Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Appelmoes_11 schreef:Er is helemaal niks mis mee. Ik rijd met waslijntjes, dus zonder contact, en daarbij hoef je echt niet te denken aan los-vastcontact of flapperende teugels. Als ik de teugel oppak, zonder contact te maken, krijg ik al een reactie. Mij maak je dus niet wijs dat ik mijn pony niet aan de hulpen heb. Aangezien je een paard optomingloos in de juiste houding kunt laten lopen... waarom zou je de mond (of de neus) nodig hebben om ervoor te zorgen dat je paard over de rug loopt? Het meeste rijden met constante aanleuning vind ik niet zo prettig ogen.
Geryon schreef:Ik vraag me alleen af hoe dat dan zit met de hand aannemen? Als ik mijn paard meer ruimte geef, zoekt hij meteen mijn hand op naar beneden/voren. En dat is naar mijn inzien ook gewoon goed, hij vertrouwt mijn hand, zoekt zelf contact. Als je met waslijntjes rijdt, of gewoon met lange teugels, en het paard blijft bovenin, is dat toch niet goed? Iemand een uitleg waarom dat wel goed zou zijn? Moet ook nog leren