Nieuwe aanwinst Wiebe.. Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Re: Nieuwe aanwinst Wiebe.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:04

Die holle rug trek je waarschijnlijk doordat je niet écht op je kont zit. Kantel je bekken en ga echt op je billen zitten. Als je dan ook je schouders meer naar achteren doet en je ellebogen buigt dan is het helemaal af ;) want je houdt je handen wel netjes rechtop. Pas wel op met het zadel. Je doet er vaak meer kwaad mee dan goed door met een slecht passend zadel te rijden (ook al is dat maar een paar weken). Probeer hem in ieder geval iets meer naar achteren te leggen zodat hij zijn schoudervrijheid behoudt. Ik denk dat als jullie elkaar wat beter leren kennen best een goede combi zijn. Let wel met een fries dat hij de lengte in zijn hals behoudt en geef hem die ruimte dan ook ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 19:13

Ik zit ook erg slecht op mijn kont, daar heb je inderdaad een punt..
Ruimte geven van voor is idd ook echt een punt :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:20

Op een zadel wat achterover ligt, kan je niet goed je bekken kantelen.. ik spreek uit ervaring :)

Friezen hebben een hoge pijngrens en lopen al gauw door. Zou het toch wat minder luchtig benaderen..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:38

Dat eerste klopt denk ik wel.. :j
Maar wbt het zadel.. Het ligt alleen iets achterover.. Hij heeft voldoende schoudervrijheid en loopt er verder goed onder.. :)