Onderlinge wedstrijd met mijn Plack Pearl!! (fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:51

Dankje :D
ja daar heb je wel een beetje gelijk in alleen ik heb juist veel wrong nodig, ik heb ook en wintec isabell werth dressuur zadel liggen en die heeft dus geen wrong maar in dat zadel ga ik alle kanten op dat geeft helemaal geen stevig heid.. zitles is echt niet nodig, ik zal is kijken of ik andere fotos heb waar ik wel een goede en ontspannen houding heb, die fotos zijn trouwens wel met het wintec zadel,
het is echt de wedstrijdspanning waardoor mijn houding zo wordt!

hier wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:28

Ten eerste: Wat een prachtige fries en wat zijn jullie een mooie combinatie!! +:)+

Ik vind het rijden er niet verkeerd uitzien, maar heb wel het idee dat jouw zadel (wedstrijdfoto's) voor jou niet optimaal zit en dat je daarom je benen te ver naar achteren hebt en je hakken niet uitdrukt, waardoor je ook voorover gaat zitten. Misschien zijn de wrongen net te dik, het zadel wat te klein of ... Ik zou even een zadelpasser laten komen om te kijken hoe en wat. Op de wintec zit je veel mooier en je hebt geen steun aan dat zadel, maar als je een goede zit hebt, dan heb je ook geen steun nodig van een zadel eigenlijk.

Ik vind je paard netjes lopen, zie juist weinig spanning in het paard op die ene staartzwiepfoto na en ik denk dat jullie het best ver kunnen schoppen samen. Over het op lengte rijden (oftewel het neusje eruit); dat komt vanzelf als je de achterhand gaat trainen en deze sterker wordt en meer gaat dragen, dus ga a.u.b. nu niet aan een lang teugeltje rijden voorwaarts neerwaarts, maar juist veel schakelen in tempo waarbij je je paard goed aan elkaar houdt (dus niet in de krul trekken, maar gewoon netjes nageeflijk waarbij je paard jouw hand steeds op zoekt) om te voorkomen dat ze op de voorhand gaat lopen.
In ieder geval heel veel succes verder samen!! :)

gekkiej123

Re: Onderlinge wedstrijd met mijn Plack Pearl!! (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 12:57

het zadel is idd niet helemaal optimaal! misschien dat ik de wintec weer een keer ga proberen.
als je een goede zit hebt dat heb je idd geen steun aan je zadel nodig heb dan alleen van die zwiebelbenen.
ik zie idd ook geen spanning in gucci eerlijk gezegd, in mijzelf wel.
over het op lengte rijden maak ik me ook absoluut niet druk, we doen idd al veel schakelen,schijovergangen. goed de achterhand activeren. ze is pas 5 dus nog tijd zat :D.
ik rijd af en toe wel aan een lange teugel lang laag maar gewoon voor de afwisseling.

Dankje voor je reactie:D

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:01

Hele leuke fries heb je!! Ik heb er zelf ook 1 en ik vind friese paarden altijd al heel mooi!!
Ik snap de reacties die je krijg over het lager rijden en ik snap dat je dat niet wilt op je wedstrijden, want daar heb ik met mijne ook moeite mee hoor! ;)

Wat je benen betreft, probeer je knieen wat uit het zadel te draaien en ga niet met je knieen klemmen!! Zo heb je minder spanning in je benen en gaan ze wat meer hangen :) (had ik namelijk ook last van xd)

Verder zou ik gewoon zo doorgaan met de wedstrijdjes en dan komt het helemaal goed hoor! :D gewoon veel wedstrijden rijden en lekker ontspannen daar in worden en dan komen de punten helemaal vanzelf hoor!

Groetjes Laura

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:15

Hey dankje voor je reactie :D
ik ben ook helemaal gek van friese paarden!!
ik zal het proberen, het is alleen vaak makkelijker gezegd dan gedaan haha :P
Groetjes Romy

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:30

Ik heb niet zoveel commentaar op je rijden meeste is al wel gezegd moet alleen wel even kwijt dat het paard er echt super uit ziet en ontzettend goed verzorgd kunnen sommige echt een voorbeeld aan nemen mijn complimenten

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 20:40

Bedankt voor je leuke compliment :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:38

Rooom! ik vind het er heel mooi uitzien!
Gucc is echt vooruit gegaan na de laatste keer dat ik jullie gezien heb!
Wat me opvalt is dat je met de wedstrijdfoto's je benen optrekt, en de 'normale' foto's, wel je hakken uitdrukt... Probeer daar aan te denken! Ze ziet er heel goed uit rooms!

Edit: zie net dat de 'normale' foto's met een ander zadel zijn...

Wil binnenkort echt weer een keertje langskomen hoor room!
Desnoods wil k je wel helpen! Is al zo lang geleden dat ik mee ben geweest!

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 19:54

he meliss!
Dankjeee
ja dat klopt,, ik trek me benen op door de spanning :P was zoo zenuwachtig..
je moet idd snel weer langskomen! xx

laura_appie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:01

Zoals velen al zeiden, je hebt een prachtig paard!
Ik vind dat je er over het algemeen goed op zit, probeer wat te doen met de commentaren op je protocol dan rijd je, je volgende wedstrijd gewoon betere punten :)

Op die laatst bij gevoegde foto's zien je benen er goed uit! Ga zo door!

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:18

Dankje :D
ja dat is het nou juist.. er stond niks op mijn protocol. het was een een *** jury!
maarja volgende keer beter (hoop ik):P

en idd op die laatste fotos zijn mijn benen wel goed maar dat is omdat het thuis is en ik daar dus geen spanning en zenuwen heb.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

teunticheler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:20

4, 7, 9 en tien is hoe ik het graag zie. En zo erg storen je benen helemaal niet hoor :(:) Mooie plaatjes hoor!

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 20:37

Dankjewel :D. ja ik stoor me er wel erg aan maar ben ook wel kritisch tegen over mezelf :j