Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zavanellixx schreef:Telkens als het fout gaat terug nemen, goede druk houden op de teugels of ook naar beneden houden, en even streng zijn.
geen strak plan, nooit. Dus ook niet voor jouw pony.

RobinBuck schreef:nog niet, maar wil zeker gaan nemen!
maar ik krijg wel gewoon les op de manege, aleen dan op manege paarden (dus niet op deze pony)

RobinBuck schreef:jawel, maar dat je kan je (ik) ook wel voelen, ik rijd bitloos en zou dus niet hem "aan de teugel" kunnen trekken zoals sommige met bit doen....
en als ie dus mooi lekker loop, goed losgewerk is, en "aan de teugel" loopt, is dat (denk ik) toch een teken van ontspanning in de rug....
of zeg ik nu iets heel geks en raars wat absoluut niet kan?
. Mijn paard liep ook altijd netjes aan de teugel..... Aleen in een foute houding. Mijn tip voor jou: Neem les met je eigen pony en laat eens een osteopaat langs komen. Ik denk dat je dan een stuk verder komt

MOONH schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ook in de stap en in de draf gooit mijn pony haar hoofd in de lucht. Ik rijd ook bitloos.
Les nemen en een osteopaat langs laten komen is voor mij geen oplossing want een half jaar geleden heeft een osteopaat alle blokkades weggehaald en les heb ik ook.
, maar goed hoeft ook niet persee de oorzaak te zijn. Het enige wat ik wil aangeven is dat een pony niet even zomaar denkt van hé laat ik mijn baasje eens pesten door mijn hoofd omhoog te gooien. Dat kan ook niet, want daar zijn hun hersens te klein voor. Met bijzet en dergelijke vererger je de problemen alleen maar.