Leren je eigen weg vinden is een samenspel tussen weten wat je wilt en waarom je het wilt (theorie dmv leren, maar ook discussieren) en oefenen. Ongeacht welke discipline dat je rijdt of op welk niveao.
Als je daar geen zin in hebt... prima toch? Hoef je toch niet een dergelijke post te plaatsen?
Urrielle, De mensen die vanuit de basis hand zonder been/Been zonder hand werken ook met lichte aanleuning hoor. Het gaat meer om het gescheiden uitvoeren van beenhulp/ophouding en dus niet het paard tegen de teugel rijden, om het zo maar te noemen.
Ik denk wel dat het qua uitvoering veel feeling vergt omdat het tot perfect samenspel moet komen.
Mbt voorbeelden; klimke en philippe karl werken o.a. op deze wijze, maar het zijn er ongetwijfeld veel meer.
Of het zonder contact mogelijk is... dat zou ik niet weten.
Je hebt natuurlijk hem (maar ik vind hem een beetje eng
) Het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik vind sommige dingen niet zo natuurlijk, al kan dat volledig aan mij liggen. Ik zou absoluut gaan kijken bij een training als ik de kans kreeg.http://www.youtube.com/watch?v=bx-z_SRR ... re=related
Western heeft een ander uitgangspunt mbt houding, maar uiteindelijk is het niet de bedoeling om ons hier alleen op dressuur te richten, maar puur op hulpgeving en al dan niet subtiele toepassing
http://www.youtube.com/watch?v=Vsou0PWZRMo
Ik heb een tijd geleden ook een filmpje gezien van een dame (ik meen franse dame) die op grand prix niveau zonder bit reed. Haar vond ik qua hulpgeving ook prettig ogen.
let op... het gaat mij hier niet om een discussie met/zonder bit. Het gaat dus om hulpen.
*edit* maar ik neem aan dat je ook met het rijden hand zonder been/been zonder hand grof kunt zijn.
Ben ik ook wel eens.
We zullen nooit perfect kunnen rijden en je daarvan bewust zijn en rekening houden met je eigen tekortkomingen is het minste wat je kan doen. Maar als je dan vervolgens willens en wetens, ondanks dat je wéét dat je iets fout doet het toch doet, omdat je geen zin/tijd/interesse hebt om het op een andere manier op te lossen en omdat je het belangrijker vindt om bijvoorbeeld je winstpunt te halen, dán ben je verkeerd bezig. Dat is wat ik bedoelde. Dat je gewoon eerlijk moet zijn naar je paard door eerlijk, zij het niet perfect, te rijden. Wat TS bedoelt, dus geprik met sporen, tegelijk drijven en een ophouding maken, vind ik niet eerlijk rijden.
.