ja, ik snap je, maar ik zou zelf het paard niet te veel laten vrijspringen en eerst gaan inrijden en trainen. En dan zou ik het later onder het zadel dat verbeteren.
CM_
Geplaatst: 23-10-03 17:56
Desiree schreef:
ja, ik snap je, maar ik zou zelf het paard niet te veel laten vrijspringen en eerst gaan inrijden en trainen. En dan zou ik het later onder het zadel dat verbeteren.
nee dat zowiezo niet, maar als je het doet, doe het dan meteen goed
xtvax
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 08:28
Zoals ik al eerder meldde, bij de laatste sprong (zijn laatste 2 foto's spring hij te dicht onder de sprong. Hierdoor gaat en moet hij ook meer omhoog dan naarvoren. Het is een erg rap beestje en voorwaarts rijden zal dan ook geen probleem zijn, ik zal hem later denk ik eerder iets terug moeten houden dan naar voren te moeten rijden. Dus meer voorwaarts laten lopen moet ik echt niet doen, dan gaat hij er dwars doorheen denk ik. Hij gaat al hard zat, maar ja, als je er dan wat te dicht onder komt, krijg je deze aparte sprongen.
Het was de 2e keer vrijspringen, maar eerlijk gezegd zie ik het probleem van regelmatig vrijspringen ook niet echt, daar worden ze toch handig van. (niet té veel, té is altijd verkeerd)
CM_
Geplaatst: 24-10-03 18:58
ik ben er ook wel voor om ze af en toe een sprongetje te laten maken, maar dan zou ik wel varieren, dus op verschillende afstanden hindernissen neerzetten, daar word ie dan handig van! en ik zou zeker niet te hoog laten springen die laatste twee foto's zien er gewoon erg raar uit , je kunt iig proberen om de grondbalk iets meer van de sprong af te leggen en als je mooiere foto's wilt kunnen maken, zet dan eerst een drafhindernis (dus een kruisje met drafbalk ervoor,en dan op een galopsprong een steiltje of oxer, dan heeft hij daar een mooiere afstand met het afzetten !en vanuit galop leren springen kun je doen door op de volte aan twee kanten een balke of caveletti te leggen en dan daaroverheen laten galopperen, een hoge hindernis vanuit galop is voor een jong paard nog erg moeilijk, hij kan zo het vertrouwen verliezen als hij een keer goed fout uitkomt op de sprong .