Dressuurwedstrijden met springpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 10:13

MelanieB schreef:
TS, wat wil je hiermee bereiken? Gal spugen over hoe moeilijk je het wel niet hebt?
Tsja, het is soms nou eenmaal harder werken, maar als ik zo je foto's zie valt er nog genoeg te verbeteren, waarom niet eerst daar hard aan werken ipv je paard maar de grond induwen, het gaat ook om de ruiter die erop zit, je doet het samen.

Als je het niet kan of geen zin meer hebt, ga je toch lekker springen en niet meer dressuurwedstrijden maar alleen thuis oefenen?
Ik had ook zo'n paard, was nou eenmaal geen uitblinker, so what? Dan had ik maar een uit moeten kiezen die er heel goed in was én kon springen, elk paard heeft zo zijn kwaliteiten.

Zijn genoeg springpaarden die hoog lopen, het is aan jou om er hard aan te werken en de kwaliteiten eruit te laten komen.

Wat denk je van koudbloeden, tinkers,fjorden, de ouderwetse types, die hebben het ook niet altijd even makkelijk met een zwaarder lichaam, die van mij is ietwat overbouwd en loopt dus graag op de voorhand, maar training baart kunst en we rijden ook lekker mee in de M1 en ja, ook in de prijzen.
Het is maar hoe graag je het wilt.

Een beetje beleefder mag ook hoor! Mijn paard en ik hebben veel doorgemaakt heel veel! Hij verdient respect! Ik vind het al erg genoeg dat hij in de dressuur steeds achter die dressuurprikken staat. We werken heel hard en hebben al veel bereikt! En geloof me alle oefeningen van de dressuur zitten er praktisch in, in dit topic wilde ik raad vragen of de overstap naar springen realistisch is om ons beiden meer te amuseren en meer kansen te maken! Dressuur is de basis en die zit erin! En geloof mij, niet iedere koudbloed zal uitblinken in de dressuur, uitzonderingen bestaan er maar het is niet de meerderheid

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 10:16

celine14 schreef:
ik rijd met mijn springpony (paardgefokt pony gebleven) tussen de paarden wedstrijden, zowel springen en cross als dressuur.
Ik rijd dressuur voor mezelf en omdat ik spring in vind het leuk om te doen, maar ik ga zeker niet op wedstrijd met de intentie om te winnen omdat ik weet dat dat er niet in zit. Ik zou de rest van mijn oefeningen dan zo perfect voor elkaar moeten hebben en dan nog denk ik dat ik het niet kan opnemen tegen de dresuurgefokte paarden. Ik rijd nu in het L2 en rijd gewoon keurig mijn winstpunten meestal rijd ik mee in de middenmoot, maar de middendraf van mij is de arbeidsdraf van vele anderen dus helaas zal ik niet snel winnen, maar ik denk dat het belangrijk is dat je er zelf lol aan hebt en zolang je netjes rijd rijd je ook wel je winstpunten alleen zal je niet snel bovenaan eindigen. Ooit hoop ik het Z te bereiken, maar dat zal nog een lange weg te gaan zijn.

Ben toch wel blij dat er mensen zijn die ook voelen dat ze niet opkunnen tegen de soms zware concurrentie van de dressuurpaarden op hoog niveau. Bij mij rijden soms paarden mee van st -georges. Die mogen vanaf niv 1 met een nieuwe combinatie starten. Wat ga ik daartegen beginnen. Mijn paard is heel anders bij het springen, fris, enthousiast, wilt ervoor gaan en dat is vooral wat het mij doet!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:22

