De uitdaging verliezen door reacties van buitenaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: De uitdaging verliezen door reacties van buitenaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:21

Jeetje wat een kinderachtige mensen zeg. Helaas steken mensen elkaar echt wel aan op dat gebied. Gewoon negeren, straks rijd jij keihoog met je lieve knuffel en staan zij idd te klagen dat hun paard niet braaf is... Boehoe.

Heel veel succes, ik weet dat het je lukt *\o/*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:55

Lekker naast je neer proberen te leggen en je concentreren op je paard.

Ik kocht voor een habbekrats een paardje van 1.58, 2 jaar oud, in wintervacht, oogde als een jaarling, superslap want nog niet zadelmak en ongetraind. En o o o wat deed ik een miskoop, wat moest ik met zo'n 'pony', met 'dat kleintje', zou nooit iets worden.
Tot dat 'lelijke ding' ging groeien en een verrekt chique dressuurpaard van 1.68 bleek te worden met supergangen, waar ik heel veel geld voor had kunnen krijgen als ik de verschillende aanbiedingen aangenomen had... ineens had iedereen toen nqtuurlijk al bij de aankoop gezien dat het een goed paard werd. De mensen die voorheen het ergste afkraakten stonden ineens vooraan om te zeggen wat een mooi paard het was geworden. Yeah right....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:06

Tsja op een topper stappen & wegrijden kan iedereen. Een goed oog hebben & een zwaan zien in het kneusje dat het nu is, is echter maar voor enkele weggelegd.
Jammer dat je geen foto in je profiel hebt staan, ben erg benieuwd :D

Ik heb mijn pony verkocht om mijn dressuurambitie na te jagen. Ik ben thuis gekomen met een 3 jarige merrie van 1m60, korte rug en een breed front. Vind het een heerlijk beest & geniet ontzettend van haar. Als er knapperds van 1m70 langskomen die fenomenaal kunnen buigen dankzij een juiste lengte kwijl ik daar graag bij weg, maar ik zou mijn scheetje er nooit voor inruilen.

Laat ze maar een poepie ruiken!

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:12

Heel herkenbaar! Mijn paardje is 1,63 en een echt opknapper waar veel geduld in gaat zitten. Voorheen op internationaal niveau gesprongen en helaas verreden en nu met mij terug naar de basis en opbouwen van vertrouwen. De keren dat ik heb gehoord dat ik gek was dat ik dit paard heb gekocht zijn niet te tellen, maar wat ben ik blij met haar!

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:14

lekker laten kletsen, het is JOU paard, JIJ moet er op rijden en als JIJ er gelukkig van word, lekker belangrijk wat die andere zeggen. Je geeft zelf al aan dat hij enorm voorruit gaat, dat is toch super nieuws! lekker naast je neer leggen, je met je paard bezig houden en laat ze maar es zien dat ze ongelijk hebben en dat het n topper is! Ben wel benieuwd na foto :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:15

Naar mijn mening is het maar 1 ding echt belangrijk;
Ben JIJ blij met dit paard?

Ja? Wat maakt het dan uit wat de wereld zegt?
Nee? Dan is het voor het paard misschien eerlijker om er iemand bij te zoeken die er wél helemaal "over the moon" blij mee is.

Maar als ik tussen de regels door lees.......lijkt het een paard met een héél fijn karakter.
En laat ik dat nu werkelijk onbetaalbaar vinden..

Kan geen uiterlijk tegenop...

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:21

Zolang jij erin geloofd dat je er iets van kan maken, en jij een fijn gevoel krijgt van het rijden, lekker doorgaan.
Die anderen kopen misschien liever een talentvol paard waar alleen de knopjes opgezet hoeven te worden, maar jij probeert van iets waar bijna niemand in geloofd, toch iets te maken. If they say you can't, just say 'watch me' and do it.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:21

Tja, een omgeving kan inderdaad een nare bijsmaak geven. Maar..... jij hebt gekozen voor dit paard, dus jullie komen er wel *\o/*

Gewoon nooit of te nimmer opgeven. Volg je hart en blijf je doelen steeds verder bijstellen. Zo groeien jullie naar elkaar en wordt zijn vertrouwen alleen maar beter! en paarden die lekker in d'r vel zitten stralen :D daar kan niemand tegenop.

