Celtic Rose T; op weg naar beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Celtic Rose T; op weg naar beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:49

Maar een appuyement op zich is nog niet eens nodig, ze is pas 5, je hebt nog tijd genoeg ;)
Bij het schouderbinnenwaarts valt ook nog genoeg te verbeteren en je houding is niet netjes en imo kun je niet dergelijke oefeningen gaan vragen als je zelf niet goed (onafhankelijk) kunt zitten, dan zit je haar in de weg.

Je zit scheef, valt naar voren, je been moet langer en je hakken trek je geregeld op. Je kijkt bijna continu naar beneden, je zet je binnenhand af en toe vast (omhoog en over de hals), in het appuyement steek je je binnenbeen af enz :+
Sorry het komt wellicht wat bot over maar je bent zeker op de goede weg, het ziet er fijn en ontspannen uit, ze wil ook duidelijk wel voor je werken. Maar je eigen houding laat nogal te wensen over en om dan gevorderde oefeningen te vragen terwijl ze daar eigenlijk nog te jong voor is en je haar tegenwerkt met je zit...
Het lijkt mij verstandiger andere prioriteiten te stellen, over een jaar is ze nog jong genoeg om te beginnen met zwaardere oefeningen.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:06

Ik kan me helemaal aansluiten bij de reacties.
Ik ben van mening: Laat die oefeningen even voor wat het is. Voor dat je nu appuyementen en travers meeneemt, daar heb je nog genoeg tijd voor. Kunstjes zijn leuk, maar ik zou liever hebben dat je eerst de andere oefeningen verbeterd, je basis helemaal bevestigd en je houding. Tijd zat om daarna de rest mee te gaan nemen.
Vooral eens lekker aan het werk met je houding. Je paard kan lekker ontspannen lopen, dus laat die eens gewoon wat rondjes lopen terwijl jij je goed gaat richten op je houding. Consequent daar op letten en daardoor vooral telkens er bewust mee bezig zijn. Probeer echt rechtop te gaan zitten en op je zitbeenknobbeltjes. Benen niet omhoog trekken wanneer je been wil geven, vooral als je je spoor gebruikt gaat je voet flink naar boven. Probeer je been uitgedrukt te houden. De knik houden in je ellebogen, handen rechtop en soms iets meer dragen. Duim bovenste punt. En je leek soms je ene hand iets vast te zetten. Echt ontspanning in je handen en armen hebben, gooi de spanning van je zelf eens af door je handen even heen en weer te wabberen. Klinkt raar, maar kan soms echt even helpen. Probeer je handen even verder voor te zetten en er lekker achteraan te rijden. En vooral iets minder stijf en gespannen te zitten, lekker ontspannen en iets makkelijker gaan zitten.
En met wijken echt recht blijven zitten, niet naast je paard gaan hangen om te willen kijken (kijk niet hoe je paard het doet, maar voel wat je paard doet, en kijk waar je heen moet).

Je hebt je paard wel leuk aan de loop hoor, kan leuk lopen :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:06

Wat ik raar vind is dat je zegt dat schouderbinnenwaarts nog niet aan de orde hoeft te zijn omdat ze nog zo jong is.
Daarna krijg je foto's van appuyementen en contragalop :? SB is in principe een oefening om ze wat losser door het lijf
te krijgen maar hier is ze straks dus souplesse zal ze hier door niet krijgen.

Ik zou persoonlijk wat meer gaan schakelen met haar en lekkere slangevoltes en dergelijke rijden waarbij ze niet
duikt en lekker op haar eigen benen loopt en haar eigen hoofd draait.

Dat die basis gewoon goed is.

Veel succes :D

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:11

LoveTessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 21:28

Dankjewel voor de reacties.

@BlackPearl
Toevallig ben ik daar net mee aan de gang wat je zegt :j.
Ik heb mijn beugels een gaatje korter gezet, en ik ben minder naar beneden aan het kijken.
Ik probeer mijn hakken goed uit te blijven drukken en mijn handen goed te houden.
Ik ga hier even goed mee aan het trainen en als ik het beter heb, dan plaats ik wel nieuwe foto's :j.