Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toen ging hij altijd braafjes lopen als ik het hem vroeg
Is trouwens hetzelfde paard als in mijn onderschrift
Soms moet je gewoon streng maar rechtvaardig zijn, nadien heb ik hem nooit meer een pakje slaag gegeven hoor
sophie1818 schreef:hihi k ga me best doen!! Ben ook niet helemaal streng genoeg altijd. Dus moet daar zelf inderdaad misschien ook wel even aan werken en consequent blijven.
xJess schreef:Ik rijd ook wel eens een paard, die ook super slecht aan het been was, de mensen die erop rijden zijn daar niet consequent in. Als ik erop ga zitten is hij goed aan het been nu. Elke keer heel consequent 1x been geven, geen reactie, tik en niet een aaitje echt een flinke tik. Nu weet hij als ik erop ga zitten dat hij gewoon moet reageren, doet hij dat niet krijgt hij een tik. Heb nu nergens last meer van.
pien_2010 schreef:xJess schreef:Ik rijd ook wel eens een paard, die ook super slecht aan het been was, de mensen die erop rijden zijn daar niet consequent in. Als ik erop ga zitten is hij goed aan het been nu. Elke keer heel consequent 1x been geven, geen reactie, tik en niet een aaitje echt een flinke tik. Nu weet hij als ik erop ga zitten dat hij gewoon moet reageren, doet hij dat niet krijgt hij een tik. Heb nu nergens last meer van.
Inderdaad dat hoort ook bij deze paarden. Mijn dieseltje is bij iedereen lui behalve bij mij. Maar ik sla weinig maar meestal één keer als we van stal af gaan maar als ik een tik geef dan ook echt één hele flinke. Wat ook helpt bij mijn diesel (heeft hij zo'n hekel aan) is als hij in zijn totaliteit te traag is om met suisend zweepje boven zijn oren paar keer zoeven. zo gauw hij sneller gaat gelijk stoppen. Dat geluid vindt hij niet tof. Dus ook afwisselen met bedenken van "straf" .
Deze paarden keren zich naar binnen van te veel slaan is terecht binnen dit topic opgemerkt en toen hij bij ons kwam was hij dan ook aardig afgestompt. Hij schrok nergens van en was hard in zijn mond.
Nu schrikt hij echt van een tik met de zweep omdat we daar zo zuinig mee zijn en dat wil je ook dat het paard weer respect heeft voor de zweep. TEvens is hij super zacht in de mond geworden.
Tip Aerdenhout is ook een goede.
Maar zowel pony als paard kon ik uiteindelijk gewoon een Z2 proef rijden zonder sporen en zweep, is dus gewoon een kwestie van weten wat wel en niet kan
sophie1818 schreef:Mijn paard is 13 inmiddels dus het been zal ze dan wel snappen toch? en aan mijn zit word redelijk gewerkt. meestal 5min op het einde doorzitten zonder beugels. Trek me benen ook op nl. Zou misschien ook aan mij kunnen ligfen. Voer er op het moment haver en biks. Vanaf nu. Net les gehad en dan gaat t wwl weer goed. Iemand misschien nog tips om op een andere manier te straffen ipv een tik?
FriesWytske schreef:Ik zou i.p.v. meer te gaan voeren, zoals eerder wordt geadviseerd. Eerst eens het krachtvoer af gaan bouwen. En daarna langszaam weer op gaan bouwen totdat je weer op het punt komt van traagheid. Veel paarden worden namelijk overvoerd met krachtvoer. Zou ook even een algehele controle laten doen, zoals het bloed laten en zadel laten controleren. Succes.