Lilly voor het eerst op HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:40

Lijkt op een draver?
Het paard sukkelt een beetje. Je rijdt hem wel goed op tempo. Maar probeer meer been te geven en dit van voren op te vangen door je binnenhand naar binnen te zetten, en je buitenhand spelend zijn. Dan verzamel je hem iets wat meer, alleen wel met tempo.
Kijk ook uit dat hij zich niet gaat vervelen en dat je hem naar voren moet schoppen. Ga een keer wat anders doen. Barrel racing bijv. 3 tonnen in een driehoek verdeeld over de bak en daar omheen rijden in een cirkeltje per ton, in galop. Ge-wel-dig!

Succes!! :+

Nirvaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 18:57

matyee95 schreef:
Lijkt op een draver?
Het paard sukkelt een beetje. Je rijdt hem wel goed op tempo. Maar probeer meer been te geven en dit van voren op te vangen door je binnenhand naar binnen te zetten, en je buitenhand spelend zijn. Dan verzamel je hem iets wat meer, alleen wel met tempo.
Kijk ook uit dat hij zich niet gaat vervelen en dat je hem naar voren moet schoppen. Ga een keer wat anders doen. Barrel racing bijv. 3 tonnen in een driehoek verdeeld over de bak en daar omheen rijden in een cirkeltje per ton, in galop. Ge-wel-dig!

Succes!! :+

Naar voren moeten schoppen zal niet snel gebeuren met haar... Ik ben er nu wel achter dat ze aan een (veel) langere teugel een stuk beter, ruimer en losser gaat lopen. Ik stap nu veel en neem als ze goed voelt wat draf mee, ook weer aan een lange teugel. Ik hoop dat we op deze manier eerst eens wat ontspanning kunnen vinden. Ook zijn we veel bezig met bijv. slalommen om pionnetjes heen, balkjes stappen, dat soort dingetjes, die ze wel interessant lijkt te vinden. Maar bedankt!

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:01

inderdaad, zoals al gezegt word iets in de rug..
het loopt als precies zoals een pony van een vriendin van mij liep, die had ook een probleem in de rug
zij heeft een apart zadel laten maken helemaal naar de rug van de pony toe en ook mensen erbij laten komen
Misschien moet je eens voelen of het vel in de nek gespannen is of los, als dit gespannen is en erg strak kan dit ook een teken zijn.

Nirvaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 19:27

Over zadels gesproken, sinds een paar dagen is er nu een eigen zadeltje voor haar, wat duidelijk al een stuk prettiger ligt. Ik kan er ook beter in zitten, en dat werkt ook door natuurlijk.

freeride

Re: Lilly voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:41

en je zadel mag ook wel minimaal 5 cm naar achteren, t ligt nu op haar schouders, daarom is ze ook zo stijf in de rug en wiebelig in de hals, handen mooi stil houden en bedenken dat de mond van kristal is, focus op haar lijf niet op haar hoofd. jullie komen er wel!

lotte557

Re: Lilly voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:59

je mag je handen wel iets verder rechtop en hoger boven het zadel dan heb je meer contact in de mond van je pony.