Anders valt er ook niks mee aan te vangen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En rijden.. nou als ik been geeft gaat ze langzamer, als ik klak met mn tong gaat ze langzamer, als ik mn zweep gebruik gaat ze langzamer... Ik longeer dus gewoon of rijd achter een ander aan... met de medeling dat mn gaspedaal kapot is
ze volgt gelukkig nog wel. En na een dag of 5 is ze weer een duveltje op stal maar heerlijk te rijden
. Ik hou me maar voor dat het de hormonen zijn en ze er niets aan kan doen en hoe kan je nu boos worden op een merrie die daarna haar hoofd op je schouder legt en je met die grote bruine ogen aankijkt
en is ook homeopathisch en niet positief

BeauKate schreef:de hengstigheid is tussen de maanden februari en augustus, het ergst en ze zijn om de 3,4 weken hengstig en dan 5 dagen
De laatste twee dagen van de hengstigheid gelden als het beste moment voor een dekking (of kunstmatige inseminatie).
ik hoop je wat meer info te geven met dit bericht![]()
en succes met je merrie
p.s. de merries die ik heb worden wel gelijk gedekt door de hengst maar ze laten wel zien wat ze in huis hebben hun gedrag veranderd ook wel maar het is na 5 dagen weer voor bij.
p.p.s verder kun je er alles nog mee doen
gr. BeauKate