Opzich klinkt het wel erg logisch.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jannaa schreef:Interessant topic dit! Nu komt toch wel de vraag bij me op, hoe je het beste je voeten kunt houden tijdens het lichtrijden. Nu hoor en lees ik verschillende dingen:
- 'je moet lichtrijden vanuit je knieën'. Maar dan ga je toch klemmen met je benen, waardoor je hakken zich optrekken en je de beugels verliest?
- 'je moet lichtrijden vanuit je kuit/enkel, je kuit moet veren.' Maar dan druk je je hakken toch enorm uit bij elke keer dat je staat?
- 'je moet je voet horizontaal houden.' Maar is dit mogelijk als je lichtrijdt? Welke spieren moet je dan gebruiken?
Meestal probeer ik een tussenweg te vinden, maar dit heeft niet altijd succes![]()
Wat vinden jullie ervan?
Quir schreef:Je moet zonder beugels precies hetzelfde zitten als met beugels, maar met beugels wel wat steun er op (anders vliegen ze toch over al heen). Dus de druk/steun die de beugel nodig heeft om op de plek te blijven. Licht rijden doe je ook vanuit je knieën en dus niet door in de beugels te gaan staan. Zonder beugels moet je net zo makkelijk kunnen licht rijden.
Want wat je zegt is gewoon echt niet waar.
Discussieren doe je met respect voor je discussiepartner en in de bereidheid aan te nemen dat de ander gelijk zou kunnen hebben, dat betekent dat je niet gaat zeggen dat de ander slecht discussieert omdat een mening niet strookt met de jouwe. Dat is respectloos