WEER wat dressuurfoto's van Montana !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:51

Ziet er leuk uit, mooie pony! Neem alleen je teugels een stuk korter.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:33

free schreef:
euhm, stil been, wel ik probeer het zo stil mogelijk te houden, maar das niet zo simpel bij montana, héhé. Mijn teugels zijn wel lang ja, maar ik vindt persoonlijk dat montana om dit moment echt super loopt met iets lossere teugel dan met vaster contact dusja daarom. Je ziet ze op veel foto's nog tegenwerken en dat komt omdat ze nog niet echt heel nageefelijk is, maarja dat komt nog wel.
Thx alvast voor de fijne reacties

Als je je teugels korter neemt, komt je hand ook meer naar voren ipv zo dicht bij het zadel, je kan dan nog altijd een lichter contact houden. Let er zeker op dat je niet met een terugwerkende hand werkt, dat heb je makkelijker met zo'n lange teugels. Bij alles wat je doet blijft de hand voor en werk je in de richting van de mond, dus nooit naar het zadel of naar jezelf toe werken.
Montana ziet er heel erg braaf uit.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 19:45

Thx voor de tip, ik zal er volgende keer zeker opletten !! Montana is ook heel erg braaf, ze heef nog nooit gebokt. Zelfs niet toen ik er gewoon ben opgegaan zonder dat er iemand bij was en de eerste keer buiten of de eerste galop heeft zij ook super goed gedaan dus het is echt een brave, maar temperamentvolle, héhé.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:31

Amai, ik hoop dat mijn Balteke ook zo zal zijn maar ik heb er mijn twijfels over, de eerste longeerpoging is al met een stamp op mijn borst afgelopen, snif.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 08:53

Oei oei, dat is wel minder. Het is een jong paard he, hij zal dat niet met kwaad opzet gedaan hebben, denk ik, eerder een teveel aan energie, haha.

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:00

Mooi paardje, echt een leuke.
Je zit vind ik netjes en het gaat volgens mij toch wel lekker he, vooral die laatste foto

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 11:12

Ja, het gaat echt wel fijner en fijner. Ze begint het door te hebben.

thxx

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:46

Zit je keelriem niet een beetje te strak? er moet een vuist tussen kunnen

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 12:21

neen, hij zit niet te straks want er kan met gemak een vuist tussen. hij is gewoon naar voor gegaan. Als ik hem terug naar achter zou doen, zie je dat hij goed zit hoor.