Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
appel_tje schreef:goh ik vind het erg knap dat je dat allemaal van een paar foto's kan zien..
Ik weet het gelukkig in de praktijk wat het is en hoe je het moet oplossen. Je voelt idd niks als het paard achter de teugel kruip, maar een foto waarbij de ruiter zijn handen naar voren doet en het paard niet op de hand terug valt is niet direct een paard wat achter de teugel kruipt.
Citaat:Maralyn dankje, ik train met regelmaat in uitjes, voor zijn techniek en balans.
Hakken boven de sprong werk ik aan, nog tips hoe je daarop kan letten tijdens het basculeren?
appel_tje schreef:goh ik vind het erg knap dat je dat allemaal van een paar foto's kan zien..
Ik weet het gelukkig in de praktijk wat het is en hoe je het moet oplossen. Je voelt idd niks als het paard achter de teugel kruip, maar een foto waarbij de ruiter zijn handen naar voren doet en het paard niet op de hand terug valt is niet direct een paard wat achter de teugel kruipt.
het is weer lekker bokt, de foto's worden nu ook al beschuldigt als niet nagevelijk maar valse knik.
Maralyn dankje, ik train met regelmaat in uitjes, voor zijn techniek en balans.
Hakken boven de sprong werk ik aan, nog tips hoe je daarop kan letten tijdens het basculeren?
ArGieVai Ik ben het helemaal met je eens, normaal train ik lager zoals ik al zei, veel lijntjes op 80-90 en in-uitjes, En aan het einde een keer een hogere sprong zoals in de parcoursen.
also, hij mag niet dichter onder de sprong komen, ik heb vanuit de pony's juist de neiging op ze diep te zetten. ook bij hem, nog dieper kan niet. Als ik hem lang laat volgt hij mijn hand volledig. Ik train hem laag over de rug. en dan vanuit mijn benen naar de oprichting.
vorige topic: [RIJ-ITP] Hengst Bailar weer terug in training na sneeuwstop.
en hier vond ik hem te diep lopen.
NiesAndor schreef:Als jij je paard van je been naar je hand toe rijdt en je hem aan elkaar hebt en je hand toestaat (wat jij denk ik nageven van jou hand noemt) moet het paard je hand volgen en jij blijft daardoor dezelfde druk op je teugels houden terwijl je paard zijn hals langer kan maken, maar wel blijft nageven. Dan rijdt je hem dus van achter naar voren.
Op jou foto's heb je geen druk meer op de teugels wanneer jij je hand naar voren doet en je paard blijft in dezelfde houding lopen als voorheen. Eigenlijk betekent het dus wel dat je paard niet aan de teugel loopt.
En het paard goed zijn rug laat gebruiken, en hij heeft een nette hoofd-halshouding.