bailar 6 jarige hengst van vancouver x lux z springtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appel_tje

Re: bailar 6 jarige hengst van vancouver x lux z springtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 19:53

goh ik vind het erg knap dat je dat allemaal van een paar foto's kan zien..
Ik weet het gelukkig in de praktijk wat het is en hoe je het moet oplossen. Je voelt idd niks als het paard achter de teugel kruip, maar een foto waarbij de ruiter zijn handen naar voren doet en het paard niet op de hand terug valt is niet direct een paard wat achter de teugel kruipt.

het is weer lekker bokt, de foto's worden nu ook al beschuldigt als niet nagevelijk maar valse knik.

Maralyn dankje, ik train met regelmaat in uitjes, voor zijn techniek en balans.
Hakken boven de sprong werk ik aan, nog tips hoe je daarop kan letten tijdens het basculeren?

ArGieVai Ik ben het helemaal met je eens, normaal train ik lager zoals ik al zei, veel lijntjes op 80-90 en in-uitjes, En aan het einde een keer een hogere sprong zoals in de parcoursen.

also, hij mag niet dichter onder de sprong komen, ik heb vanuit de pony's juist de neiging op ze diep te zetten. ook bij hem, nog dieper kan niet. Als ik hem lang laat volgt hij mijn hand volledig. Ik train hem laag over de rug. en dan vanuit mijn benen naar de oprichting.
vorige topic: [RIJ-ITP] Hengst Bailar weer terug in training na sneeuwstop.
en hier vond ik hem te diep lopen.

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:36

appel_tje schreef:
Ik weet het gelukkig in de praktijk wat het is en hoe je het moet oplossen. Je voelt idd niks als het paard achter de teugel kruip, maar een foto waarbij de ruiter zijn handen naar voren doet en het paard niet op de hand terug valt is niet direct een paard wat achter de teugel kruipt.

Ik vind het nog zo gek niet dat de foto's "beschuldigd" worden als een valse knik.
Als jij je paard van je been naar je hand toe rijdt en je hem aan elkaar hebt en je hand toestaat (wat jij denk ik nageven van jou hand noemt) moet het paard je hand volgen en jij blijft daardoor dezelfde druk op je teugels houden terwijl je paard zijn hals langer kan maken, maar wel blijft nageven. Dan rijdt je hem dus van achter naar voren.
Op jou foto's heb je geen druk meer op de teugels wanneer jij je hand naar voren doet en je paard blijft in dezelfde houding lopen als voorheen. Eigenlijk betekent het dus wel dat je paard niet aan de teugel loopt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:34

Citaat:
Hakken boven de sprong werk ik aan, nog tips hoe je daarop kan letten tijdens het basculeren?

Juist niet op letten maar oefenen tijdens balkjes draven.
Probeer je evenwicht te houden vanuit je knieen, want daar spring je immers mee.
Als jij je lichaam op de zelfde lijn hebt als het paard word je 1.
Daarbij moet je na geven, recht boven de sprong blijven en in evenwicht en balans zijn.
Maar voor balans moeten je voeten recht in de beugels zitten.
Als jij je knieen in het zadel drukt, en gaat steunen op je knieen (Met balkjes draven)
zul je eerst ontzetten spierpijn in je bovenbenen krijgen. Dat is goed, als de spierdruk gelijk is.

Met in uitjes oefenen, na balkes draven, zul je ook merken dat je daar mee meer balans krijgt.
Uit eindelijk ook met mega sprongen en kan het paard daardoor zijn technieken juist er goed bij neer leggen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Zou graag evaluatie foto's of filmpjes zien :D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:30

appel_tje schreef:

het is weer lekker bokt, de foto's worden nu ook al beschuldigt als niet nagevelijk maar valse knik.

ArGieVai Ik ben het helemaal met je eens, normaal train ik lager zoals ik al zei, veel lijntjes op 80-90 en in-uitjes, En aan het einde een keer een hogere sprong zoals in de parcoursen.

also, hij mag niet dichter onder de sprong komen, ik heb vanuit de pony's juist de neiging op ze diep te zetten. ook bij hem, nog dieper kan niet. Als ik hem lang laat volgt hij mijn hand volledig. Ik train hem laag over de rug. en dan vanuit mijn benen naar de oprichting.
vorige topic: [RIJ-ITP] Hengst Bailar weer terug in training na sneeuwstop.
en hier vond ik hem te diep lopen.

