Eindelijk eens rijfoto's, graag commentaar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:32

Ils als eerste mooie foto's !
Racer staat er echt op zoals hij is

Grappig dat je op de derde foto ziet dat hij zn gewicht beter verdeeld en dus niet meer zoveel op zn voorhand loopt.

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:04

hij loopt echt te diep hor

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 12:38

joortje schreef:
hij loopt echt te diep hor

meen je dat nou?

Het gaat nu al een stuk beter, ik heb jullie adviezen opgevolgt echt top! OK dan!
Ik heb nog meer foto's van die serie, ik zal eens kijken of ik die ook kan uploaden, daar loopt hij weer anders, maar die zijn bijna allemaal overbelicht, daarom had ik deze er ook uitgepikt, die zijn gewoon mooi. Weet je wat zo gek is, als ik aan het rijden ben merk ik niet dat hij zo diep loopt, echt heel apart. Zeker gewenning ofzo? Verward

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:48

Hoi Ilse, Racer ziet er weer super uit. De derde foto is het mooist, dat is ook voorlopig het beeld om naar te streven. Kijk inderdaad uit dat hij niet achter de teugel kruipt, dat kan een probleem gaan worden, dan liever wat drijven en weer omhoog laten komen. Hij probeert, doordat hij achter sterker moet worden, het meeste gewicht op zijn voorhand te gooien, en door zo diep te gaan lopen denk jij "dat is lekker licht in mijn hand" en laat je hem vervolgens met rust - en dat is precies wat hij dan wil Lachen

Blijf lekker les nemen, en ik kom gauw weer eens kijken !

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 12:53

Hier heb ik nog een foto uit die serie, ik heb hem wat donkerder gemaakt, hij was vrij ernstig overbelicht:

Afbeelding
Nou wat vinden jullie hiervan? Hij schommeld steeds tussen dit en te diep, er is dus nog wel hoop Knipoog .

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:56

Natuurlijk is er nog wel hoop Haha!. Flink veel in die spiegels daar kijken, en ingrijpen bij te diep lopen Lachen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:12

hij loopt nog erg op de kop, maar het is ook niet makkelijk allemaal he.....daarbij is hij nog jong en een dravertje dus.....ik neem aan dat je ook les hebt ? Dat is wel HEEL verstandig bij zo'n jong beestje!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:57

IngridM schreef:
hij loopt nog erg op de kop, maar het is ook niet makkelijk allemaal he.....daarbij is hij nog jong en een dravertje dus.....ik neem aan dat je ook les hebt ? Dat is wel HEEL verstandig bij zo'n jong beestje!

Uiteraard hebben we les, en dat merk ik wel hoor . Hij is echt stukken vooruit gegaan. Vandaag liep hij perfect met zijn hoofdje, kreeg alleen de achterkant er niet goed onder, maar hij was erg lusteloos, ga zo dan ook even koorts meten.

Even iets leuks, hoe groot schatten jullie Racer? Ik zelf had hem heel anders ingeschat dan wat hij blijkt te zijn...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:08

ik vindt dat je deze pony veels te diep loopt inderdaad.

De beste oplossig is dek ik eerst een tijd hem helemaal los te gooien van voor en hem flink voorwaarts drijven zodat hij op zijn eigen benen gaat lopen. Veel logeren met bijzetteugel e da als hij weer loopt vaachter langzaam meer op gaan pakken en zodra hij weer diep gaat lopen weer voorwaarts rijden.

Succes

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 20:39

Zoals ik al zei gaat het al veel beter. Lezen blijft af en toe ook vrij moeilijk Knipoog Tong uitsteken .
Maar goed, nog een keer, hoe groot denken jullie dat Racer is?

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:47

Ik gok zo'n 1.50 Verward

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 00:18

Op deze foto vind ik hem al heel netjes lopen hoor en ik schat hem op zo'n 1.52?( ik weet niet hoe groot jij bent... Verward ) Het wil nogal eens vertekenen bij dravers Schijnheilig

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 03:16

Vooral 'n jong dier wat graag lekker diep achter elke druk vandaan loopt en ook nog op de kop duikt zou ik eerder wat hoger rijden dat je meer druk hebt, zeg maar ala foto 3 dan zo extreem diep als hier.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:58

Die foto die je hierboven hebt geplaatst (die overbelichte die je donkerder hebt gemaakt), dat is denk ik de beste die erbij zit. Hier loopt het paard niet te diep, en zit jij niet met je benen te ver naar actheren. Je kijkt mooi naar voren.
Alleen om je handen denken, op sommige foto's is het net of je ze ver uit elkaar hebt, probeer ze mooi gelijk naast elkaar te houden.
Het komt vast wel goed. Haha! Gewoon oefenen en oefenen. Niemand is perfect Haha!.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 11:47

Klopt Germie, ik heb af en toe het gevoel dat ik zelf een levende bijzetteugel ben Bloos . (qua handen dan Knipoog ).
Hoe het komt dat ik teveel met mijn benen naar achteren zit zijn we ook achter, het zadel heeft te dunne/lage kussens voor Racer en moet er nu dus zo'n verhogertje onder tot ik weer genoeg geld heb voor een zadel met dikke/hoge kussen.
Gisteren ging het ook echt al goed, af en toe gooit hij zijn kop naar beneden en dat geef ik meteen been. Ik zou bijna zweren dat ik hem dan hoor mopperen Haha!

