Jaja, sportshet moet weer aan de bak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveMickey

Re: Jaja, sportshet moet weer aan de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:56

Nouja, ik stop niet met op hem rijden! Sorry, maar ik merk dat hij geen problemen met mij heeft! Ik zal morgen even een filmpje maken als die plek nog nat is zonder ruiter. Kunnen jullie het verschil zien als dat er is :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:00

We willen je heus niet afkraken hoor, maar enkel tips geven. Paarden laten niet merken dat ze iets niet fijn vinden, aan ons mensen de taak om de 'onfijnheden' zo min mogelijk te houden :)

Maargoed, het is jouw pony. Ben benieuwd naar het filmpje.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:02

Laura_x_ schreef:
We willen je heus niet afkraken hoor, maar enkel tips geven. Paarden laten niet merken dat ze iets niet fijn vinden, aan ons mensen de taak om de 'onfijnheden' zo min mogelijk te houden :)

Maargoed, het is jouw pony. Ben benieuwd naar het filmpje.

Nouja, ik zou het wel merken aan zijn lopen. Er zit nog zoveel power in als ik erop zit! :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:02

Jij en ik hebben duidelijk een andere mening hierover. Ik zal er niet verder op ingaan, wil niet jouw topic verpesten ;)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:39

je past er nog prima op! Alleen het 'verzamelen' in galop dat zie ik niet erg gebeuren, hij dribbelt wat langzaam in een soort galop vooruit, dat heeft niet veel met verzameling te maken, ik denk ook niet dat je daar nu al iets mee moet doen, eerst de basis beter bevestigen, zijn uitgestrekte draf is wel heel erg leuk zeg!!

Kan hij ook bv wat zijgangen? Daar kan je hem ook goed los en sterker mee krijgen, jammer dat je geen les mag zeg!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:42

Ik vind je helemaal niet te groot.
Je vroeg advies over het terugrijden vanuit de middendraf alleen op het filmpje kan ik de overgang naar arbeidsdraf niet zien dus oordelen is moeilijk. Wat is precies je probleem?

Oefen je met het schakelen in de aanleuning? Je aanleuning ziet er soms wat strak uit. Zorg dat je pony je hand meer gaat volgen door meer naar je hand toe te rijden. Doe halsstrekken dan weer normaal dan weer naar wat hoger ingesteld. en zorg dat hij daarbij vanuit je been voorwaartse drang je hand opzoekt.

Veel succes verder!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:50

Ten eerste kan je méér dan prima hier nog op rijden, je bent maar een hele lichte dame en een shet is echt oersterk.. Lekker doorgaan zo!

Stappen gaat idd wat snel, maar misschien komt het ook door de ondergrond dat hij wat voorzichtig is en daarom korte snelle stapjes neemt. Misschien kun je zo nu en dan hem even wat meer teugel geven zodat hij lekker laag met zijn neusje gaat en de passen daardoor wat langer maakt, worden ze ook lekker los van.

Succes ermee!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:03

Ik vind het super hoe de shet loopt,je rijd hem leuk hoor. :j
Idd je benen niet te ver naar achteren leggen,je kieteld hem bijna in zn flanken. :=
Leuke pony ik vind hem echt stoer!
Heel veel succes saampjes! +:)+

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 07:06

Bedankt allemaal voor de reacties! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 07:07

Tries_en_Faf schreef:
je past er nog prima op! Alleen het 'verzamelen' in galop dat zie ik niet erg gebeuren, hij dribbelt wat langzaam in een soort galop vooruit, dat heeft niet veel met verzameling te maken, ik denk ook niet dat je daar nu al iets mee moet doen, eerst de basis beter bevestigen, zijn uitgestrekte draf is wel heel erg leuk zeg!!

Kan hij ook bv wat zijgangen? Daar kan je hem ook goed los en sterker mee krijgen, jammer dat je geen les mag zeg!

Hij kan zeker zijgangen! Schouderbinnenwaarts, wijken van a-c lijn naar de hoefslag en andersom! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 07:07

stitchlover schreef:
Ik vind je helemaal niet te groot.
Je vroeg advies over het terugrijden vanuit de middendraf alleen op het filmpje kan ik de overgang naar arbeidsdraf niet zien dus oordelen is moeilijk. Wat is precies je probleem?

Oefen je met het schakelen in de aanleuning? Je aanleuning ziet er soms wat strak uit. Zorg dat je pony je hand meer gaat volgen door meer naar je hand toe te rijden. Doe halsstrekken dan weer normaal dan weer naar wat hoger ingesteld. en zorg dat hij daarbij vanuit je been voorwaartse drang je hand opzoekt.

Veel succes verder!

Ik ga hier zeker mee aan de slag! :D Het probleem van de middendraf is dat het nogal rommelig is hoe we terugkomen naar de arbeidsdraf. Het gaat niet vloeiend. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:07

Moderatoropmerking:
Op HAW is het geven van opbouwend rijtechnisch commentaar gewenst. Over het wel of niet te groot voor deze pony is nu voldoende gezegd. TS heeft hier ook al haar haar reactie op gegeven.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:42

Je mag zeggen wat je wil, heb nog nooit een shet zo ruim en lekker zien lopen, mijn complimenten dus.
Qua grootte en gewicht... moeilijk in te schatten zo, shets zijn over het algemeen heel sterk, maar hij is natuurlijk nog maar 5. Maar ik neem aan dat TS de pony het beste kent.
Bij verzamelde galop moet je opletten dat je niet in 4-takt gaat, dus de impuls behouden.
Veel plezier nog

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:07

Dankjewel!!!! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 07:09

Heeft niemand meer tips, complimenten voor mij? ;(

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:20

Wat een leuke sportshet.