Ik weet dat het lastig is: ik kreeg te horen: oooh heb je díe uitgekozen, die had je beter direct naar de slager kunnen brengen :( |( . Maar... toen ik eenmaal in de M belandde met winst, waren ze stil.... heel stil..... :D

Dus: don't give up! geniet van elkaar! Ga leuke dingen doen en over een paar jaar lach je gewoon iedereen uit!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:23

Ik heb juist een heel talentvol paard onder mijn kont, maar zelf totaal geen ambitie.
Bij mij is het dus vaak de vraag waarom ik dat paard heb gekocht, 'toch zonde he...' ;)

Lekker laten gaan, even arrogant kijken en ze weten hun plek wel.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:27

Als jij er blij mee bent is dit het paard voor jou!
Wat kan het je schelen wat anderen van je paard vinden, niets van aantrekken! Wees er trots op dat jij iets ziet in hem wat niemand anders blijkbaar ziet <3 . En haal je nooit een enkel winstpunt en lukt het helemaal niet met de dressuur, zoek dan iets anders wat je paard wel leuk vind. Ieder paard (en persoon) heeft een talent :) Voor sommige mensen telt alleen de sport, dat is hun gemis omdat ze niet verder kunnen kijken naar de andere mooie dingen :)
Ik wens je heel veel succes en plezier met je lelijke eendje, hij mag blij zijn met een baasje als jij :)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:36

BBreedveld schreef:
Dat naar beneden halen van je paard zegt meer over degene die het zegt dan over jou of je paard. Wat telt is wat jij ervaart. Je vindt het paard een goede instelling hebben en geniet ervan hme te verbeteren. Hij verbetert ook onder jouw handen. Dat is toch het mooiste (en eerlijkste!) compliment dat je kunt krijgen?

Helemaal mee eens!!!

Ik snap dat het voor jou niet motiverend werkt. Maar als jij een goed gevoel hebt over je paard, moet je vooral doorzetten.

Ik heb mijn paard voor niet al te veel geld gekocht. Mensen vonden hem echt lelijk, maar ik heb altijd in hem geloofd. En reken maar dat ik me af en toe ook in een dipje heb laten praten.

Ik kreeg te horen dat hij lelijk was....hij werd zelfs lelijkerd genoemd.
Toen hij de kudde in ging, was het een k#tpaard. Hij was vrij dominant in het beschermen van zijn merries. Maar de paarden hebben dat jaar nooit de kans gekregen om de rangorde te bepalen, want de kudde werd gesplitst.
Ik werd uitgelachen als ik les had en dan zaten ze op een rijtje te kijken. Ik kreeg les volgend academische rijkunst en dat was volgens mijn stalgenoten maar raar.

Nu is hij voller, ronder en gespierder. En ik krijg van degene die het hardst zat te schreeuwen dat hij lelijk was en dat ze nooit op hem zou stappen, dat ze hem eigenlijk wel heel mooi vindt en ze op hem wel durft te rijden (ze is vrij bang).
Hij is qua rijden vooruit gegaan. Hij blinkt nog steeds niet uit, maar een andere stagenoot van mij vindt het altijd heel leuk als ze hem weer kan rijden. Want het is zo'n werkwillig paard en hij doet altijd zo zijn best.
In de kudde gaat het super (jaar erop hebben we het weer geprobeerd, hoewel er mensen waren die hem er absoluut niet bij wilden) en iedereen vindt hem zo lief, want hij komt altijd knuffelen. En als hij zijn plek eenmaal weet, is hij een beetje het sukkeltje van de kudde.

Zo zie je, dat er heel wat kan gebeuren als je blijft geloven in je paard.

