Wedstrijd met manegepaard Dixie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:32

solaika schreef:
over die benen: wat ik bij mezelf merk is dat het van de zadels afhangt, op de manege kan ik ze nooit stilhouden hoe vlak de gangen ook zijn... op mijn verzorgpaarden zit ik helemaal stil, zelfs als ze zich sterk maken en heel hoog opwerpen bij de draf,
en inderdaad is zonder beugels rijden een goed idee... vroeger deed ik dat altijd op een bepaald lespaard maar die is verkocht en al de andere zitten niet zo makkelijk, daar hobbel je zo af :')

Klopt, heb je wel een beetje gelijk in. Maar het ligt ook echt wel aan het paard. Dixie moet ik echt vooruit rijden en als ik dan op een paard zit dat me been zegmaar niet zo nodig heeft dan kan ik ze stiller houden. Maar het ligt ook idd wel aan het zadel. Zit ik morgen weer gewoon op Dix dan ga ik weer een stuk zonder beugels rijden!

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:07

Heee Linda ziet er goed uit hoor! Wat is Dixie toch een topper!
Inderdaad je onderbenen maar dat weet je zelf al.
Ook zie ik bij het door een S van hand veranderen het laatste stukje een beetje plotseling de bocht omgaan wat misschien iets meer voorbereid kan worden. Soms zitten je handen zover ik kon zien ook niet altijd op de zelfde hoogte, maar dit is natuurlijk ook moeilijk bij dr omdat ze sterker links is. Toch is dit wel belangrijk natuurlijk. Wel mag halstrekken inderdaad veel meer. Blijft lastig maar het zijn eigenlijk altijd 5jes als het paard niet tot ongeveer zijn voorknie daalt, misschien handen ietsje breder om dit te oefenen?
Verder vind ik dat het er al beter uitziet en ze al beter actief is!

_Linn_

Re: Wedstrijd met manegepaard Dixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:49

Heej Bonnie, je hebt helemaal gelijk. Handen blijft ook soms nog een punt, hoewel het wel echt al minder is geworden. Halsstrekken in de les doet ze vaak wel goed, of iig beter, maar hier in de proef wilde ze niet lekker zakken. Ze kan het wel, dat weet ik! :P