Onder het rijden met mond klepperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Re: Onder het rijden met mond klepperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:44

Ook bij mijn paard is het klepperen een vorm van ontspanning.
Pas als hij volledig ontspannen loopt, en dan ook nog alleen in stap, begint ie te klepperen.
Niet altijd, maar heel soms. Het lijkt erop alsof hij het dan ontzettend naar z'n zin heeft.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:41

countrygirl schreef:
Pas als hij volledig ontspannen loopt, en dan ook nog alleen in stap, begint ie te klepperen.
Niet altijd, maar heel soms. Het lijkt erop alsof hij het dan ontzettend naar z'n zin heeft.

Ze begint al als het hoofdstel om is,dus als je er nog niet op zit begint het al.

AnneBrands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:20

Op de manege waar ik rijd staat er ook een haflinger die dat doet
daarbij is de oorzaak waarschijnlijk dat hij het zichzelf heeft aangeleerd
ik denk niet dat je het kunt afleren
misschien stopt het een keer maar ik denk het niet

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:26

Bij mijn paard is het ook absoluut een teken van stress, VEEL stress....

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:32

XBellelover schreef:
countrygirl schreef:

Ze begint al als het hoofdstel om is,dus als je er nog niet op zit begint het al.

Dan gaat mijn verhaal van ontspanning bij jouw paard niet op..... vraag me nu ook af wat het zou kunnen zijn?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:25

Mijn paard kleppert ook, zowel aan de hand als onder het zadel. (Rijd overigens bitloos).

Hij heeft wel een traumatische ervaring gehad, dus wat ik eerder in het topic heb gelezen zal het daar wel van komen denk ik.. Hij doet het ook al zolang als ik hem heb.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 20:57

Ik weet niets van het verleden van de pony's, maar het kan zijn dat ze daar iets van heeft.Ik verzorg ze denk ik vanaf augustus 2011.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:36

Illusion1990 schreef:
vibabu schreef:
Bij mijn paard is het een vorm van ontspanning :)

Bij de mijne ook. Wel een gezellig geluidje...

hier ook, die van mij deed het in het begin niet, ze was zo pittig je kon bijna niks met haar behalve racen , naderhand begon ze steeds meer te kalmeren en te ontspannen en toen begon ze met klepperen van de kaak en bij lange teugel is dit het ergste. ik vind het persoonlijk een beetje vervelend aangezien ze meer let op haar kauwen dan op het rijden :') (ze doet het op alle bitten, bitten passen goed. ze gaat ook 1x per jaar naar de tandarts en haar rug is in orde)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:25

Bij ons op de manege deed een paard het altijd als hij lange teugel kreeg. Hij is nu ondertussen weg, omdat hij zo'n beetje overal atrose had. Dus hij had echt pijn, het kan zijn dat het bij hem dus ook uit pijn was. Maar wat ik dan wel apart vind is dat hij het alleen deed als je hem lange teugel gaf. Dat moet toch een fijn moment zijn voor een paard, lijkt mij.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:33

Mijn hafje doet het ook erg vaak. Bij haar is het juist op momenten dat ze lekker ontspannen is. En of je nou aan het werk bent of met een lange teugel stapt, ze blijft het doen.
Stress is het absoluut niet. Juist als ze iets eng vindt of spannend, dan stopt ze, om vervolgens als ze weer rustig is, weer door te gaan. :')