Ik vind hem tov je vorige topic ook veel beter lopen qua hoofdhalshouding, maar als ie zo losjes op je hand is, zou ie idd een beetje moeten meeschuiven in de hals.op een paar foto's zie je duidelijk dat het punt achter zijn oren niet het hoogste punt is, daar loopt ie dus te diep, of beter ,te rond, en kruipt ie hoe subtiel ook achter de teugel, dit is nog altijd beter dan hangen he, en hij is nog jong, maar hengsten hebben zowiezo eerder de neiging op te krullen, zeker van die soepele types als de jouwe.
Om de bascule beter te krijgen is een stuk moelijker, ik vind ook eigenlijk dat ie dat best goed doet, hij is niet superveel gereden, en hij springt nu met een beetje onbesuisd enthousiasme, dat het bijna niet gaat om ook nog echt mooi te springen, maar zolang hij zoveel vertrouwen blijft houden door hoe jij hem rijdt en springt, zal hij wel een beetje van zijn JEEHAA gehalte gaan verliezen en krijgt ie meer rust op de sprong,en dan kan hij ook leren om mooier voor te bereiden en af te maken op de sprong, komt wel goed.
Ik bedoel het helemaal niet zo negatief hoor dat ie een beetje opkrult, ik weet alleen wel heel goed wanneer ze dat doen en hoe moeilijk het eruit te krijgen is, als ze eenmaal echt volwassen zijn :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:51

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:45

Wat een lekker dier zeg!

Ik hoop wel dat je het inspringen ook eerst lager hebt opgepakt, haha:P Want dit inspringen is wel erg hoog en schadelijk voor de pezen.
Ik vind dat je opzich netjes rijd, alleen je zakt wat in elkaar, je draait je bekken heel erg naar voren, en gaat daarom een beetje als een 'nette' zoutzak op je paard zitten. Je zit nog wel rechtop opzich, maar je onderlichaam zakt in elkaar, probeer daar aan te denken;)
Verder trek je tijdens het springen ontzettend je hakken op, druk die meer uit, veeel beter voor je balans boven de sprong;)
Verder ga je op sommige foto's niet even goed mee met het paard, waarschijnlijk omdat je niet lekker mee naar voren kwam, maar probeer hier op te letten, want je belemmert het paard hier toch wel mee, zeker met deze hoge sprongen;) Maar als het paard verkeert uitkwam oid, tjaa, daar kun je niets aan doen, dat overkomt iedereen.
Ik vind dat je verder netjes rijd, en het springen, pfoee, ik doe het je niet na, ga zo door!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:38

NiesAndor schreef:
Als jij je paard van je been naar je hand toe rijdt en je hem aan elkaar hebt en je hand toestaat (wat jij denk ik nageven van jou hand noemt) moet het paard je hand volgen en jij blijft daardoor dezelfde druk op je teugels houden terwijl je paard zijn hals langer kan maken, maar wel blijft nageven. Dan rijdt je hem dus van achter naar voren.
Op jou foto's heb je geen druk meer op de teugels wanneer jij je hand naar voren doet en je paard blijft in dezelfde houding lopen als voorheen. Eigenlijk betekent het dus wel dat je paard niet aan de teugel loopt.

Oké, dit klopt dus niet. Juíst als je paard goed van achter naar voren gereden wordt, zoals jij dat zegt, en dus zijn achterhand goed gebruikt, moet hij als je hem van voren loslaat in precies dezelfde houding door blijven lopen.
En zoals TS zegt, als ze daarvóór een halve ophouding geeft, waarmee ze aangeeft dat hij wel moet volgen, doet hij dat wel..

Wat TS doet is juist de bedoeling en ik vind dat ze het supernetjes en vriendelijk doet :j En het paard goed zijn rug laat gebruiken, en hij heeft een nette hoofd-halshouding.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:10

Ten eerste, wat een stoer ding.

Over de verbinding is al genoeg gezegd, dat zie ik ook op sommige foto's, maar goed dat komt wel
Bij het springen zou ik er op letten, om hem meer te laten basculeren. Ten eerste veel gymnastiekoefeningen te doen, zoals in-uit. Ook zou ik er meer op letten dat je goed voor jouw gevoel je voeten naar voren drukt, zo voorkom je dat je je hakken zo opdrukt en drukt OP de sprong, zo krijgt het paardje ook meer de neiging meer ontspannen op de sprong te zijn en minder vluchtig, tenminste, dit is dan vaak een gevolg.

Misschien ook een idee, voor jouw balans, om wat meer ''amerikaans'' te rijden, dan rij je wat meer verlicht tijdens het springen en moet het paard zijn afstanden zelf uitzoeken. Zo kan het paard en jij veel beter in balans komen. En vanuit daar kan je weer gaan zitten.