Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Kan ook een protest zijn tegen de manier waarop de hulpen worden gegeven....... geloof sowieso niet echt in niet willen bij paarden, 't is meestal niet kunnen, of niet begrijpen wat de vraag is.
Narita schreef:Yamcha schreef:Kan ook een protest zijn tegen de manier waarop de hulpen worden gegeven....... geloof sowieso niet echt in niet willen bij paarden, 't is meestal niet kunnen, of niet begrijpen wat de vraag is.
Ik geloof wel in het niet willen bij paarden. Vaak ligt dat al in het karakter. Maar dan is het niet alleen als er een actie in de achterhand gevraagd wordt, dan is het bij de hele training. Zelf heb ik zo'n paard dat niet wil, ik ben heel duidelijk maar ze is gewoon altijd sikkeneurig.
Als je paard niet wil, dan zie je dat wel bij de hele training. Draf, stap en galop. Nu is dat alleen als je iets vraagt van de achterhand.
Dat kan drie dingen betekenen: of je paard heeft nog niet genoeg spieren in de achterhand gekweekt en is simpelweg nog niet in staat om zulke oefeningen te doen, of het heeft een medische oorzaak, of het kost je paard teveel moeite om de achterhand te gebruiken en daar heeft hij simpelweg geen zin in.
Ik denk dat alleen jij dat kan beoordelen, want ik kan het karakter van jouw paard niet ruiken vanaf hier.