galoperen lukt niet :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parelliene

Re: galoperen lukt niet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:14

als je steeds maar een heel klein stukje galoppeert denk ik niet dat je snel het gevoel er in krijgt
je zal denk ik dan ook wat meer moeten galoperen

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:22

Misschien helpt zitles? Veel filmpjes kijken van mensen in galop helpt misschien. Probeer ontspannen te zitten,rustig blijven en meegaan in de beweging van het paard. Heupen los en gewoon zitten. Ik zou niet staan in je beugels voordat je rustig en netjes normaal in galop kunt zitten,ik ging dit ook zonder echt te realiseren doen in 'normaal' galop.. Ga je tijdens galop staan in je beugels,of plof je gewoon?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:37

Gisteren ben ik ergens anders een les gaan volgen en daar gegaloppeerd aan de longe. Volgens de instructrice moest ik me minder zorgen maken, want mijn zit was heel goed, alleen moet ik ook met de teugels spelen als ik wil aangalopperen en niet alleen de beenhulpen gebruiken. Aan de binnenteugel de vingers wat openen, wat lossen en de buitenteugel vaster. Dit was iets wat ze mij nooit geleerd hadden

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:31

Heeft dit geholpen met je zit? Ging het nu wel goed?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:35

Het is niet zo simpel om aan beide te denken, maar eens in galop, bleek mijn zit heel goed te zijn. Ze hadden nogtans gezegd dat dit paardje nogal een huppelende galop had.
Ik vond het wel vreemd dat je speling moest geven aan de binnenteugel, dat leek mij verwarend om zo de binnenstelling te vragen, maar het lukte wel