liesdix schreef:
celine14 schreef:
ik rijd met mijn springpony (paardgefokt pony gebleven) tussen de paarden wedstrijden, zowel springen en cross als dressuur.
Ik rijd dressuur voor mezelf en omdat ik spring in vind het leuk om te doen, maar ik ga zeker niet op wedstrijd met de intentie om te winnen omdat ik weet dat dat er niet in zit. Ik zou de rest van mijn oefeningen dan zo perfect voor elkaar moeten hebben en dan nog denk ik dat ik het niet kan opnemen tegen de dresuurgefokte paarden. Ik rijd nu in het L2 en rijd gewoon keurig mijn winstpunten meestal rijd ik mee in de middenmoot, maar de middendraf van mij is de arbeidsdraf van vele anderen dus helaas zal ik niet snel winnen, maar ik denk dat het belangrijk is dat je er zelf lol aan hebt en zolang je netjes rijd rijd je ook wel je winstpunten alleen zal je niet snel bovenaan eindigen. Ooit hoop ik het Z te bereiken, maar dat zal nog een lange weg te gaan zijn.

Ben toch wel blij dat er mensen zijn die ook voelen dat ze niet opkunnen tegen de soms zware concurrentie van de dressuurpaarden op hoog niveau. Bij mij rijden soms paarden mee van st -georges. Die mogen vanaf niv 1 met een nieuwe combinatie starten. Wat ga ik daartegen beginnen. Mijn paard is heel anders bij het springen, fris, enthousiast, wilt ervoor gaan en dat is vooral wat het mij doet!

Ik weet niet precies hoe t in belgie zit met dat systeem. Ik hoef er ook niet persee tegen op te kunnen, ik doe mijn ding haal winstpunten en als ik lekker heb gereden maakt het me niet uit of ik nou 1e van de 30 word of 15e!

als je graag wilt winnen en als ik zo lees je er meer lol uit haalt zou ik thuis lekker blijven dressuuren en op wedstrijd vooral springen! het gaat om de lol met je knol!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:07

liesdix schreef:
MelanieB schreef:
TS, wat wil je hiermee bereiken? Gal spugen over hoe moeilijk je het wel niet hebt?
Tsja, het is soms nou eenmaal harder werken, maar als ik zo je foto's zie valt er nog genoeg te verbeteren, waarom niet eerst daar hard aan werken ipv je paard maar de grond induwen, het gaat ook om de ruiter die erop zit, je doet het samen.

Als je het niet kan of geen zin meer hebt, ga je toch lekker springen en niet meer dressuurwedstrijden maar alleen thuis oefenen?
Ik had ook zo'n paard, was nou eenmaal geen uitblinker, so what? Dan had ik maar een uit moeten kiezen die er heel goed in was én kon springen, elk paard heeft zo zijn kwaliteiten.

Zijn genoeg springpaarden die hoog lopen, het is aan jou om er hard aan te werken en de kwaliteiten eruit te laten komen.

Wat denk je van koudbloeden, tinkers,fjorden, de ouderwetse types, die hebben het ook niet altijd even makkelijk met een zwaarder lichaam, die van mij is ietwat overbouwd en loopt dus graag op de voorhand, maar training baart kunst en we rijden ook lekker mee in de M1 en ja, ook in de prijzen.
Het is maar hoe graag je het wilt.

Een beetje beleefder mag ook hoor! Mijn paard en ik hebben veel doorgemaakt heel veel! Hij verdient respect! Ik vind het al erg genoeg dat hij in de dressuur steeds achter die dressuurprikken staat. We werken heel hard en hebben al veel bereikt! En geloof me alle oefeningen van de dressuur zitten er praktisch in, in dit topic wilde ik raad vragen of de overstap naar springen realistisch is om ons beiden meer te amuseren en meer kansen te maken! Dressuur is de basis en die zit erin! En geloof mij, niet iedere koudbloed zal uitblinken in de dressuur, uitzonderingen bestaan er maar het is niet de meerderheid

Tsja, het is nou eenmaal zo dat de een beter is dan de ander, anders valt er nooit meer wat te verbeteren.
Dus ik blijf beleefd, ik zie hier niet echt die vraag maar meer 'geklaag' over dat je niet kan winnen.