Wat je zaait, zul je oogsten :).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:39

Jij hebt voor dit paard gekozen omdat je er wat in zag, nu laat je vertrouwen in je eigen blik je in de steek door domme opmerkingen van anderen. Als jij er geen vertrouwen meer in hebt dan moet je hem direct verkopen want met dat idee kun je ook niet lekker rijden en ergens naar toe werken. Geloof me, je paard voelt je twijfel, ups en downs horen erbij en de goede stukken worden steeds langer en de mindere steeds korter. Geen enkel jong paard kan elke keer hetzelfde lopen, het leert, groeit enz. Ga gewoon met pllezier paardrijden en trek je aub geen hol aan van al die betweters, gewoon eraf rijden, dan worden ze wel stil.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-04-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:40

Dat jij je zo laat beinvloeden door de mening van anderen zeg... zwak hoor. En oneerlijk naar je paard toe. Dat je het plezier en de uitdaging door gezeur van paardenmensen (wat heel normaal is in de paardenwereld, paardenmensen zijn heel vervelende mensen) verliest, tja, daar kunnen wij geen tips geven. Behalve zeggen dat je niet zo zwak moet zijn.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:43

GamblersCup schreef:
Dat jij je zo laat beinvloeden door de mening van anderen zeg... zwak hoor. En oneerlijk naar je paard toe. Dat je het plezier en de uitdaging door gezeur van paardenmensen (wat heel normaal is in de paardenwereld, paardenmensen zijn heel vervelende mensen) verliest, tja, daar kunnen wij geen tips geven. Behalve zeggen dat je niet zo zwak moet zijn.

Zo'n reactie is pas zwak. We zijn allemaal mensen en vanuit de evolutie afhankelijk van elkaar. Dus is niet raar dat iemand zich wat aantrekt van anderen.
Juist eerlijk dat ze toegeeft dat ze zich er wat van aantrekt. Wij kunnen haar alleen maar een hart onder de riem steken en onze ervaringen delen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:43

Ja want een paar opbeurende woorden is tegenwoordig al teveel gevraagd :roll: Stel je voor zeg, dat je de motivatie even verliest.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:46

Ik moest ook meer doen met mijn paard, zet er een goede springruiter op, doe dit doe dat.Zelf America kwam met een hoog bod, nee ik deed het allemaal niet. Ik heb die ambities niet, laat me gewoon lekker hobbelen.Probeer echt positief te blijven, en kijk naar wat jullie samen bereikt hebben.

Leetje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:46

Ik ken het probleem, vroeger op de manege had ook een pony waar ik helemaal gek op was, hij was geen topper en vond alles eng. Toch vond ik hem geweldig iedereen had commentaar er op en vond het verschrikkelijk, maar ik vond het geweldig en liet ze lekker banketstaaf. Ik merkte later dat we toch wel flink vooruit waren gegaan. (gekeken naar filmpjes van het begin en eind) Nu heb ik een verzorgpaard. Die is ook geen dressuur topper en we zijn haar alles zelf aan het leren! Een meisje bij mij uit de klas heeft nu een toppaard (zoals zei het zegt), die alles al kan. Daar vind ik nou geen reed aan, je moet er wel samen voor werken! Nu als ik trots ben dat mijn paard eindelijk normaal in een handgalopje krijg en niet als een speer de bak door gaat zegt ze en mijn paard kan lekker dit en dat. Waar ik me wel heel erg aan erger altijd zijn de mensen die aan de kant meekijken en dan echt gewoon vuil kijken alsof je er niks van bakt. Dan heb ik altijd liever zeg me gwn wat ik fout doe (op een normale manier) of ga lekker iemand anders lastig vallen.

