Vossendame Guarneri (Sunny x Flemmingh) hc gestart! (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kareldeg

Re: Vossendame Guarneri (Sunny x Flemmingh) hc gestart! (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:50

@zwitaswoon, ik ben het absoluut niet met je eens. Een paard met een slap/nog niet sterk achterbeen kun je veel beter bovenin naar de hand rijden, dan rijd je het paard ook over de rug.
Met vwnw is het voor het paard nog veel lastiger om het achterbeen erbij te zetten. VWNW doe je pas als ie fijn naar de hand toe gereden is met een goede verbinding. Dan kun je ter controle het paard een keer uitschuiven, maar in dit stadium maak je het onmogelijk voor het paard om achter aan te treden.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:25

Waarom vind jij VWNW voor dit paard te vroeg?
Ik vind dat dit paard best al wel klaar is om VWNW te lopen. Naar mijn mening loopt een paard vooral bovenin bij het inrijden, maar een paard dat bovenin loopt, spant zijn rugspieren helemaal op, en dus heb ik ze daar liefst zo snel mogelijk af. Vanaf dat het paard de hand gaat opzoeken en je dus stilaan aanleuning begint te krijgen, rijd ik ze liever neerwaarts. Zolang je het paard actief houdt, doe je daar volgens mij helemaal niets fout mee...

Of hebben we beide een verkeerd beeld van wat ieder bedoelt? :)

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:54

Ik vind het fijne foto's! Het is misschien inderdaad niet 100% netjes (alsof het bij zo is :D ) en het gaat misschien vrij sloom maar ik vind het heel aangenaam om te zien dat ze niet gedwongen wordt of niets. Denk dat je vanuit zo'n standpunt verder komt :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:45

Danique_G schreef:
Dankje wel!
Had heftigere reacties verwacht. Buiging en stelling is een gevoelig puntje ja, probeer het langzaam op te rekken, misschien iets te langzaam.. Ze is ook nog te scheef. Ach, we gaan er aan werken aankomende keer dat we gaan rijden!

Linksgebogen als ik het goed zie.

Probeer je handen wat meer te dragen, elleboog in een hoek. Dan kan je beter recht op zitten en krijg je geen last van je schouders en rug.
Kijk eens in het boek akasha rijkunst, daar staan mooie oefeningen in voor een betere houding.

succes.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 09:54

Jasminds, sloom? Waar dan precies? En wat bedoel je precies? Als ik bijvoorbeeld kijk naar het losrijden zie ik eerder een paard dat over het tempo gaat om van het achterbeen af te komen. Ik zie niet echt dat ze sloom is, vpor het fijne mag ze wat meer aan de voorwaartse hulpen. En ze mag net wat meer aan de zujwaartse hulpen. Maar verder bedankt :)

Cowgirl, bedankt voor de tip! Zal vanavond eens gaan kijken!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:17

Sloom is misschien een verkeerd woord maar op de foto's lijkt ze het heel rustig aan te doen, heeft misschien met haar lengte te maken ofzo. Ik had het filmpje wel nog niet gezien moet ik toegeven :)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:25

Persoonlijk vind ik dat het paard een beetje met jou loopt. Ik vind dat je er wat meer aan mag rijden voorwaards neerwaards wat ook al voor mij gezegd is van achter naar voor, je paardje een beetje aan het werk zetten dat ze oplet. Je mag in je proefje ook best wel wat strenger zijn, heb me vooral gestoord aan het feit dat je paard meermale helemaal naar beneden duikt en de teugels uit je handen trekt dit is gewoon ongehoorzaam en mag je best een ophouding maken/reactie geven ook in je proefje. Daarnaast zou ik aangalloperen nog even oefenen en het doorzitten ervoor, je hebt de hele proef hele mooie stille benen en dan gaan ze heel veel hulpen geven, misschien beter even consequent een tikje met je zweep als je dit oefent zal ze sneller reactie geven. Dit zijn dus al mijn tips, nu nog de complimentjes haha, vind dat je een stil beengebruik hebt over het algemeen, in de B (kun je ook bij losrijden zien) wordt nog al eens elke stap flink been gegeven (geschopt) haha. Dat ze een beetje schrikkerig is is gewoon spanning en moet je mee om leren gaan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 16:56

Dat duiken zei iemand anders ook al, ben ik vergeten om op te reageren. Ik rij altijd ruim van te voren in, ik stap liever te veel dan te weinig. Maar het liep dus allemaal uit. Het was ook nog eens redelijk warm plotseling dus ze was een beetje moe. Als ze moe word, dan maakt ze soms wel eens van de duikbewegingen.
In mijn profiel heb ik nog wat recentere foto's, namelijk van afgelopen zondag (niet dat jullie kunnen zien dan of ik dan consequent ben met mijn been maargoed)
afegelopen week veel overgangen gemaakt, dit pakt ze goed op.
En ja de concentratie is altijd een van de grootste problemen van ons beide geweest.. Ik vrees dat het in haar karakter ook wel een beetje zit, hoewel, een paard gewoon hoort te werken. Ze kan soms erg geconcentreerd zijn, dat gaat weken goed (of zelfs maanden) en dan kan ze zo weer wegschieten. Dat blijft aanhouden en plots stopt het ook weer. Ze is erg alert op haar omgeving, de hele scherpe randen zijn er wel af ondertussen. Een jaar geleden had ik haar niet eens de bak ingekregen!

Maar verder bedankt! :)

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:27

ik vind het er wel goed uit zien ik ben het eens met alle commentaar die al gegeven is. ik vind alleen je armen best storend probeer ze stil te houden, bijelkaar houden en wat hooger te houden. voorderest prima :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:46

probeer een gelijkmatiger tempo te rijden. meer stelling en buiging. meer hoeken rijden. je rijd ongeveer halve voltes.

als je paard schrikt voor je proef zal ik hem daar toch nog een keer langsheen rijden totdat die er niet meer gek doet. je bent op dat moment nog niet begonnen en je paard is niet gehoorzaam.

verder leuk paardje! suc6 ermee!