Naldo zet zijn beste beentje voor!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: Naldo zet zijn beste beentje voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:05

probeerde raad te geven om hem meer te laten ontspannen... dat die martingaal eraf is is heel goed, maar had je al eerder aangegeven!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:07

Dat is ook goed hoor Tylano we doen zeker wat met iedereen zijn commentaar.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:11

mijn pony dacht ik eerst dat hij ataxie had gehad ( bleek later niet zo te zijn gelukkig ).. vandaar dat ik ook heel erg met achterhand werk..en probeer mensen ermee te helpen.. hij bleek later overflexibel te wezen ( hypermobiel).. struikelen , rug gebruiken , achterhand sterk maken!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:23

Daar hebben wij inderdaad ook aan gedacht ataxie.
Ik heb bewust geen foto's filmpjes van hoe hij in het begin was.
Gelukkig bleek dat niet het geval en na een behandeling gaat het een stuk beter.
Maar ja na maandenlang zijn hele lijf verkeerd gebruikt te hebben en zowiezo geen geweldige beweger te zijn is het toch erg lastig.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:25

ik weet het..toen ik mijn pony kreeg zakte ie door zijn benen toen ik op zijn rug drukte! nu komt nog elk half jaar de fysio!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:45

Nou dat was zijn probleem nog niet eens maar kracht op de achterbenen zetten kon niet dan viel hij dus gewoon. Voor deed tilde hij zijn benen ook niet op dus hij viel over alles heen.
Zo erg dat ik een keer over de kop gevlogen ben tijdens een rustig galopje op buitenrit.
Achteruit kon hij ook niet. Rechtsom werd hij altijd kreupel.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:55

Veel geduld hebben en goed trainen met balkjes , veel overgangen rijden, veel schakelen in tempo!
voorwaarts/neerwaarts rijden. Dat is het advies van mijn Fysio. Het duurt een tijd maar je zult zien, het zal steeds beter gaan!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:50

Goed te lezen dat het al wat beter met hem gaat. Soms gaat het dressuurmatig, of beter gymnastiseren van een race volbloed makkelijker als je het bitloos rijd. Hij is gewend om zich bij druk aan te spannen, op te laden en hard te gaan. Dat heeft hij immers nodig om een goed koerspaard te zijn. Door bitloos te rijden kan hij het onderscheid tussen koers en gymnastiseren makkelijker maken. Omdat het wat duidelijker voor hem is. Zelf heb ik lang met een s hackemore gereden. dan wel een met een riempje ipv een ketting en bontjes onder en boven.