Onafhankelijke zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:15

xMercury schreef:
Bizzybijtje schreef:
Blijven oefenen. Zitoefeningen doen, zitlessen nemen....
Ik heb een redelijk goede zit (vind ik dan :D) op 9 van de 10 paarden (zie bijv. http://i1102.photobucket.com/albums/g44 ... /curry.jpg) maar zogauw ik op mijn fries zit zie je er niet zoveel meer van :n Nu rijd ik hem bijna een jaar, en het is al een stuk verbeterd. Denk maar zo, als je hierop kunt blijven zitten kun je het later op ieder paard :D

EDIT: Wat een verrassing, het is ook een fries bij jou! Probeer sowieso wat los te laten van voor, zodat je paard wat de ontspanning op kan gaan zoeken. Het scheelt al onwijs veel als ze hun rug ontspannen!

WOOOOOOOOOOOOWWWW wat een mooie Haflinger!!!! <3 <3 <3 <3

Je kan ook super goed rijden trouwens!

Ja mooi he! :oo :Y)

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:01

Bizzybijtje schreef:
Blijven oefenen. Zitoefeningen doen, zitlessen nemen....
Ik heb een redelijk goede zit (vind ik dan :D) op 9 van de 10 paarden (zie bijv. http://i1102.photobucket.com/albums/g44 ... /curry.jpg) maar zogauw ik op mijn fries zit zie je er niet zoveel meer van :n Nu rijd ik hem bijna een jaar, en het is al een stuk verbeterd. Denk maar zo, als je hierop kunt blijven zitten kun je het later op ieder paard :D

EDIT: Wat een verrassing, het is ook een fries bij jou! Probeer sowieso wat los te laten van voor, zodat je paard wat de ontspanning op kan gaan zoeken. Het scheelt al onwijs veel als ze hun rug ontspannen!

Wat grappig zeg, m'n houding is nooit perfect geweest, maar op deze is het inderdaad wel echt bagger! Gelukkig ligt het dus niet helemaal aan mij! ;) Bedankt voor de tips, ik ga hard oefenen!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:04

Bizzybijtje schreef:
Zonder beugels rijden is juist geen goed idee.
Dan heb je minstens één van deze problemen;
- Je gaat aan de teugels hangen
- Je knikkert eraf
- Je gaat klemmen, wat goed LIJKT, maar ondertussen verpest je je zit alleen maar
- Zit je eindelijk netjes zonder beugels, zit je weer compleet anders met beugels.

Gewoon mét beugels leren zitten.

Het is inderdaad waar dat ik mezelf er op kan betrappen dat ik dan ga klemmen met m'n benen! Heb inmiddels gaatjes bij laten maken in de beugelriemen dus doe ze sowieso een gaatje korter en dan ga ik hard oefenen!

Anoniem

Re: Onafhankelijke zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:19

Komt goed hoor! Als je maar doorzet!

kimdegroot

Re: Onafhankelijke zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 05:46

dat ga ik zeker doen!