Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Bizzybijtje schreef:Ongebroken watertrens. Dus gewoon RVS
Dat is bij een harde hand ook niet echt fijn lijkt me, ruiters met een harde hand zouden eigenlijk helemaal niet op een paard mogen zitten, klinkt cru maar ze hebben echt geen idee wat ze in hun handen hebben, helaas zie ik heel vaak foto,s op bokt voorbij komen van paarden met een glimlach en dat is niet omdat ze blij zijn en dan staat vaak als commetaar bij ziet er netjes uit, dus dat zegt ook weer wat over die ruiters
waar een ongebroken trensje dat niet doet. Maar natuurlijk moet ze wel eerst een zachtere hand kweken
Verto schreef:TS, hoe sta je zelf tegenover een week of 2 rust geven aan je paard? Zodat zijn mond kan herstellen?
Is al verscheidene keren voorgesteld maar ik heb volgens mij nog geen reactie van jou daarop gezien.
), en die maat meenemen naar de ruiterwinkel en vragen naar een passend bit. Joolien schreef:De mond kan alleen maar helen als je er voorlopig niks in stopt. Ik ken paarden die en maand lang niks in de mond kunnen hebben, anders gaat het stuk. Dus dat is het enige wat verbetering zal geven.

)
Bizzybijtje schreef:Juicey schreef:Ik zou aanraden om tijdelijk met bitloos hoofdstel te rijden en je paard even te laten nakijken door de dierenarts misschien weet die wat er aan de hand is.
Een perfect antwoord dat precies aan de normen van Bokt voldoet, maar ik denk dat de DA hier niet aan te pas moet komen
) kan ik nu ook voorzichtig door rijden met mijn happy mounth bitje want de mond is terwijl ik met dat bitje rijd al langzaam aan het herstellen, en ik kan zo ook zorgen dat ik het rijtechnisch oplos , want het zou toch jammer zijn als de mond straks hersteld is en ik nog steeds heel verkeerd rij met m`n handen, dan gaat de mond zo weer kapot.