Als jij dit paard helemaal geweldig vind worden jullie zeker een goed team en gaat het helemaal goed komen met jullie!! En mensen lekker laten banketstaaf uiteindelijk zal je ze verbaast laten kijken! ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:02

Niks zwak spokie, ik laat me echt niet beinvloeden door mijn omgeving als dit negatief is over mijn dieren. Dat is wel het láátste waar ik me druk om zou maken. Mijn dieren zijn mijn kinderen, of ik er nou mee in de sport zit of er een knuffeldier van maak. MIJN dieren, en wat de rest van de wereld daarvan denkt zal me een worst zijn.

doubtless, waarom zou ik opbeurende woorden neerzetten als ik die helemaal niet heb, als ik het gevoel heb dat TS meer een schop onder d'r kont nodig heeft? Niet alle meningen waaien met het windje van TS mee.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:06

Zijn er écht stallen waar zo gepraat wordt? Niet te geloven... nog nooit meegemaakt. Wat een aso's zeg.

Laat je niks wijsmaken en geniet gewoon van de vooruitgang van je paardje.

En als je weer eens zulk commentaar recht in je gezicht krijgt, zeg dan iets in de trant van waar ze zich in hemelsnaam mee bemoeien? Als jij maar een leuk paardje hebt, kan de rest toch gewoon aan je derriere oxideren?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:07

GamblersCup schreef:
Niks zwak spokie, ik laat me echt niet beinvloeden door mijn omgeving als dit negatief is over mijn dieren. Dat is wel het láátste waar ik me druk om zou maken. Mijn dieren zijn mijn kinderen, of ik er nou mee in de sport zit of er een knuffeldier van maak. MIJN dieren, en wat de rest van de wereld daarvan denkt zal me een worst zijn.

Precies :j :j

Zo was ik altijd zó te min met mijn Haf op een dressuurstal, 'wat moet je met zo'n pony?'.
Eh... zodra jij zijn stal betaalt (die overigens hetzelfde kost als die van jouw dressuurprikker) mag je nog een keer de vraag stellen.

Ik snap GC wel hoor, je moet er écht boven staan. Echt niets van aan trekken, want je hebt niets te schaften met die lui.

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:16

Allemaal heel erg bedankt voor alle reacties. Dat ik zoveel reacties hier op zou krijgen had ik nooit gedacht.
Op iedereen apart reageren wordt wat veel (en dubbel) en daarom even in het kort: Allemaal heel erg bedankt voor alle soorten berichtjes (verhalen, tips, alles).
Ik heb er heel erg veel aan.

Eigenlijk heeft GC gelijk, ik zal dan wel zwak zijn. Het is alleen wel ietsjes makkelijker gezegd als gedaan om dit zomaar niet te kunnen zijn als je vanuit jezelf niet iemand bent die ergens 'hard' tegenover kan staan en een mening klaar kan hebben voor elke situatie (en mening niet altijd uit durft te spreken).
Ik snap je reactie, enigste is dat ik wel wil zeggen dat ik totaal niet van de gedachte ben dat alle meningen maar positief zouden moeten zijn. Helemaal niet. Het enigste op dit moment is dat ik alleen maar tegenwind kreeg en daarbij door meerdere zaken compleet de weg kwijt raakte.
Ik daarbij nog zeggen dat ik dit topic niet geplaatst hebt voor alleen maar medelevende reacties (en neem dit niet verkeerd op, want natuurlijk doet me dit ook heel goed allemaal te lezen), het was voornamelijk het kwijt kunnen van mijn verhaal. Het op een rijtje zetten, overdenken, en delen.

Ik ga zeker weer proberen te genieten van mijn paardje en lekker door rijden om te kijken hoe ver we het gaan schoppen.
Paar vragen om filmpjes of foto's, helaas kan ik die op dit moment niet plaatsen, excuses.

Het is fijn te lezen niet de enigste te zijn aan een kant.
En ik kwam een paar zeer mooie zinnen tegen, heel erg mooi!

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:53

Inderdaad niet luisteren.

Ik ken iemand die een paard van 163 reed.
Iedereen dacht dat het een leuk spring paard was voor de klasse l, en misschien nog eens m. Maar zeker niet hoger. Dit paard springt nu 1.40 - 1.50. Dus wat mensen vooraf denken van een paard zegt lang niet alles.

