MOONH schreef:Ik vind je pony niet eens zo dik. Ik denk dat je van recreatiepaarden (en zeker koudbloeden) niet kan verlangen dat ze net zo'n maatje hebben als wedstrijdpaarden. Er kunnen wel een paard kilootjes af, maar vooral bij een fjord hoort een maatje meer gewoon.
Wat ik wel verwarrend vind is dat je hem op 2 foto's netjes in de krul hebt en op de andere foto's niet. Lukt de krul al goed? Daar kan je misschien nog aan werken. Maar dat is sowieso heel moeilijk bij een fjord, en vooral de jouwe, die heeft een hele gespierde nek. Zorg dat het geen trekspelletje gaat worden als je hem in de krul wil zetten, want dat word het nog al eens bij zulke gespierde paarden. Met een trekspelletje zul je toch nooit winnen.
Vooral op de 8ste foto (ja ja, ik heb ze geteld!) zit je heel netjes. Er zijn ook weer foto's bij waar je vreselijk zit, maar dat maakt niet uit. Iedereen moet het leren. Anky van Grunsven die zat vroeger ook vast zo op het paard! Maar je zit op de 8ste foto is heel goed, als je zo altijd probeert ze zitten komt het vast wel goed!
Leuke combinatie zijn jullie trouwens! Veel succes.
Vind jouw reactie maar raar eerlijk gezegd. Ik vind deze fjord gewoon veel te dik en ja, ik vind dat je zeker kan verwachten dat ze gewoon in goede conditie zijn en daar hoort ook een gezond gewicht bij.
Dan 'de krul' wat een benaming, maargoed, neem even aan dat je nageeflijk bedoelt. Een fjord nageeflijk rijden is helemaal niks moeilijkers aan dan een KWPN'er, alleen oprichten gaat wat moeilijker. Of halsstrekken omdat ie dan snel op de voorhand valt, maar gewoon nageeflijk is niks moeilijks aan.
TS, hij is zo te zien al flink afgevallen, top! Als hij nog wat gewicht verliest denk ik dat hij ook wel wat makkelijker gaat lopen.
Let er wel op dat je je teugels op maat houdt, heb ook het idee dat je teveel met je binnenhand doet. Gewoon lekker veel figuren rijden, tempowisselingen maken en les nemen en dan komt het allemaal wel. Vind het een erg leuk fjord!