Dandyho 1e keer op HAW net 5 maanden onder zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Dandyho 1e keer op HAW net 5 maanden onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 21:28

Zou zomaar kunnen hoor, hij is 3 maanden geleden aangepast door de zadelmaker, maar hij groeit enorm, heb al een afspraak gemaakt om er naar te laten kijken, vind met een jong paard dat je dat regelmatig moet doen nl.
Klapperen doet hij in iedergeval niet en de lepel is vrij hoog dus kan gezichtsbedrog zijn.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:06

Ziet er vriendelijk en fijn ontspannen uit Natas. Over de houding is alles al gezegd.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:28

Het eerste wat mij opviel was je zadel. Ik vind het erg ver naar voren liggen en in galop lijkt het nog verder naar voren te schuiven. Misschien toch nog even naar laten kijken?

Verder vind ik het erg ontspannen ogen voor zo'n jong paard en zo'n jonge combinatie. Hij lijkt wat actiever te mogen lopen en jouw houding is voor verbetering vatbaar.

Even concreet m.b.t. je houding:
Probeer je borstbeen op te tillen, anders gezegd, tietuh vooruit. Daardoor ga je rechter zitten.
Laat je been ontspannen afhangen en let erop dat je je hak niet optilt of draait bij het aandrijven.
Handen rechtop! Door je handhouding creëer je veel spanning in je polsen en dat is zonde.

Maar alles bij elkaar genomen leuke combinatie!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 08:17

Dank je wel Saar.
het stomme is, ik weet het ook allemaal wel, maar ik ben nog zo geconcentreerd op Dandy, dat ik gewoon mijn eigen houding vergeet.
Maar ik ga er echt aan werken!

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:10

Leuk paardje. :j Maar wat mij opvalt is dat je je beugels behoorlijk lang hebt. Als je die nou 1 gaatje korter zou doen (of misschien 2), dan kan je je hakken ook beter uitdrukken, en je tenen beter naar binnen doen. Succes ermee! :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:33

leuk zo'n jong paard wat het zo braaf doet, hier nog een hoor :)

Maar ziet er goed uit, alleen lijkt het op sommige foto;s dat je je handen vast en laag zet. Probeer ze soepel te houden. De rest is al gezegd! En die balans komt wel als ze sterker worden. Mijn paard is nog groter (1,75 ongeveer) en is nog erg slap en het zal dus ook nog wel even duren.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:48

DW_Dressage schreef:
Leuk paardje. :j Maar wat mij opvalt is dat je je beugels behoorlijk lang hebt. Als je die nou 1 gaatje korter zou doen (of misschien 2), dan kan je je hakken ook beter uitdrukken, en je tenen beter naar binnen doen. Succes ermee! :j

Dank je!
Ik heb lange benen haha, beugels zitten al korten dan ze eigenlijk horen ;-)
Zoals ik al zei heb ik met die voeten en hakken uitdrukken altijd al problemen gehad, zelfs in springhouding.
maar ben er echt druk mee bezig, maar mijn handen en rug zijn nu even het belangrijkste

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:51

suikermeisje schreef:
leuk zo'n jong paard wat het zo braaf doet, hier nog een hoor :)

Maar ziet er goed uit, alleen lijkt het op sommige foto;s dat je je handen vast en laag zet. Probeer ze soepel te houden. De rest is al gezegd! En die balans komt wel als ze sterker worden. Mijn paard is nog groter (1,75 ongeveer) en is nog erg slap en het zal dus ook nog wel even duren.

Denk dat dat meer de foto is, want mij handen zitten niet vast, juist eerder te los, en ik moet nu juist laag rijden van mijn instructeur, later als hij wat meer constant is, mag ik ze wat hoger zetten.
Balans wordt al steeds beter en ja inderdaad dat duurt gewoon even en geef hem daar ook de tijd voor, ik heb geen haast.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:30

hey tas!
Leuk foto's van dandy :D
Ziet er goed uit hoor, hij is zeker een stuk verbeterd als dat je hem 4 maanden geleden gekocht hebt :D

Verder sluit ik mij aan bij de rest, maar heb ik nog wel 1 extra puntje.
Het lijkt alsof je met je heupen het paard als het ware naar voren wil duwen, (en dat zal vast komen omdat hij nog niet helemaal bevestigd is in het voorwaarts reageren op beenhulp), het kan natuurlijk ook een vertekend beeld geven op de foto's, dus in dat geval heb ik niets gezegd.

Maar blijf vooral genieten van hem ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 09:52

In de galop kan dat best zo zijn hoor omdat hij daar nog niet voorwaarts is.
Zal er op letten.

Maar hij gaat goed he! je moet maar weer eens een keer meekomen.

Genieten doe ik inderdaad ten volle!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:56

Jeetje Natas wat is hij gegroeid zeg! Ik denk dat je je zadel wel een stuk verder naar achter mag leggen, dat hij goed achter zijn schouder ligt, dat zit voor jou automatisch ook makkelijker denk ik. Voor je benen: probeer je in te beelden dat als Dandy tussen je benen weg valt jij op je voeten terecht kan komen, dat kan alleen als je ze mooi recht hebt. Verder mooi trots op je paard zitten, komt het helemaal goed met jullie!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 10:20

Doordat hij zo gegroeid is, schuift het zadel steeds naar voren, pas niet erg goed meer, wordt over 2 weken aangepast.