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:58

Ilse even off topic van wie heb je les op de arckelhoeve?
Vind dat hij ook te diep loopt maar voor een jong paard en draver (die zijn al wat moeilijker) loopt hij verder wel goed hoor.

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:14

goed dat je zelf je fouten enzo ziet Knipoog
leuk paardje

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:43

Hej, hij ziet er weer heel lekker uit Kwijl Kwijl

Over het te diep lopen is alles al gezegd, ik sluit me helemaal aan bij Zwelgje maar ik kan me jouw gevoel dat hij zo lekker licht in de hand is, goed voorstellen, mijn paard doet nl precies hetzelfde maar ook ik moet met meer druk gaan rijden.
Ik zelf vind de derde foto een hele mooie, je houding is netjes en hij loopt idd niet meer zo op de voorhand, zijn achterbeen er goed onder, wow daar heeft hij wel lekkere billen hoor Lovers
Ik vind deze foto mooier dan de laatste foto (die donkere) want daar drukt hij toch een beetje zijn rug eruit.
Hij heeft gewoon nog een beetje moeite met de juiste aanleuning te vinden en daarbij zin rug en achterbeen ook nog eens op de juiste manier te plaatsen/gebruiken, maar daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Je zegt zelf al dat je snel verbetering merkt en met les krijg je dat echt wel goed! Ik merkte bij de mijne al na 3 lessen een hele vooruitgang (Nu moet ik er zelf ook nog goed opletten als ik zonder mijn instructrice rijd Schijnheilig )

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:14

Het typische Draverprobleem.. VEEL te diep. Ik ken het hoor, Navy doet het ook, dat heb je nou eenmaal snel met Draver. Ze lijken heerlijk te lopen, lekker soepel, geen gewicht in je hand, maar ondertussen Lachen
De foto die je apart later in dit topic hebt geplaatst vind ik het netst.

Ga ik nog een opmerking maken; hij loopt toch te veel op de voorhand.. Ook zo´n Dravertrekje. Met Navy ging dit ook zo; ze begint nu steeds meer op d´r kont te lopen. Hebben we lang aan moeten werken, en toen ik Navy net zo lang had als jij Racer hebt, konden we nog geen eens stappen, mevrouw zat alleen in galop Tong uitsteken

Probeer zoveel mogelijk op de volte te rijden. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar die van mij viel helemaal uit elkaar zolang ze geen bakrand of hoefslag meer voelde/zag. Nu ze wat beter op eigen benen loopt, loopt ze ook iets meer richting de loodlijn en, wat in mijn ogen nog belangrijker is; met d´r kont eronder. Veel voltes, weinig hoefslag, desnoods op de binnenhoefslag en flink veel buiten nageeflijk rijden, dan hebben ze al helemaal geen steun van de bak.
Goed, ik kan zo nog uren doorgaan Knipoog Likjkt net alsof Navy zo geweldig loopt, maar dat is dus helaas zeke rniet het geval Lachen

Verder; hij ziet er goed uit! Ik train Navy zoveel, zoveel bergtraining, zoveel km/s en dan zie ik zijn kont.. Wat een spieren.. *jaloers*
Hij glanst ook lekker!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:51

heyhey!
Ik rij nu ook sinds een paar maandjes op mijn draver en ze doet PRECIES het zelfde...zodra ik een beetje de teugels oppak heeft ze zoiets van hup...en dan duikt ze gewoon naar beneden!Maar ik vind dat hij best netjes loopt voor een 4 jarige.Veel vierjarige paarden zijn niet veel verder hoor,die hebben misschien wel andere problemen maar eigenlijk zou het ook niet leuk zijn als je paard meteen alles goed deed he?!Ik ga binnenkort les hebben van Promptertje...pas dan zal ik eens wat fotos laten zien want ik heb nog niet zoveel zelfkennis als jij!:D

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:54

Meer op je billen zitten, en ik vind dat je paardje echt veel te diep loopt....

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 22:55

Ik is jaloers, les van promptertje is gaaf!
Ik vind het ook opzich geen ramp, ik vind het hartstikke leuk om weer wat te bereiken. En zelfkennis? Dat valt toch wel mee? Ik weet wel dondersgoed als ik aan het rijden ben dat ik netter moet zitten, maar in eerste instantie ben ik met mijn paard bezig, ikzelf kom later wel. Ik zit tenslotte stevig .

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:01

loopt ie niet een beetje heel erg veel ste diep Verward

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:04

Ik ben ook zeer vereerd met mijn les van Promptertje!Ik zei dat ik wat problemen had en ze bood me zomaar aan om ff te komen lessen:D..vind ik echt super gaaf!Nouw dat zelfkennis was ook wat spottend bedoeld...iedereen zegt hetzelfde en dan zeg jij dat je dat weet(=zelfkennis)en vervolgens zeggen er nog 20 mensen hetzelfde..*zucht* denk ik dan...dus Ilse : Hij loopt echt veelste diep hoor!(hoor t sarcasme)ghighi!ceet komt met goed idee....laten we samen een groep les nemen bij Promptertje Haha! Haha! Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 21:16

Ahh ik snap het Knipoog . Och ik zou wel groepsles willen hebben samen met jou hoor, maar ik heb geen vervoer om elke week naar jullie te komen. Heb wel een trailer om te lenen(huren) maar geen auto die er een kan trekken Haha! .
Hij loopt nu trouwens al een stuk beter, helaas reageert hij op dit moment slecht op het been en bit, hij is aan het wisselen *LOL* .