Gewoon lekker gaan rijden..

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:25

Itot du Chateau van Edwina Alexander: wint alles, en is.... 1.57.
Mijn eigen schatje: ZZ dressuur en: 1,61. Wilde een héél beroemde amazone toch kopen. Kan zo wel paar Grand Prix paarden noemen die krap rond 1.60 zitten. Zolang jouw benen niet mee door het zand slepen: Lekker laten kletsen.
Commentaar ga je nog véél meer krijgen. Hoe beter je het gaat doen hoe meer zelfs! Wen er maar vast aan, anders ga je het zeker niet redden. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:57

Fijn dat je het goed doet alle opmerkingen hier in je topic. Ik begrijp je volledig want wij hebben het zelfde door met een merens te rijden en dan ook nog officieel in het verleden wedstrijd te rijden. Het meest moeilijke vond ik als ik dan in de prijzen was gevallen dat mede deelneemsters boos weg liepen of nare opmerkingen maakten, vaak kwamen ze wel even vragen hoeveel punten ik had. En oe wee als het hoger was en ik wel winst had of prijs. Terwijl het met een "minder dressuur gefokt paard", of zoals in jouw geval met een minder ogend paard altijd wat lastiger is om goed voor de dag te komen.
Enfin, het maakt je sterk in jezelf want jij houdt van je paard. Het leert je om los van de mening van anderen te gaan waar jij voor kiest. En natuurlijk mijn dochter heb ik ook wel eens traantjes moeten wegvegen als haar merens net niet het winstpuntje had en mensen daar naar over hadden gedaan, maar nu als volwassen vrouw zegt ze dat ze daar wel sterker van is geworden.
Succes met je paardje en 1.63 vind ik echt niet zo klein. Die van ons zijn 1.47 en 1.43. Vooral heel veel plezier en ach of er wel of geen potentie inzit dat zou meegenomen zijn maar is eigenlijk niet echt belangrijk toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:08

Helemaal mee eens, het gaat niet om het paard, het gaat erom wat je er als combinatie van maakt, ik kan 1000 keer meer genieten van een correct gereden paard in een proef dan een dier waarbij de benen voorbij het hoofd vliegen maar verder is het drie keer niets. Sommige jury kwijlen bij zulke paarden maar over het algemeen wint het goed gereden paard, dus blijf doorgaan en rij ze eraf. Prachtig, groot en goed paard in de ring betekend nog niet dat er ook een goede ruiter opzit.

pien_2010 schreef:
Fijn dat je het goed doet alle opmerkingen hier in je topic. Ik begrijp je volledig want wij hebben het zelfde door met een merens te rijden en dan ook nog officieel in het verleden wedstrijd te rijden. Het meest moeilijke vond ik als ik dan in de prijzen was gevallen dat mede deelneemsters boos weg liepen of nare opmerkingen maakten, vaak kwamen ze wel even vragen hoeveel punten ik had. En oe wee als het hoger was en ik wel winst had of prijs. Terwijl het met een "minder dressuur gefokt paard", of zoals in jouw geval met een minder ogend paard altijd wat lastiger is om goed voor de dag te komen.
Enfin, het maakt je sterk in jezelf want jij houdt van je paard. Het leert je om los van de mening van anderen te gaan waar jij voor kiest. En natuurlijk mijn dochter heb ik ook wel eens traantjes moeten wegvegen als haar merens net niet het winstpuntje had en mensen daar naar over hadden gedaan, maar nu als volwassen vrouw zegt ze dat ze daar wel sterker van is geworden.
Succes met je paardje en 1.63 vind ik echt niet zo klein. Die van ons zijn 1.47 en 1.43. Vooral heel veel plezier en ach of er wel of geen potentie inzit dat zou meegenomen zijn maar is eigenlijk niet echt belangrijk toch?