Maar ik denk dat het antwoord op die vraag toch vrij duidelijk is?
Als je de jurysport niet meer wilt doen, lekker gaan springen, heb je ook niks te klagen met afstamming. Weetje; in de hoge eventingsporten zitten gewoon paarden met een volle dressuurafstamming oa Jazz.
Dus afstamming zegt láng niet alles.
Lekker gaan springen dus,

Maartenn

Re: Dressuurwedstrijden met springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:24

Als je alleen maar wil winnen, en je denkt dat dat alleen kan bij het springen, moet je dat toch gewoon gaan doen?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:39

Als je alsmaar alles wil winnen denk ik dat je het verkeerde paard hebt. Denk gewoon realistisch na: ''wat wil ik met dit paard? Hoe leuk vind ik dit paard? Hoeveel plezier beleef ik aan dit paard? En wil ik liever dat mijn naam bovenaan de uitslagenlijsten staat of wil ik het samen met dit paard doen?''

Iedereen wil winnen maar je kan niet altijd de beste zijn, je werkt met een levend wezen. Leg je erbij neer dat bijna niemand goed springt en goed dressuurt met hetzelfde paard, ja basisniveau maar niet als het moeilijker wordt.

En voor die ruiters met de mega-geweldige-op-veertjes-lopende-paarden komt het ook niet aanwaaien, die trainen hoe dan ook net zo veel als jij. En fijn dat dat paard misschien al hoog gelopen heeft, ik rij ook tegen Z paarden in de B (met een andere ruiter) zo gaat dat, dat zijn de regels. Als je goed rijdt, krijg je goede punten..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:48

google kigali eens, die heeft volgensmij internationaal gesprongen, en loopt nu ook grand prix dressuur en is daar bij ook nog dek hengst. witness van jonna scheltreate was ook spring gefokt en liep ook op nationaal nivo mee. zo zijn er echt nog heel veel meer goede dressuur paarden die spring gefokt zijn. het is misschien iets moeilijker met een springpaard maar als je dan wint heb je het helemaal zelf bereikt en dat is dan toch super knap? wil je niet steeds ongeraan eindigen stop er dan mee en ga springen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:29

liesdix schreef:
Geryon schreef:

Nou, je kan het wel degelijk moeilijk hebben met een springer. Mijn springpaard (zie profiel) kan echt top springen, maar zal in de dressuur nooit uitblinken. Heeft ze simpelweg de bouw en de gangen niet voor. Paard van TS lijkt me trouwens wel geschikt(er) als ik het zo op de foto's zie.

liesdix schreef:
Teveel mensen scheren alle paarden over een kam! Het ene springpaard is meer dressuurgebouwd als het andere. Ik rijdt in Limburg België, niet te vergelijken met nederland. Het gaat me niet om het winnen maar steeds opnieuw gaan en weten dat je nooit boven die toppers geraakt met scores van meer dan 71%. Ik kan een foutlose proef rijden maar dan is 68% met een hele goede jury echt het maximum. Het is gewoon niet zo motiverend als je op voorhand weet dat die toppaarden erbij zitten... En wie zegt dat ieder springpaard perfect dressuurwedstrijden kan winnen moet mij maar eens komen zeggen welke een voorbeeld is. Mijne voert alle oefeningen ook perfect uit, zelfs pirouette in galop kan hij. Maar niet zo verend en spectaculair als de echte dressuurpaarden. Winnen is zeker niet hetgeen waar ik naar streef, maar steeds van die onnozele opmerkingen krijgen en lage scores vind ik niet fijn om mee verder te werken. Mijn paard loopt inderdaad wat vlakker als die andere dressuurpaarden, ik wordt er dan ook heel hard op afgestraft.

Maar er zijn ook zat dressuurpaarden die nier spectaculair zijn en waar je het dus moeilijker mee hebt. Dus dan moet je zeggen dat je het met een minder spectaculair paard veel moeilijker hebt. ( en dat is ook waar ) En niet dat je het met een springpaard per definitie moeilijker hebt dan met een dressuurpaard want dat is natuurlijk gewoon onzin.

Daarnaast wil ik niet bot zijn of banketstaaf overkomen maar als ik de foto's zie, zie ik echt niet een paard dat dressuurmatig super goed voor elkaar is. Dus misschien hebben al die andere hun paarden wel beter voor elkaar en scoren ze daardoor hoger.

