bij beenhulpen beugels kwytraken & paard voorwaarts rijde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kaylangel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:12

Yamcha schreef:
:D

Waar woon je? Ik weet iemand die daar heel goed in is.

sittard:P succes met naar limburg komen:) en wil trouwens niet betalen.. liefste gratissss;)

kaylangel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:15

kaylangel schreef:
Yamcha schreef:
Je verhaal is nu veel leesbaarder.

Mocht je alsnog Nederlandse les willen hebben dan kan dat, uiteraard :)

Je blijft jezelf verbeteren, en dat is maar goed ook, maar goed zitten is wel een must, idd, anders zit je het paard én jezelf in de weg.........

dan zoeken we even ene topic met nederlandse les.. dan kun je me nederlands leren ok? ;)
ja doe ik ook constant, maar het slechte dan is dat ik me minder kan concentreren op me paard. En das ook heel belangrijk! want wil weten hoe die op alles reageert!

Als je de correcte houding hebt aangenomen moet je juist de beweging van je paard goed kunnen volgen en dus goed kunnen aanvoelen :) Zit je wel goed op je zitbeenknobbels?[/quote]

Ik voel ook wel heel goed mijn paard aan.. ook wanneer mijn paard in de verkeerde galop zit. hier hoef ik niet voor te kyken, het zitten is geen probleem alleen die stomme beugels!

s6801881

Re: bij beenhulpen beugels kwytraken & paard voorwaarts rijde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:30

Over het algemeen zie je vaak dat iemand die zijn beugels steeds verliest hogerop een probleem heeft. Zo kan iemand bijvoorbeeld naar voren zitten, waardoor de benen sneller te ver naar achteren komen te liggen, waardoor men de beugels verliest. Ook kan gebrek aan algehele ontspanning in de houding van de ruiter tot gevolg hebben dat de beugels worden verloren. Zo kan de ruiter die te gespannen zit niet goed meekomen met de beweging, maar ook kan de ruiter de benen optrekken en de beugels verliezen. Als iemand de hakken omhoog trekt ligt vaak het bovenbeen niet correct in de wrong. En als iemand met een naar achter gekantelt bekken zit kan het been de gewenste positie niet aannemen. Daar komt bij dat een verkeerde positie van het bekken het niet onmogelijk maakt om grote fouten aan te voelen, zoals een paard dat verkeerd zit. Wel kun je subtiele scheefheden missen, en mis je daarmee ook de verfijning in je (zit)hulpen. Maar wat ik al zei: dit is niet eventje met je verhaal zo te bekijken. Daarvoor moet je echt een instructrice erbij halen die on the spot kan zien wat er verkeerd gaat en ook direct tips kan geven om het te verbeteren. Een instructrica kan samen met jou zoeken naar een oplossing die bij jou en je paard past.