Misschien kun je af en toe balkjesdraven of zo zodat hij de dressuur minder saai vind en zo heb je ook afwisseling, als je balkjes ter beschikking hebt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:32

en door balkjeslopen kun je zijn passen laten vergroten. Dus bijvoorbeeld in middendraf erover, dan maakt die ook werkelijk grotere passen. En dat zou je ook in stap en galop kunnen doen, wel uitkijken met de afstand tussen de balken.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:13

Ik spring sowieso 1 keer per week, omdat hij het zo leuk vindt. Dan stap, draf en galopeer ik dus ook balkjes.

Dankjullie voor de reacties! :D.
Laatst bijgewerkt door Coby op 17-04-12 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op inmiddels verwijderde post verwijderd.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 21:48

Ik heb vandaag weer even met hem geoefend! Door de tips kwam er al verbetering in! Dankjulliewel! :D

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:07

In mijn ogen is dat het geval als het zadel niet meer lekker op het dier ligt en de ruiter niet met zijn/haar zit meer kan meekomen, imo het dier op de verkeerde punten raakt.
Ik moet je wel meegeven ts: het is op het randje. Je bent vrij lang en je begint toch echt iets te groot te worden voor het zadel waarmee je rijdt. Wanneer je naar een grotere moet kom je toch echt op de lendenen terecht ben ik bang, of tever op de schoft. Echter door je lengte moet je heel erg oppassen. Je hebt de neiging teveel aan hem te willen zitten en teveel erop te remmen, lekker met kracht naar achter leunen. Dit voelt alsof het uit je lichaam komt, maar eigenlijk houd je hem van voren veels te veel vast.

Hetzelfde op je 'midden'draf foto. Hij komt er niet uit van voren. Je wilt juist dat hij gaat heffen ipv strekken. De achterkant rent erachteraan omdat het de voorkant niet bij wilt houden. Wat voor zo'n paard eignelijk goed is, is er iets uit lopen met de neus, zodat hij aan jou teugels kan gaan 'trekken' om zo de achterkant te gaan buigen en onderzetten. Ga eerst aan de overgangen werken, met het hoofd omhoog en kont eronder. Leer hem heel consequent aan dat bij het lichtste beetje been hij naar voren moet gaan. Ik denk dat je dan al een heel eind verder bent.
Laatst bijgewerkt door Sica op 19-04-12 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht verwijderd

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:46

Als er een iemand is die reageert van .. te groot zoek een andere pony....ben ik dat wel denk ik.
Berucht op bokt zo langzamer hand!
En JA je bent te groot, maar eerlijk is eerlijk, je kan hem wel fijn rijden!
En ik zie 10.000 keer liever deze foto's en filmpjes, dan al die 14/15 jarige meiden die over van alles en nog wat springen met hun benen in de nek!
Hier word in elk geval de pony verder fijn doorgereden.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:17

LoveMickey schreef:
Ik ga niet meer in op de rest. Ik merk zelf dat hij geen last van mij heeft. Je kan me nu eigenwijs, egoïstisch enz noemen, maar ik ben wle iemand die echt wel stopt als het écht erg wordt, wat in dit geval niet zo is.

Het is net als bij ijslanders. Het zijn te lange mensen, maar ze zijn niet zwaar. Ik ben ook niet zwaar. Bij die ijslanders is er niemand die erop reageert omdat het 'hoort'. Maar als ik nu een paar filmpjes op bokt.nl zet is het opeens een ramp!

haha nou, ik post helemaal niks meer op bokt met mijn ijslanders om deze reden....

Ik vind je nog steeds niet te groot, en ga met aardenhout mee

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:22

Jeutjamina Bokt, wat zijn jullie een stel zeikerds! :oo Als er iemand op een grotere pony rijd met zijn voeten
eronderuit is het geen probleem, ookal loopt die pony met zijn kop in de lucht.
Deze shet wordt echt super gereden door dit meisje, ik heb ook nog nooit een shet zo ruim en netjes zien lopen,
mijn complimenten TS!

aerdenhout1 schreef:
Als er een iemand is die reageert van .. te groot zoek een andere pony....ben ik dat wel denk ik.
Berucht op bokt zo langzamer hand!
En JA je bent te groot, maar eerlijk is eerlijk, je kan hem wel fijn rijden!
En ik zie 10.000 keer liever deze foto's en filmpjes, dan al die 14/15 jarige meiden die over van alles en nog wat springen met hun benen in de nek!
Hier word in elk geval de pony verder fijn doorgereden.

Inderdaad :j
Je bent wat lang, en ja je zal ook op je gewicht moeten letten. Maar zolang jij hem zo netjes blijft rijden is het echt niet schadelijk voor hem.
En hier ook eentje die HEEL fel is op te grote ruiters, gezien ik zelf bijna op die manier mijn pony verpest heb.

Ts, ga zo door!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:22

Hè, wat is dit toch weer jammer van bokt!
Het had natuurlijk wel wat aardiger gemogen ;)

Joël, ik vind het echt knap van je hoe je Mickey laat lopen!
Je rijd hem erg netjes en fijn, met het feit dat je toch wel lang bent,
maar ik zie ook op het filmpje dat hij echt geen last van je heeft,
en gewoon lekker loopt :)
Zelf had je al aangegeven dat je Mickey bij iedere stap moet aansporen,
maar zo word de pony wel luier aan het been..
Probeer been te geven wanneer het echt nodig is, dat hij ook beter op jouw been gaat reageren!
Heel veel succes! +:)+

:*

sanne05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:06

Leuk beestje heb je!! Wat ik wel vind is dat je langzaam iets te groot wordt :D Maar je laat hem echt geweldig lopen!! Super hoor :D