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 21:52

Geryon schreef:
Nou, je kan het wel degelijk moeilijk hebben met een springer. Mijn springpaard (zie profiel) kan echt top springen, maar zal in de dressuur nooit uitblinken. Heeft ze simpelweg de bouw en de gangen niet voor. Paard van TS lijkt me trouwens wel geschikt(er) als ik het zo op de foto's zie.

liesdix schreef:
Teveel mensen scheren alle paarden over een kam! Het ene springpaard is meer dressuurgebouwd als het andere. Ik rijdt in Limburg België, niet te vergelijken met nederland. Het gaat me niet om het winnen maar steeds opnieuw gaan en weten dat je nooit boven die toppers geraakt met scores van meer dan 71%. Ik kan een foutlose proef rijden maar dan is 68% met een hele goede jury echt het maximum. Het is gewoon niet zo motiverend als je op voorhand weet dat die toppaarden erbij zitten... En wie zegt dat ieder springpaard perfect dressuurwedstrijden kan winnen moet mij maar eens komen zeggen welke een voorbeeld is. Mijne voert alle oefeningen ook perfect uit, zelfs pirouette in galop kan hij. Maar niet zo verend en spectaculair als de echte dressuurpaarden. Winnen is zeker niet hetgeen waar ik naar streef, maar steeds van die onnozele opmerkingen krijgen en lage scores vind ik niet fijn om mee verder te werken. Mijn paard loopt inderdaad wat vlakker als die andere dressuurpaarden, ik wordt er dan ook heel hard op afgestraft.
[/quote]

Maar er zijn ook zat dressuurpaarden die nier spectaculair zijn en waar je het dus moeilijker mee hebt. Dus dan moet je zeggen dat je het met een minder spectaculair paard veel moeilijker hebt. ( en dat is ook waar ) En niet dat je het met een springpaard per definitie moeilijker hebt dan met een dressuurpaard want dat is natuurlijk gewoon onzin.

Daarnaast wil ik niet bot zijn of banketstaaf overkomen maar als ik de foto's zie, zie ik echt niet een paard dat dressuurmatig super goed voor elkaar is. Dus misschien hebben al die andere hun paarden wel beter voor elkaar en scoren ze daardoor hoger.[/quote]
Jij beweert van een foto te kunnen oordelen hoe mijn paard voor elkaar is? Kom dan maar eens zeggen wat anders moet. Ik kreeg tot nu toe enkel positieve opmerkingen op foto's als deze. Paard is licht in de hand, ontspannen, door de rug... Maar misschien ben jij zo iemand die graag zoals tegenwoordig vele jurys een paard liever met neus tegen de borst ziet lopen, volledig in de krul getrokken en roll kur. Tegenwoordig zijn zij diegenen die veel punten krijgen. En ik rijdt niet om te winnen maar ik en mijn paard hebben er niet veel plezier meer in omdat hij liever springt en bij de dressuur niet zo enthousiast is. Ik sta soms in de prijzen, maar enkel met jurys die het gehele plaatje bekijken.... En liever een ontspannen paard dan een in roll kur, helaas zijn de meningen erover verdeeld.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:27

Een paard kan nog zo licht zijn, ontspannen en over de rug lopen, maar dan nog steeds kan een paard gigantisch met zijn schoft de grond in lopen.. ;)

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 07:22

Liever een paard met zijn schoft in de grond en over de rug als een paard in de krul getrokken en te diep. Mijn paard loopt niet met de schoft in de grond btw..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:06

Toch vind ik je paard op de 3e foto op die voorhand lopen..
Dit is overigens niet om je af te zeiken (het is maar 1 foto en dus slechts een momentopname), maar om te laten zien dat ik waarschijnlijk een ander beeld heb van het lopen op de voorhand..

Verder mis ik bij een hoop ruiters het impuls vanuit het achterbeen, waardoor je een fijne verbinding krijgt aan de voorkant.. dat heeft echter niets te maken met hoe een paard gefokt is, maar zegt meer over de rijkunst van de ruiter..

