Te zwaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:07

Ladonna1 schreef:
Ik denk dat het op zich nog wel kan, ik zou gewoon naar de pony zelf blijven luisteren en als zij aangeeft dat ze het niet meer leuk meer vind ofzo dan zou ik het toch niet meer doen

Een pony is hard voor zichzelf, als ie het in het wild aan zou geven dat hij het zwaar had, zou ie door de roofdieren eruit worden gepikt.
Deze Shet gaat het pas aangeven als het echt veel te laat is, stap alsjeblieft niet meer op die Shet, je kan zoveel meer doen dan rijden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:10

Ladonna1 schreef:
Ik denk dat het op zich nog wel kan, ik zou gewoon naar de pony zelf blijven luisteren en als zij aangeeft dat ze het niet meer leuk meer vind ofzo dan zou ik het toch niet meer doen

Dat is echt het slechtste uitgangspunt wat er is.
Paarden zijn prooidieren, en zogauw ze ongemak aan gaan geven ben je al ver heen.
Dit is een passende combi;

Afbeelding

Jij past er echt in de verste verte niet meer op TS, zoek een leuke grotere pony waar je nog wel lekker op kunt rijden.

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:11

Je bovenlichaam is gewoon echt te lang en je benen ook...
Tja, dus het past niet. Simpel gezegd: als je nog vaker gaat rijden is het gewoon slecht voor die pony.

max66

Re: Te zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:01

je bent imo te groot en te zwaar en ik vind het er ook niet uitzien.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:07

Ladonna1 schreef:

SA? sorry als ik het fout heb hoor :)

horsemanever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:13

De dierenarts was er en die zei dat het juist goed is als ik er op ga rijden omdat ze eerst hoefbevangen was

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:15

??? Vaag verhaal.

Niet om aan te zien, je pony kan beter op jou rijden! :P

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:16

BoemPats schreef:
Ladonna1 schreef:

SA? sorry als ik het fout heb hoor :)

haha zal wel een stomme vraag zijn maar
SA? wat bedoel je daar mee :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:18

Schuilaccount. En dat vermoeden heb ik ook.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:18

horsemanever schreef:
De dierenarts was er en die zei dat het juist goed is als ik er op ga rijden omdat ze eerst hoefbevangen was

Probeer er alsjeblieft niet onderuit te komen met slappe excuses. ;)
Je bent gewoon echt te groot voor dit shetje, ga lekker VD doen,
wandelen, fietsen, lange lijnnen weet ik het wat, maar stap er echt niet meer op!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:19

In mijn ogen ben je te groot. Dat je nog niet met je voeten bij de grond komt betekend nog niet dat het past...

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:20

sa= schaduwaccount.

Ik vcind dat je veel te groot en te zwaar bent voor de shetlander.
Ook vind ik de pony op de foto er niet goed uitzien als jij er op zit.
Oren plat naar achteren gespannen en wil volgens mij graag het gewicht op zijn rug kwijt.
Ponys zijn zterke dieren en zullen niet snel toegeven aan pijn.
DOen ze dit wel dan ben je meestal al VEEL te laat.
Dan hebben ze al dusdanig veel pijn dat je heel lang bezig bent om dat weer goed te krijgen.
Ga liever lekker poetsen en knuffelen of doe vd en laat je neefje van 6 er van genieten maar ga er zelf niet meer op

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:21

Nou meid, dan ga je er toch lekker op zitten als de dierenarts dit (zogenaamd) tegen jou zei?
Iets anders wil je toch niet horen van ons geloof ik.

Jij vraagt of je nog op je pony past. Wij zeggen met z'n allen: :n dit past echt niet meer. Er zijn tig andere dingen je met je pony wèl kan doen; mennen, vrijheidsdressuur, lekker samen wandelen / hardlopen, fietsen enz enz.
Wat wil je nog meer?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:23

Zeker een HB pony word lekker belast zo op de voorvoeten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:23

veel te groot. Er zijn andere dingen genoeg die je kan doen om je pony beweging te geven.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:24

Nee tuurlijk niet Chaos, want de dierenarts zei dat ze er júist op moest rijden :j
Da's er namelijk goed voor, wist je ook niet he. Weer wat geleerd ( en ik ook ;) )
... 8)7 |o
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 15-04-12 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:24

Bizzybijtje schreef:
Schuilaccount. En dat vermoeden heb ik ook.

Nou, sorry hoor, dat ik een reactie plaats
Ik wil gewoon even kwijt wat ik te zeggen had, en als jullie dan meteen denken dat het een schuilaccount is , dan is het jullie probleem.Waarom zou Horsemanever dat doen?
Ik wil gewoon zeggen, dat zij zich niet druk hoeft te maken dat ze te lang/ te zwaar is. Ik wil het gewoon even zeggen.
En, Als zij dan een schuilaccount zou hebben hea, dan zou ze dat vandaag gemaakt moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:25

TS, dressuur aan de lange teugel is ook heel leuk! :)

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:28

Neeeeee :n niet meer op hem/haar rijden hoe leuk je het ook vind. Er wordt altijd gezegd dat shetjes heel sterk zijn en dat het daarom wel kan, maar ze zijn sterk als ze een kar gaan trekken, niet het gewicht op hun rug dragen. Zeker niet in combi met jouw lengte. Je brengt je pony volledig uit balans. Als je met je pony bezig wil blijven geef je neefje dan bv les, en ga zoals reeds genoemd, mennen, longeren, wandelen etc. Als je echt van je pony houdt stop je per direct met rijden. Het is niet leuk om dit te horen (ik weet het ik heb vroeger ook op een te kleine pony gereden en wilde er ook niet aan) maar geloof me je kan ook veel plezier hebben met je pony op andere manieren.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:06