fries actief in het bos in bak niet vooruit te branden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: fries actief in het bos in bak niet vooruit te branden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:17

Mocht je dat met de zweep gaan oplossen...denk er dan vooral aan dat je haar op precies dat moment ook de ruimte geeft met je teugels zodat ze ook echt naar voren kan. En een tik op je laars geeft een leuk schrikeffect en doet haar geen pijn :)
Dat er in het bos meer bochten zijn dan in de bak...dat is appels met peren vergelijken. In een bak moet ze veel korter draaien, als ze scheef is dan kan dat heel erg moeilijk zijn. Sommige paarden raken daarvan in paniek en gaan naar binnen vallen en steeds harder, anderen durven juist niet meer en gaan 'staken'.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 08:24

zo ik heb het weer geprobeert in de bak, en heb foto's gemaakt er zitten niet veel goeie tussen maar hier heb ik dan een gallop foto[img][img=http://img88.imageshack.us/img88/9396/dsc03673br.th.jpg]
[/img]
het ging gewoon echt lastig om haar in galop te krijgen en al helemaal in de goeie galop een rondje door de bak, halver wege stopte ze steeds met galop, maar ik denk dat ze het gewoon echt lastig vind want ze doet wel altijd heel erg der best om alles goed te doen, houding op foto kan natuurlijk beter

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:47

Klinkt bekend. Had ik ook met de fries die ik reed :P veel overgangen rijden en gelijk vanuit stap naar een actieve draf over laten gaan. Als dat niet gebeurt, terug nemen naar stap en gelijk weer proberen, tot je een actieve draf hebt.
De fries waarop ik reed vond het altijd moeilijk om vanuit draf naar galop te gaan. Vanuit stap was het veel makkelijker voor hem :) Friezen hebben de neiging om eerst heeeeel hard te gaan draven als je ze in galop over wilt laten gaan en ze moeten dan juist leren om vanuit een beheerst tempo aan te springen.

Als ik zo lees dat ze het moeilijk vindt om aan te galopperen en dat ze ook weigert, zou het ook kunnen zijn dat ze scheef is en dat ze eerst rechtgericht moet worden om de blokkade op te heffen.