Maar dat gezegd hebbende.. je moet natuurlijk gewoon doen wat je leuk vind om te doen... ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 14-05-12 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:15

vooral zelf blijven doen wat je het leukst vind, :j
en samen het leukst vind.. :j
ik ken een paardje,
waarvan de ouders supergoede springers zijn.. <3
en ze kan zelf ook echt supergoed springen..
maar is er gewoon simpel veel te druk voor omdat ze het zó leuk vind om daar een wedstrijd mee te rijden..
en die rijd ook dressuurwedstrijden.. (:

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:49

liesdix schreef:
Ik heb momenteel meer plezier in het springen omdat mijn paard dan echt ontspannen is en er 200%voor gaat, ik heb het alleen moeilijk met de overstap omdat ik al lang dressuur met hem. Dressuur is goed maar ik denk dat voor mij en mijn paard een springcarriere weggelegt is. We doen het supergraag en ik heb een enthousiast paard bij het springen. Dressuur lijkt hij saai te vinden... En bij de Kr maakt het uiterlijk van het paard vaak veel te veel uit. Dressuurgebouwde paarden krijgen al extra punten zonder gereden te hebben.
Je geeft zelf het antwoord al.
Je kent je paard door en door, hij voelt zich ontspannen en gaat ervoor bij springen, heeft de bouw ervoor...: dus LUISTER / KIJK naar je paard en ga geen dingen van hem vragen waar ie tegenin gaat, dat doen al teveel mensen die je voorbij ziet komen op de wedstrijden met kapotte en ongelukkige paarden tot gevolg.
En zo te lezen ben je een persoon die z'n paard die keuze ruimte wel geeft.

Sta je zelf achter het springen en heb je het lef ervoor om verder daarin te gaan, dan ligt er niks meer in de weg toch ?

De basis dressuur zul je toch altijd nodig hebben voor z'n training, soepelheid en afwisseling.
Doe je toch gewoon niet mee aan wat voor dressuur wedstrijden dan ook ?, maar draai je de oefeningen lekker met elkaar.
Wel es aan cross gedacht voor de afwisseling van jullie beide ?

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 09:55

Ik heb bij cross wat bang dat mijn paard iets overkomt, omdat het vaststaande hindernissen zijn. :s

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:56

liesdix schreef:
Mijn paard en ik hebben veel doorgemaakt heel veel! Hij verdient respect!
Kijk meid, nu spring jij voor em in de bres :D en dat zegt me meer over je goede instelling als welke foto dan ook.
Echt bokt weer hoor.... sommige reacties. :o

Effe praktische vraag: "aja links is hij blind" > hoe compenseerd je paard dat bij springen ? (inkijken sprong..)
als je over de blinde kant naar een sprong toedraait ?

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:12

Peetstap schreef:
liesdix schreef:
Mijn paard en ik hebben veel doorgemaakt heel veel! Hij verdient respect!
Kijk meid, nu spring jij voor em in de bres :D en dat zegt me meer over je goede instelling als welke foto dan ook.
Echt bokt weer hoor.... sommige reacties. :o

Effe praktische vraag: "aja links is hij blind" > hoe compenseerd je paard dat bij springen ? (inkijken sprong..)
als je over de blinde kant naar een sprong toedraait ?

Hij springt super, mensen die hem niet kennen zien niet dat hij blind is. Compenseren doet hij weinig.. . Hij landt wel liever links als rechts, dat is het enige

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De eerste die nu nog durft zeggen dat mijn paard dressuurmatig niet voor mekaar is mag dit eens nadoen, ik denk dat 95% van de huidige dressuurruiters dit niet kan! Ik verkies een goede band met mijn paard boven dwang! Jurys kunnen me de pot op maar we worden wel gewaardeerd in het springen en daarom gaat het me! Mijn paard is gelukkig tussen de hindernissen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:47

Ts.. het is juist helemaal niet de bedoeling om je af te zeiken, maar wellicht een ander inzicht te geven..

