Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maandag wordt haar bloed getrokken ter controle, of het tekort is aangevuld.montyjansen schreef:Als een paard met beleren in een voerbak komt te staan dat vind ik wat raar, wat doe je dan waardoor hij in de voerbak komt? Ik denk dat hij op een manier is aan geleerd/beleerd wat niet erg rustgevend is geweest, ik zou zeggen ga ergens heen waar je mag komen kijken, helpen met zadelmak maken en begin helemaal opnieuw, leer hem rust en vertrouwen geven en werk daar vanuit verder, niet teveel veranderen, zodat als hij weer thuis komt dat je er zelf mee verder kan werken en jullie samen begrijpen wat hij doet en wat jij vraag.
ingkie5 schreef:gaten in het dak van zijn stal ja. van die platen waren het. Nou bij die trainingsstal hadden we een klein conflictje want telkens als we kwamen kijken keek hij heel angstig en stond hij op stal en werd er niks mee gedaan. De stal staat verder wel goed aangeschreven volgens mij, want ze hebben er allemaal paarden staan die in de Z of ZZ rijden. Maar ons paard is beleerd door een stagiaire ik weet niet of daar verder wat mis mee is? Maar naar mijn idee is er niet veel mee gedaan. Over een paar maand kom ik er vlakbij te wonen bij het paardje en dan ga ik elke dag wel even eerst met hem grondwerk doen en daarna als het vertrouwen wat beter is tussen ons ga ik er weer op met behulp van een trainer. Want ik denk dat verkopen hem niet word aangezien mijn schoonvader er erg aan gehecht is.

Mischien moet je eerst een keer scriktraingin met hem doen.Als je neit weet wat dit is : Dat is een training jij staat langs je pony/paard.
http://www.everyoneweb.com/nista En ik zo het gewoon weer opniuew aanpakken. Gewoon weer longeren met zadel en hoofdstel.of een keer dubbele longeerlijn.
En ik ken een pony, die is heel snel maar als je die lossere teugels geeft dan komt ze tot rust.Dan voelt ze de vrijheid en dan voelt ze niet de drang tot werken.Wat ze dan wel doet maar zonder verzet. En op ene vledje laat ik haar wel eens lekker hard gaan zodat ze zich kan uitleven:) Maar ik zou het nog niet opgeven.Misschien heb je gelijk en is het niet "jouw"pony, van karakter. 
ingkie5 schreef:Ja ik weet wat schriktraining is. volgende week komt een vriendin van mij die Horse Agility trainster is en die veel doet via de Natural horsemanship weg en zij helpt mij sowieso al ook qua rijtechnisch met allemaal dingen heb eerst veel getraind aan mijn onafhankelijke zit voordat ik op hem ging rijden en ik denk dat hij misschien ook wel bitloos gereden moet worden omdat hij heel gevoelig is in zijn mond kan geen weerstand hebben en dan schrikt hij al dus dat gaan we ook nog proberen. Ik wil niet opgeven want zo´n type ben ik gewoon niet!