je sterker.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:42

InekeH87 schreef:
Ik mis hier in dit verhaal de begeleiding. TS heeft duidelijk niet de ervaring die ze hiervoor nodig heeft en ik vraag me af of ze omdat ze aangeeft problemen met haar zit te hebben ook een voldoende onafhankelijke zit heeft om het paard goed te kunnen ondersteunen. Daarnaast vind ik rijden in de weide met een niet al te ervaren ruiter en een paard dat nog aan bitloos moet wennen erg onverantwoordelijk, zeker als je dan ook nog zonder zadel gaat rijden. Is er de mogelijkheid om hiermee in een rijbak te oefenen, of een deel van de weide af te zetten zodat er wat meer begrenzing is?
TS zou denk ik veel baat hebben aan een goede instructrice of uitleg van de eigenaar. Ik neem hierbij dan wel aan dat de eigenaar wel zonder problemen op dit paard kan rijden.

de eigenaar rijd zelf niet. alleen met de kar

InekeH87

Re: paard reageert niet? op bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:43

Ok, maar dan snap ik niet waarom de eigenaar wilt dat jij bitloos met het dier gaat rijden terwijl jij daar (zoals ik uit jouw verhaal op kan maken) de ervaring niet voor hebt.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:48

Heb je les?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:48

toen ik het hoofdstel wilde pakken , vroeg ik welke het was. ze zei waarom? heb je die nodig? ik zei nou omdat ik dan meer te vertellen heb
later liet ze ons een filmpje van natural horsemans ship zien met alleemaal mensen zie bitloos rijden

nu is tor wel. braaf maar het sturen is het gewoon niet

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:48

Vilar schreef:
Heb je les?

nee.
het zijn gewoon paarden aan huis met een mega groot weiland waar em mogen rijden

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:54

maar hoezo ervaring?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:51

larissa288 schreef:
later liet ze ons een filmpje van natural horsemans ship zien met alleemaal mensen zie bitloos rijden

Jsa hoor en en dan voor de kar wel met een bit.

Je hebt de kennis en ervaring niet om een paard bitloos aan een halster te rijden. Er is onvoldoende kennis (ook bij het paard) van grondwerk en wijken voor druk. Een basisbeginsel voor NH.. Dat is gewoon het hele punt en als de eigenaar niet wil dat je met een hoofdstel of bit rijdt, maar aan een touwhalster met alle ongelukken vandien ben ik van mening dat zij je hier in hoort begeleiden. Dat laat ze grof na blijkbaar of ze ziet het probleem niet, ik weet op dit moment niet wat ik erger vind..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:04

Ik vind de eigenaar inderdaad behoorlijk onverantwoordelijk. Zeker met een paard wat iig niet goed op de hulpen van de verzorgster reageert. Een filmpje laten zien is 1 ding, het begrijpen is een ander.
TS neem les of zorg voor goede begeleiding, jij mist de ervaring en kennis om dit zelf tot een goed einde te brengen. Ik wil je niet beledigen, ik geloof heus dat je goed kunt rijden en echt wat wil met dit paard. Maar op deze manier kom je niet verder en ik vind het ook onveilig.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 08:05

Ik snap het

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:46

Maar waar staat dat de eigenaar bij het mennen wel een bit gebruikt? Mennen kan ook bitloos...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:22

Ik vind het nogal tegenstrijdig allemaal. Wel verwachten dat je bitloos rijdt, maar zelf niet bitloos mennen. Waarom begeleid de eigenaar je niet? of heb ik daar overheen gelezen? :o Probeer iemand te vinden die je hierbij helpt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:30

3uitenbeen schreef:
Maar waar staat dat de eigenaar bij het mennen wel een bit gebruikt? Mennen kan ook bitloos...

Dat staat gewoon in de OP hoor :)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:00

ik kan dat echt niet betalen hoor

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:28

Vaak zijn er mensen die je ook gewoon zonder betaling willen begeleiding. Ik zou zeggen vraag hier eens rond op bokt, er is vast wel iemand die in ieder geval 1 keer wil kijken wat er nu mis gaat.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 07:30

Ik hoop het zo! Ik ga zaterdag alleen

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:22

Sammie schreef:
3uitenbeen schreef:

Dat staat gewoon in de OP hoor :)

:o

TS, heb je een PB gestuurd over het testen van een bitloos hoofdstel en de mogelijkheid om daarna tot koop over te gaan, het testen is niet duurder dan 5 euro vw de verzendkosten en het hoofdstel zelf is 39 euro, paardrijden kost soms wel geld hè.
Voor niets gaat de zon op ;)

xAntgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:50

ik denk dat je misschien beter een bitloos hoofdstel kan halen, en misschien lessen nemen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:57

larissa288 schreef:
toen ik het hoofdstel wilde pakken , vroeg ik welke het was. ze zei waarom? heb je die nodig? ik zei nou omdat ik dan meer te vertellen heb

nu is tor wel. braaf maar het sturen is het gewoon niet

Volgens mij weet de eigenaresse zelf niet goed waar ze mee bezig is. Mennen met een (vermoedelijke) stang, en dan een verzorgstertje laten rijden met een touwhalster :')
Dat paard steekt gewoon zijn middelvinger naar jou op en denkt 'jij kunt wel mooi naar links trekken, maar ik wil naar rechts dus doe ik dat gewoon'. Hoe je dit opgelost krijgt... ik denk niet.

Tenzij je kunt investeren in lessen van iemand die weet waar hij/zij mee bezig is en die óók zin en tijd heeft om het paard op te leiden denk ik niet dat dit hem gaat worden.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:20

Kan je ook niet je vriendin een keer op je tinker laten rijden. Dan kom je er achter of het aan jou ligt of aan het paard. Maar ik zou toch wel proberen wat begeleiding te zoeken, want zo als het nu gaat breng je alleen jezelf in gevaar.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:17

Noukie22 schreef:
Kan je ook niet je vriendin een keer op je tinker laten rijden. Dan kom je er achter of het aan jou ligt of aan het paard. Maar ik zou toch wel proberen wat begeleiding te zoeken, want zo als het nu gaat breng je alleen jezelf in gevaar.

heeft ze al gedaan
\en baar haar werkt het ook niet

idd hij denkt zo. van . jaa. dikke vinger, zoek het zelf maar uit :P

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:18

ik heb echt niet het geld om lessen te hebben.
morgen ga ik er weer heen ik wil zo graaag rijden . maar ik weet niet of het wel kan met hem

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:09

maar hoe moet ik dit oplossen ??

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:17

heb je bovenstaande tips wel gelezen? Er zijn een heleboel mensen die ideeën hebben aangedragen maar les en een bitloos hoofdstel wil je niet of kan je niet betalen maar ik denk niet dat er veel meer mogelijkheden zijn.
Vraag eens hulp aan de eigenaar.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:19

dat snap ik wel enz

1. ik heb alleen ene parelli halster, een hoofdstel, normaal halster, had een zadel, maar heeft ze wegedaan,
2. ik heb het geld er niet voor lessen
3. de eigenaar heeft er geen verstand van. van rijden en bitlloos ze ment alleen maar