Deze foto's hierboven zeggen niets over het dressuurmatig correct gereden..
Maar ik zal niks meer zeggen.. alleen dat een springpaard ook goed kan presteren in de dressuurring, mits de ruiter het eruit kan rijden ;)

Maar om terug te komen op je vraag:
Citaat:
Zien jullie een kans om die megadressuurpaarden eens te verslaan met mijn springer of kan ik beter mijn eigen gevoel volgen en gaan springen waar ik en mijn paard goed in zijn en graag doen?

Die kans is er zeker.. maar dat is niet alleen afhankelijk van je paard..

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:51

Als je paard dressuurmatig niet voor elkaar is kun je geen overgangen, wendingen,.. rijden zonder hoofdstel... Als mijn paard het niet graag doet zal ik hem volgens mij ook nooit kunnen warm stomen voor dressuurwedstrijden zoals een paard het zou doen dat het heerlijk vind...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:05

Je moet doen wat je graag doet en waar je plezier in hebt.

Een springpaard heeft inderdaad vaak niet de gangen die sommige dressuurpaarden hebben, ik zit net in hetzelfde schuitje en ik moet alles uit de kast halen om een goed resultaat neer te zetten, maar ondertussen starten wij wel succesvol M10 en mogen we zelfs door naar de Prix Saint Georges. Winnen zit er meestal niet meer bij, maar een mooie score en een nette plaats is wel haalbaar, al kost het ons veel moeite en gaat het niet vanzelf. Maar hoe knap en chique een paard ook kan lopen, de ruiter erop moet nog altijd de proef correct door rijden anders krijgt die ook geen punten. Uiteraard zal er altijd eens een jury met een 'aparte' mening tussen zitten maar al bij al heb ik daar nog weinig over te klagen gehad.
Hetgene wat ik zeker wel onthou is dat ikzelf een betere ruiter wordt omdat ik echt overal correct moet zijn en alle moeite van de wereld moet doen om nergens geen seconde te laat te zijn met een hulpgeving want ik heb geen cadeautjes te goed. Als het dan wel een keertje lukt om dat allemaal goed te laten gaan en je wordt ervoor beloond, dan is het nog eens zo leuk en kan je best wel voor een hoop 'echte' dressuurpaarden eindigen. Maar zoals ik al zei, als jullie meer plezier hebben aan het springen op wedstrijd en dressuur liever gewoon als training houden, dan moet je dat vooral doen! Het blijft een hobby en het moet dus plezant blijven ook. Leer jurymeningen en punten relativeren, ze zijn het niet waard om je druk in te maken! En tussen haakjes, als je 68% scoort in een proef ben je toch niet zo slecht bezig ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:49

liesdix schreef:
En ik rijdt niet om te winnen maar ik en mijn paard hebben er niet veel plezier meer in omdat hij liever springt en bij de dressuur niet zo enthousiast is..

Nou, daar geef je je eigen antwoord al. Opgelost!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:46

liesdix schreef:
En ik rijdt niet om te winnen maar ik en mijn paard hebben er niet veel plezier meer in omdat hij liever springt en bij de dressuur niet zo enthousiast is.

Dan vraag ik me af waarom je dit topic geopend hebt en waar je je in hemelsnaam druk om maakt. Ga dan lekker springen.

Overigens beweer jij dat je je paard dus perfect dressuurmatig voor elkaar hebt. En ik denk dat jou probleem daar ligt. Je overschat jezelf duidelijk, niemand heeft zijn paard 100 % perfect voor elkaar. Dus als je eens kritisch naar jezelf gaat kijken, keihard aan je minpunten gaat werken, en open staat voor kritiek van anderen kun je nog heel wat % meer rijden.

Overigens is het zeker niet bedoeld om je af te zeiken!

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:55

als ik jullie was zal ik allebei doen want van dressuur leer je meer maar springen is misschien wel iets spanender en leuker
veel plezier

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 19:11

Misschien zijn er nog mensen die in hetzelfde schuitje zitten als mij, daarom heb ik het geopend!