Princesj schreef:Pletje123 schreef:Er lopen al genoeg mensen vast in bijv de L2, een relatief laag niveau. Als we de boel nog strenger zouden maken, dan demotiveer je een hoop ruiters en amazones. En met welk doel?
Je kunt beter investeren in het correct opleiden van instructeurs en juryledendan worden de combinaties correct(er) opgeleid én beoordeeld.
Door juryleden correcter op te leiden word er ook gelijk strenger (wel rechtvaardig) gejureerd lijkt mij.
Correcter ja, strenger? Dat weet ik niet.. mijn definitie van streng is lagere punten, maar dat hoeft van mij niet. Veel juryleden zijn al niet zo gul
maar ik vind wel dat het van achteren naar voren rijden beter gewaardeerd moet worden en het van voren naar achteren rijden juist meer afgestraft wordt.

walgelijk toch! Vorig weekend nog iemand zie rijden in de L die daar al sinds mensenheugenis rondhangt
Dat kan toch ook geen voldoening geven?
). Toen ik L was trainde ik op M-niveau en later ook op Z-niveau (ik reed amper wedstrijden meer). Ik reed ook (bijna) altijd dubbel winst, de B heb ik drie keer gereden