Trainen met Fries Fenna na 'winterstop'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara81

Re: Trainen met Fries Fenna na 'winterstop'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:28

Ik heb ook nog een tip voor je balansprobleem die ik van mijn instructeur heb gehad en die me ontzettend geholpen heeft. Ik moest een halstertouw om mijn fries zijn hals doen en dan tijdens het draven blijven staan in mijn beugels waarbij je dus het halstertouw in het begin kan gebruiken om je balans te houden. Dat is een stuk fijner voor je paard dan de teugels ervoor gebruiken! In het begin lukte het me totaal niet maar het uiteindelijke resultaat (na veel oefenen) is dat je gewoon netjes kunt blijven staan in draf zonder het halstertouw te gebruiken. Nu is mijn balans een stuk beter en heb ik ook geen problemen meer met mijn beugels netjes onder de bal van mijn voet te houden. Hopelijk heb je hier wat aan!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:02

Reegle schreef:
hackny: Bedankt voor je complimentjes en tips, als ik haar netjes actief aan het lopen heb op mijn tempo dan kan ik haar makkelijker uitzitten, maar ik duik zowieso wel wat voorover (vooral in draf en galop) dat is dus ook een aandachtspuntje :j

Het is een super lieve fries, altijd braaf wat voor rijfout ik ook maak, maar daarom niet minder leerzaam want zodra ik ook maar een seconde mijn concentratie verlies stopt zij er ook mee en neemt de leiding weer over :')

graag gedaan! oke das wel tof dat ze zo fijn is!
goed dat je dat over je rug effe doorgeeft aan me ;)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:47

Hallo
Leuke foto's van een leuk paard.

Ziet er goed uit

Trouwens je laat een foto zien dat je zegt dat je paard overbouwd is.

Als je goed kijkt is je paard voor neerwaarts, heeft een holle rug, en inplaats van overbouwd, heeft je paard een hoog kruis.

Succes

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:05

_haflinger: ik zie geen verkeerde galop foto.. (en het verschil tussen goede en verkeerde galop voel ik nu erg goed aangezien we ook een hele periode constant verkeerd aansprongen :'))

Tamara81: klinkt als een leuke goede oefening voor de balans, ga ik zeker eens uitproberen :j

winia4ever: misschien een hele stomme vraag hoor, maar wat is dan precies het verschil tussen overbouwd en hoog kruis? Ik heb er namelijk geen verstand van en had van een zadelpasser te horen gekregen dat ze overbouwd is met een wat holle rug..

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:05

Probeer je paard wat activer te rijden. ;)

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:22

ziet er goed uit! probeer je paardje inderdaad wat actiever te rijden zodat ze wat meer van achteren gaat lopen ipv op de voorhand :) voorderest vind ik je houding niet heel erg storend maar hier heb je al tips over gehad :+

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:22

Zo slecht rijd je niet hoor! Inderdaad wat actiever maar daar valt aan te werken toch?! Voor de rest vind ik je wel een fijn beeld geven in mijn ogen.