Flo en ik, we gaan vooruit!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:41

Wat een verschil met jou vorige topic! Heel leuk om vooruitgang te zien, ook voor jezelf denk ik en voor motivatie.

Leorah schreef:
Dank jullie voor de tips! Ik ga er om denken (schouders, ellebogen langs mn lichaam, hakken laag). Is mijn beugel-lengte goed zo of zouden ze een gaatje korter moeten?

Ik denk dat je lekkerder zit met een gaatje korter.

Heb wel gelezen dat de rijstijl die je nu gebruikt voor vertrouwen creëren en spiertraining uitermate geschikt is. Vind laag en rond rijden zelf ook erg prettig met inrijden. Op deze manier kun je langzaam opbouwen.

Je hebt een prachtig paard onder je kont dus je mag er best wat trotser op zitten hoor ;)
Heel veel succes met de training en ik ben benieuwd naar het verloop ervan!

freeride

Re: Flo en ik, we gaan vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:12

dat galopje pak je gewoon mee als ie supergoed voelt voor jou, als ie lekker relaxed is en je denkt, nog een half rondje draf en 't is goed geweest voro vandaag, duw je hem zachtjes in galop met je binnenhand lekker naar voren, die gaat niet bokken, echt niet!
En na 3 galopsprongen terug naar draf en stap met lange teugel en tevreden zijn, zelf geen punt van maken, gewoon van genieten als het lukt, en zoniet, nou morgen weer een kans :)
Je bent geen muts haha, gewoon een beetje je zelfvertrouwen kwijt, is normaal op deze leeftijd, sprak opoe :)

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:59

op sommige foto's zie ik geen knik in je armen.
kan natuurlijk een moment opname zijn.
je hakken mag je nog iets uitdrukken.
voor de rest ziet het er allemaal heel vriendelijk uit ! :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:07

Ziet er goed uit hoor, hij zoekt je hand al mooi op.
Soms mag je hem misschien er iets meer bij pakken en je teugels wat korter doen. Maar dat kan ook een moment opname zijn of puur dat jij dit prettiger vind.
Verder denk ik dat je vooral zo door moet gaan. :) Zo komt het vast goed.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:40

Wauw, je bent vooruitgegaan zeg! Je rijd erg vriendelijk!

Maar probeer je teugels wel af en toe wat korter te pakken. En probeer iets rechterop te gaan zitten, schouders naar achteren, kin omhoog, en stiekem naar beneden kijken met je ogen, niet me je hele hoofd;) Verder rijd je echt heel leuk!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:21

Druk je hakken uit en maak je benen lang.
Ga ook recht op zitten, je zit een beetje als een zoutzak :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:34

Cynn_x schreef:
Even in je vorige topic gespiekt.. daar zag je hem soms nog wat omhoog komen, wat spanning.. dat zie ik hier helemaal niet terug!
Je rijdt echt heel erg vriendelijk, super! +:)+ Dat even ten eerste!

Ook erg goed dat je hem op lengte rijdt, ik zie liever soms geprongeluk de teugels nét in een boogje, dan dat geruk en gepluk aan de voorkant. Motor moet van achteren komen, goed bezig. Maar op enkele foto's (foto 3 bijvoorbeeld) zie ik hem wat duiken. Moeilijk te zien of hij hangt, maar hij neemt je wel wat meer naar voren. In het geval dat hij gaat hangen; teugels naar voren (niet loslaten) en been. Zakken mag, hangen op jou = niet!

Verder erg weinig op aan te merken. Hakken uitdrukken, schouders naar achteren, tussen de oren van je paard door kijken en soms je handen iets meer rechtop.

Hele leuke combinatie! Heel fijn om naar te kijken. :D

Hier sluit ik me volledig bij aan!!!

Wat een top team...zo door gaan!!

GoldenFame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:01

Je bent zeker vooruitgegaan, en je rijdt echt heel vriendelijk, dat is super mooi om te zien.
Verder zou ik proberen je schouders meer naar achteren te doen, vaak ga je daardoor al wat meer rechterop zitten.

Maar mijn complimenten!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:48

Even een kleine update van vanavond. Heerlijk aan de slag geweest in de warme avondzon :). ****Ik zeg er even bij, dat het laag en los rijden er ook nog steeds in zit, maar deze foto's heb ik er nu niet bij gedaan, omdat die al in het eerste bericht staan.****

Zo gaan we op dit moment:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hoewel het meer dan belabberd slechte foto-momenten zijn (jammerrr!!), wil ik toch even delen, dat we voor het eerst gegalopeerd hebben!!

Afbeelding
Afbeelding

knapperd!
Afbeelding

(L)
Afbeelding

en zijn hobby (gespierde billen grinz)
Afbeelding