Arabierenklier gaat vooruit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Re: Arabierenklier gaat vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:18

jullie gaan echt vooruit!
tof dat je weer een topic hebt gemaakt miste jullie al :)
iets meer je handen recht naar boven en inderdaad minder naar daar door kan je nog beter doorzitten!
en wat loopt hij weer fijn onder je

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:48

Met wat voor zadel rijdt je? Jullie zijn een leuke combinatie.

Zolang je paard nog niet in balans is in de galop, laat hij jou nog niet zitten. Tot die tijd is dit een prima houding toch?
Heb je wel eens geprobeerd om een volte lang en laag te rijden en vanuit die positie aan te springen in galop?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:50

@ ulyse, staat in de OP:
Jolindaa schreef:
Ik ben inmiddels overgestapt van verschillende zadels: dressuur, boomloos, veelzijdigheid, western -> naar een Trekker Classic Pro.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 18:40

Ja gedaan, van lang en laag aanspringen in galop. Is echt geen optie. Dan slinger ik van links naar rechts en maakt hij zich ongelofelijk scheef. Hij heeft gewoon enige steun nodig van mijn handen. Dan laat hij zich niet vallen en houdt hij zich het rechtst.
Met steun van mijn handen bedoel ik niet dat hij hangt, maar ik heb dan gewoon een fijne aanleuning. Bij heel lang en laag, wat ik doe met inrijden en uitdraven, en ik spring dan aan in galop, komt hij omhoog en heb ik geen contact meer :)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:53

In je eerste stukje schrijf je dat hij ook scheef is als je wel aanleuning hebt. Volgens mij moet je echt eerst een stapje terug 'tot lang en laag op 4 eigen benen loopt' want als dat niet goed is begrijp ik dat je met andere oefeningen ook in de problemen komt.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 18:18

Ik doe verder geen oefeningen :) Ik rijd wat figuurtjes, maar meer oefeningen zitten er niet op. Ben dus nog echt bezig met het hele, hele, hele begin ;) Mijn moeder had een filmpje gemaakt van de galop op de renbaan vandaag. Daar kan ik languit de galop oefenen en hem rustig aan rechtstellen, zonder dat ik dan gelijk alweer met mijn tanden in een bocht zit. Het viel haar op dat ik met mijn schouders scheef ga en dat hij zich naar mij aanpast. Ik heb gelet op dat ik mijn schouders recht hield, daarna ging het ook een stuk beter. Ik heb weer even live-coaching nodig om dat goed te lijf te gaan wat corrigeren betreft. Kijk uit naar mijn volgende les :D