Drikje Stoere Friese merrie Beleren Tips zijn welkom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Re: Drikje Stoere Friese merrie Beleren Tips zijn welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 10:12

Marian: Dankje wel!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:52

wauw, wat ziet het er al goed uit. Je hebt al goede tips hier gekregen zie ik.
Nou ik vind je alweer best slank voor zo na je zwangerschap hoor. Ik moet er zelf ook nog 10 kilo af zien te krijgen.
handig die vlechten die je maakt.. misschien ga ik dat ook maar zo doen. Zeker nu het wat warmer is, Femke heeft namelijk al een hele lange volle bos manen en dat lijkt me nogal broeierig eronder worden.
Met wat voor bit rijd je?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:18

He Daphne, gave fries!
Ik vind het er heel goed uitzien hoor!
Ben het eigenlijk niet zo eens met de mensen die zeggen dat je meer lengte moet geven.
Friezen kroppen zich vaak snel op, dat is waar. Maar ik zie hier geen fries die een vaste kaak heeft of opgekropt loopt. Ik zie er wel een die nog niet stabiel is in de hand en lager ingesteld moet worden.
Maar hallo he, dit is je derde keer rijden, natuurlijk lukt dat nog niet.
Hoe ik er tegen aan kijk, is jou contact juist prima. Paard moet leren het bit aannemen en dat bereik je door licht contact met de mond en gelijke druk op 2 teugels en van achter naar voren rijden. En ik zie jou dat hier doen. Dat ze nog niet verder naar beneden wil, is logisch dat komt vanzelf als ze t contact beter opzoekt en jij haar zelf naar beneden kunt laten gaan.
Veel succes ermee!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:12

Fjordido: eyey ja er is ook al 25 kilo af, maar nog de laatste 7 kilo!..en dan ben ik klaar..Trouwens ik rij met een D trens, deze is iets te groot en wil een iets kleinere als ik een beetje druk vraag komt de helft eruit!.

Ik had bij Femke altijd vlechten ook voor de warmte maar ook zodat ze netjes bleven en niet veel klitten in kwamen, ik raad het dus zeker aan.

Def: Dankje wel voor je uitleg, ik ben hier ook zeker mee bezig, en op sommige stukken vooral op de volte komt ze al dieper en ronder zoals Kristel bij dat geleert heeft bij Jelle (die friese ruin), Op de rechte stukken wil ze nog wel eens weer de houding aannemen zoals op de foto.
Zelf vind ik het ook niet dat het paard te kort loopt, ik neem het advies wel mee, maar kijk wat het beste bij ons past.
Ze wil wel zakken ze snapt het volgen van het bit beter, en laat daarom ook stukken zien dat ze het wil, nu nog constanter worden daarin.

Ze gaat a.s zondag naar meijer om klaar gemaakt te worden, dan ga ik les nemen, en kijken we wel hoever we komen, ik neem dan ongeveer 30 minuten les.
Eind Sept wil ik een HC wedstrijd rijden hier in de buurt..Puur voor evaring op een ander terrein.

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:50

Ziet er super uit! Ze loopt al netjes zeg! Goed bezig, ga zo door! :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 21:10

Dankje Bonitolover

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:15

Wat een prachige merrie zeg! Je zou echt niet zeggen dat ze pas voor de 3e keer onder het zadel is.

Als tips zou ik je willen meegeven, dat het halster er onder uit kan, andere schoenen lijken me voor jou ook wel fijner.
Probeer ook wat meer overgangen te rijden, want het lijkt nu of ze een beetje in je handen gaat hangen.
En door overgangen te rijden, kan je haar ook nog wat beter leren, om op eigen benen te gaan lopen. (kan je daarbij de teugels wat losser doen en op je benen terug/voorwaarts rijden)

Veel dingen zijn al gezegt, maar het ziet er echt super uit en ga zo door!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:19

Ziet er goed uit! Je hebt haar al netjes aan het lopen!

Maar wat ik je op je hart wil drukken is, doe alsjeblieft snel wat aan het zadel.. Ik heb bij mijn paard 1 keer de fout gemaakt om te lang door te rijden met een zadel dat niet goed paste en heb er heeeeeel veel ellende van gehad (lees 3 maanden rust, fysio, osteo, DA enz enz enz..)!

Maar verder ga zo door!! :D

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:50

ziet er netjes uit zeg
vriendelijk gereden :)
eerlijk gezegd zie ik in de b dressuur soms minder ontspannen beelden...dus ga zo door

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 09:41

Ekeif: Het halster is ondertussen weg, en het touwtje ook, we zijn alweer een week of 2 verder en heb veel aan het commentaar gehad, ik rij inderdaad meer overgangen, probeer haar ronder en lager te laten lopen.
Verder is het geen merrie die hangt.

Ze is nu in pension bij stalhouderij meijer om klaar gemaakt te worden voor de keuring.

Feliciaa: dankje wel, ik ga zeker wat aan het zadel doen, ze word nu klaar gestoomt voor de keuring als ze terug is, rij ik haar even weer 2 x en dan laat ik iemand komen, heb al een afspraak gemaakt dat die man komt, alleen nog geen datum.

Meflowe: dankje wel.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:37

Mooie merrie! En wat een beengebruik, erg ruim.
Ook vind ik haar veel front hebben, jullie zijn een mooie combinatie, veel succes verder met haar!

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:50

je ziet niet dat ze nog maar 3 dagen rijd en waarom dat halster eronder? mooi paard ook succes nog!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:50

LauloveTosca: voordat ik er op ging longeer ik haar even, en in het begin word er aan de longeerlijn even een rondje gestapt terwijl ik er op zat.Maar dat was toen, nu is alles weg, halster, + touw, alleen bodypro+cap nog