Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Linsey_X schreef:Voor mijn gevoel drijf ik zeker niet!
Misschien lijkt dit ook zo omdat ik mijn tenen niet naar binnen houd, maar ik kan dit ook niet.
Ik heb hele zwakke enkels, waardoor als ik mijn tenen naar binnen draai ik vreselijke kramp/pijn in me enkels
krijg.
en niet 1 x erin nee nee de hele tijd bij het veruimen op de lang zijde kun je nog eens goed zien hoe jij in de flanken loopt te porren met je sporen en dat zijn ook nog geen kleine dingen die jij om hebt.Linsey_X schreef:Ik snap niet hoe ik met jullie commentaar dan toch 209 op wedstrijd kan rijden.

als je zorgt dat je binnenhand minder terugwerkt zal ze nóg makkelijker opzij gaan. Puur omdat ze daar dan meer de ruimte voor heeft. (Hier nog iemand die het doet) De middendraf die daarop volgt kun je beter voorbereiden. De hoek door, daar hem wat attenter maken en dan 1x been en weg. Zodra ze naar voren gaat stop je met been geven. Ze mag pas terugkomen als jij dat vraagt. Zolang je dat niet vraagt blijft zei in hetzelfde tempo lopen. Een goede oefenening daarvoor is kijken of ze na de diagonaal ook nog naar voren gaat als jij haar niet opvangt. Kakt ze halverwege in? Nog een keer been, en weer los. Als je dit fijn krijgt hoef je straks maar 1 keer been te geven voor hetzelfde (of meer) resultaat
Een stuk duidelijker voor je pony, en een rustiger beeld.
Je blijft alleen in je houding wel een beetje veel aan de buitenkant van je pony. Probeer de wending simpel te houden. Als je op het buitenachterbeen van je pony zit kan ze niet zo goed meer wijken. Je ziet dat zei teveel op haar rechteroorbeen valt en daardoor achter niet zo goed meer mee krijgt
Probeer mee te zitten, dan is het voor je pony 10 x makkelijker
enne, binnenhand los 

Als ze voorwaarts gaat op je hulp, been weer los. Galop ziet er fijn uit! Jammer van het verkeerd aanspringen, maar dat is helemaal niet erg. Overkomt iedereen. Het toerijden is een beetje explosief. Iets minder met je been inkomen zodat ze geleidelijk vertekt 
Je hand wat lager houden zorgt ervoor dat het beeld minder gedwongen en losser wordt. Daarna werken aan je voorbereiding van de oefeningen en je been weer los na een hulp. Als je niets wil, moet je ook niets vragen. Wil je niet harder? geen been geven. Wil je geen verandering in aanleuning? hand los na een ophouding
Laat dit allemaal ff op je inwerken. Het is veel info in 1 keer
en idd zoals joolien zegt, kijk wat je zelf vind wat er kan veranderen en probeer wat met ons commentaar te doen, we bedoelen het goed (ik tenminste en ik denk dat ik ook voor de rest spreek
) Linsey_X schreef:Als ik dit zelf niet was?
Dan zou ik zeggen dat ik inderdaad op me linkerhand moet letten, en proberen te letten op me tenen (maar in mijn geval lukt dit dus gewoon niet).
Ik weet niet of jullie mijn andere topic gezien hebben?
Ik dàt topic houd ik hem wel vast, vooral in draf en galop.
Toen kreeg ik hier geen commentaar op, nu laat ik hem los en trek niet aan me teugels, alleen als
hij stil moet staan omdat hij vreseiljk drammerig is. En krijg ik juist commentaar dat ik hem los moet laten.
Als ik hem nog langer laat gaat hij hangen en duiken.
Linsey_X schreef:Als ik dit zelf niet was?
Dan zou ik zeggen dat ik inderdaad op me linkerhand moet letten, en proberen te letten op me tenen (maar in mijn geval lukt dit dus gewoon niet).
Toen kreeg ik hier geen commentaar op, nu laat ik hem los en trek niet aan me teugels, alleen als
hij stil moet staan omdat hij vreseiljk drammerig is. En krijg ik juist commentaar dat ik hem los moet laten.
Beter leg je uit wat ze dan wél zou kunnen doen

Joolien schreef:Linsey_X schreef:Als ik dit zelf niet was?
Dat komt omdat hij niet nageeflijk is. Hij loopt met zijn hoofd 'aan de teugel' maar is in zijn lijf niet nageeflijk. Het paard wat ik rijd kan ik langer laten worden in de hals alleen maar door hand te geven, die volgt mijn hand omdat mijn paard de aanleuning opzoekt, en niet andersom.
En paarden zijn niet drammerig, omdat hij niet sterk genoeg is in de achterhand kan hij niet genoeg zakken en gesloten halthouden en daarbij in de juiste aanleuning blijven waardoor hij zijn hoofd wat omhoog moet doen. Als hij dat niet doet zal hij waarschijnlijk zijn achterbeen verzetten.
Joolien schreef:Linsey_X schreef:Als ik dit zelf niet was?
Dat komt omdat hij niet nageeflijk is. Hij loopt met zijn hoofd 'aan de teugel' maar is in zijn lijf niet nageeflijk. Het paard wat ik rijd kan ik langer laten worden in de hals alleen maar door hand te geven, die volgt mijn hand omdat mijn paard de aanleuning opzoekt, en niet andersom.
En paarden zijn niet drammerig, omdat hij niet sterk genoeg is in de achterhand kan hij niet genoeg zakken en gesloten halthouden en daarbij in de juiste aanleuning blijven waardoor hij zijn hoofd wat omhoog moet doen. Als hij dat niet doet zal hij waarschijnlijk zijn achterbeen verzetten.
Vaak als ik hem bijvoorbeeld uit laat draven volgt hij gewoon mijn hand.
Het is niet alleen het halthouden waar hij drammerig mee is, het is ook dat hij soms helemaal niet terug wil.
Ook met bijvoorbeeld springen, dan hoeft hij niet (zo) gesloten te lopen en ook dan wil hij niet terug komen