Als ik in een reactie op een topic zet dat ik iets NIET l*llig bedoel, dan meen ik dat anders zet ik dat er niet neer. Vandaar dus ook even een openbare reactie en toelichting, ik hoef me niet te verschuilen achter PB's want ik sta achter wat ik zeg.
Bovenstaande reactie heb ik geplaatst omdat ik zelf nogal eens ruiters "aan m'n deur" krijg voor les, die klagen over hun laatste instructeur(s) en als je dan gaat kijken hoe er gereden wordt, snap ik een stukje frustratie bij beide partijen. Men heeft zelf vaak een niet al te beste basis, waardoor er in de loop der jaren fouten en gewoontes insluipen, die gewoon verrekte moeilijk weer eruit te krijgen zijn. Om dan je instructeur als niet goed te bestempelen, is vaak wat aan de makkelijke kant.
Vergelijk jezelf als ruiter in dit geval maar gerust met een paard of een hond: iets afleren (door je heen stieren bij het naar de wei brengen, of op de bank springen bv) is veeeeel moeilijker dan zoiets aanleren. Zo werkt het met ruitergedrag ook. Als jij je al jaren aangewend hebt om je hakken op te trekken en dus met je hak te drijven ipv met je kuit, dan duurt het echt een aardig tijdje voordat dat eruit is. Niet alleen omdat je spieren weer rustig opgerekt moeten worden (en dan kom je d'r achter dat je geen 18 meer bent
) maar ook gewoon stomweg omdat je d'r jaren niet op gelet hebt, en het dus geen gewoonte is om je been netjes lang te houden.Hetzelfde met teugelvoering. En al helemaal als een ruiter dan ook nog eens een uitstapje richting western gemaakt heeft, waarin toch anders met teugelvoering omgegaan wordt...
Voor wat betreft opmerking van topicstartster over mijn minachting richting haar stalhouder (stond in PB): wie mij aan kan wijzen waar ik dat in dit topic in noem, mag mij z'n tuig laten poetsen met mijn tandeborstel
Ik denk dat je hiermee een oude koe uit de sloot viste Stef, van toen ik gechoqueerd reageerde toen je vertelde dat je les wilde gaan geven op je manege. Kan ik nog steeds met m'n pet niet bij, omdat je er zelf achter bent gekomen dat je basis incompleet is en je die dan door wilt gaan geven aan anderen. Maar dat is een ander onderwerp dat hier niet besproken werd dacht ik...Zo, dat was het denk ik wel weer, hopelijk is de lucht hiermee weer wat geklaard. Zo niet, jammer dan 't is toch winter dus er zullen nog wel meer buien komen. Zo wel, dan gaan we weer lekker verder bokken!

tsssjees hoe oud ben je.