Ik krijg het paardje van mijn dromen maar niet zadelmak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:13

listiglistje schreef:
jumpiewumpie schreef:
Waarom denkt iedereen dat ze niet bekwaam genoeg is om een paard in te rijden? Hoe kan je dat nu oordelen vanaf haar computer? Ze heeft (nu toch) goede begeleiding. Omdat een paard bang is wanneer ze opstapt betekent dat niet dat ze geen paard kan inrijden lijkt mij? ;)

Als je bekwaam genoeg bent open je geen topic :7 want dan heb je geen problemen.....

Dus ergens gaat er iets niet goed en een kundig persoon met voldoende kennis en ervaring met zadelmak maken kan dit waarschijnlijk zo oplossen :)

Zelf aan blijven klooien wordt het meestal niet beter van :n

Ze moet het niet zelf doen, ze krijgt begeleiding. Jongere mensen kunnen ook paarden inrijden hoor.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:29

Ik begrijp dat je niet zoveel ervaring heb met zadelmak maken, zowiezo is het te risico vol, om op stal of op een paard wat vast staat te gaan zitten, hier gebeuren de grootste ongelukken mee.. Als je zeker weet dat je zadel goed ligt, "wat ik niet kan begrijpen, want hij ligt ook op een c pony", moet je doorpakken. hangen, weg stappen en gaan zitten. Sommige paarden moeten hier overheen komen. Jonge paarden hebben bevestiging nodig van de ruiter en begeleider. Kan zijn dat ze de eerste keer flink aan het springen gaan, boktouwtje om en blijven zitten, en dit is een vak appart.. Je moet zeker van jezelf zijn en je begeleider dat dit goed gaat. als jij maar iets van twijfel hebt, word het paard ook angstig.
Uiteraard moet je met gaan zitten wel zeker weten dat je met hangen verschillende rondjes fatsoenlijk kan rondstappen en dan ga je weer een stap verder.

maar als ik jou was, zal ik hem gewoon weg brengen. als is het maar voor een week, maar dan heb je de bevestiging dat het in iedergeval goed gebeurd.

DeSprinkhaan

Re: Ik krijg het paardje van mijn dromen maar niet zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:39

Hij is onderhand al zadelmak! Ts heeft dat een paar berichten geleden geschreven.

Ts: super dat het zo goed gaat. Waarschijnlijk lag het zowel aan leraar als aan het zadel. Mijn paardje raakt direct gestrest als je met harde hand met hem omging, grenzen aangeven doe ik wel hoor :+. Misschien was jou leraar ook te hardhandig (stiekem)

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:10

DB_CARTAGO schreef:
LiVetime schreef:
Uhmm... stap je ook op terwijl je paard hebt vastgezet aan een halster? Dat vind ik persoonlijk echt levensgevaarlijk. Als hij even flipt van teveel druk dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Stijg je op vanaf de grond of vanaf een opstapje? Ik neem aan dat wanneer je er zonder zadel opstapt dat je dan vanaf één of ander opstapje erop gaat? Waarschijnlijk is het contrast veel te groot met zonder zadel en mét zadel opstappen voor je paard.

Ik stap nu op met een krukje en ja jullie hebben gelijk als hij flipt zijn de gevolgen heel erg maar zijn halstr staat vast met een strotouwtje dus dat breekt gemakkelijker als hij plots trekt.

Wat als je paard daardoor iets breekt? of anders geblesseerd raakt? Of nog erger jij zelf?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:49

Strotouwtje breken tegenwoordig niet meer zo makkelijk hoor, dat zou ik toch maar niet meer doen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:47

Blablabla.. Wat zijn jullie toch allemaal weer flauw. Het klopt het is niet veilig om op een paard te gaan zitten als het paard vast staat, maar dit is nu onderhand al 10 x gezegd, het is nu wel duidelijk lijkt mij!!
En misschien heeft de TS de ervaring niet om een jong paard te rijden, maar hierdoor krijgt ze de ervaring wel, en ze krijgt er toch hulp bij.
Waarom altijd maar een paard wegbrengen, die mensen hebben het toch ook ooit moetten leren of hebben die mensen een speciale gave ofzo dat ze dat niet hebben moeten leren..

