Hoe weer te beginnen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:37

Je hebt je mooie doelen gesteld, dus een goede stok achter de deur! Ook mijn ervaring is dat je paardrijden niet verleert, enkel de handigheid, de balans en de finesses. Maar als je met lichaamsbeweging ook je buikspieren alvast traint, dan zal het rijden veel makkelijker gaan als je weer begint. Ik kwam via je topic op je blog uit, je hebt doorzettingsvermogen dus het gaat je vast lukken!

max66

Re: Hoe weer te beginnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:39

ook van mij de complimenten!

Ik had 20-25 jaar niet gereden toen ik weer begon 1,5 jaar geleden. Ik begon met een paar lesjes op een manege, dus op een mak, braaf paard.
Maak verder niet de fout om, net als ik, gelijk een uur te gaan rijden... Ik was kapot en heb 1,5 week spierpijn gehad!

Ik vond het wel 10 minuten wennen, maar reed eigenlijk zo weer weg, ook draven en galloperen ging goed. Alleen merk ik dat nu ik 20-25 jaar ouder ben dan toen ik stopte, ik veel angstiger geworden ben om te vallen en wil alleen op brave paarden rijden (hoewel ik mezelf verbaas over het balans wat ik nog heb).

Dus ja, het is net als fietsen of zwemmen, je verleerd het niet!