TS: succes en heel veel plezier met je paardje!!

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:58

CharmingS schreef:
Blablabla.. Wat zijn jullie toch allemaal weer flauw. Het klopt het is niet veilig om op een paard te gaan zitten als het paard vast staat, maar dit is nu onderhand al 10 x gezegd, het is nu wel duidelijk lijkt mij!!
En misschien heeft de TS de ervaring niet om een jong paard te rijden, maar hierdoor krijgt ze de ervaring wel, en ze krijgt er toch hulp bij.
Waarom altijd maar een paard wegbrengen, die mensen hebben het toch ook ooit moetten leren of hebben die mensen een speciale gave ofzo dat ze dat niet hebben moeten leren..

TS: succes en heel veel plezier met je paardje!!

Goed gezegd! :D

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 20:58

Bedankt allemaal,

Het gaat u ech super met em hij is super leuk en super lief ik rij nu met een windec en mouche en hij isuper braaf tijdens het opstappen spant hij zich nog op maa dit lossen we op door een knietje te geven gemakkelijker voor mij en voor agility :D

Gisteren en eergisteren ben ik et hem het bos ingegaan samen met de mevrouw en een ander rustig paardje erij en hij gedroe zich voorbeeldig de tweede keer hebben we een korte gallop gedaan en heeft hij een aar flinke blijdschapsbokken gegeven hahah we zijn ook het water in gegaan waar hij eerst een beetje schrikachtig voor was maar nadien zelf aan het zwemmen was, sinds kort oefenen we ook cavalleti en kleine sprongetjes 40 cm ofzo hier jump hij met plezier over hahaha ik ben nu echt gelukkig et hem.

hij is een expert in kunstjes verzinnen zo heeft hij een manier gevonden om aan het gras aan de overkant te komen gewoon op de knietjes en grazen maar :D :P

hierbij een paar foto's

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 21:25

Vandaag heb ik gewandelt met hem aan de hand en waarom ook niet eventjes zonder zadel op een omgevallen boom gaan staan we waren alleen en geen voetje in het bos is hij heel rustig hij gaat zelfs over een brug zo eventjes gestapt en drafje hij moest even showen aan de paarden in een wei en dan terug het water in helemaal vanzelf tot zijn nek in het water, ja hij is een beetje gek maar zo heb ik het graag met water spletsen vind hij ook geweldig en an terug naar huis de wei in lekker rollen ik hou echt super veel van hem!!!!!

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:41

De laatste tijd is hij serieus aan het puberen nu hij het naderhand doorheeft is hij niet zo braaf meer, maar niet om gemeen te doen gewoon lekker speels. een jong paardje hij kent zijn grenzen maar soms vergeet hij die eventjes dus ga ik er soms op met een zweepje gewoon als ik het in mijn handen houd gedraagt hij zich dus hij weet dat het niet mag. Maar al bij al een super paardje met wat puber streken :P zoals ik zeggen sommige mensen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:55

Excuse me...?!?Heb dit stilzwijgend meegelezen, maar ...... Dit is nu opeens wel een heel ander "verhaal", met een andere toonzetting, maar ook met een volledig andere spellingswijze en taalgebruik dan van TS in de beginpost(s).
Zo ongeveer en in hele korte tijd vrijwel het tegenovergestelde.
Het is haast niet te geloven dat de laatste 3 posts van dezelfde hand zijn als die van beginpost van TS.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 15:05

Ik let nu op mijn spelling heel erg zelf, want ik heb meerdere reacies gekregen dat ze haast onleesbaar zijn.
En mijn vriendin en ik zitten samen achter de pc.